Moderator: Moderafo's
Endat is dus precies wat satan altijd probeert te bereiken: ach joh, God wil gewoon niet dat je net zo bent als Hij is, maar dat kan je wel!!!Aragorn schreef:Lana schreef:Hoewel mij nu niet helemaal duidelijk geworden is of degenen die zo'n stigmata ontvangen hadden er nu gelukkig of juist ongelukkig mee waren....
Volgens mij voelen ze zich hevig vereerd dat ze mogen lijden voor hun Jezus, beetje hetzelfde als Petrus(?) dus.
Lana schreef:Ik vind het maar creepy...![]()
Ik weet voor de rest niet wat ik ervan denken moet...Maar ik vind het punt joris maakt, dat wij niet hoeven te lijden omdat Jezus dat al heeft gedaan, sowieso wel sterk wijzen op iets wat dus niet strookt met de Bijbel.
Hoewel mij nu niet helemaal duidelijk geworden is of degenen die zo'n stigmata ontvangen hadden er nu gelukkig of juist ongelukkig mee waren....
joris schreef:je hoeft niet te lijden want Jezus heeft geleden. En trots zijn op dat je lichamelijk mag lijden is een afwijking.
dat heeft niets met christelijkheid te maken.
Lijden om Jezus wil heeft altid te maken met de verkondiging vn het evangelie of het volhouden aan je geloof tegen verdrukking in.
ik denkdat die gevoelens gevaarlijk dicht bij elkaar liggen. En dat is nou juist de truc van satan. die gebruikt onze gevoeligheid in 'goede werken doen' voor God. Terwijl dat niet meer nodig is.Aragorn schreef:joris schreef:je hoeft niet te lijden want Jezus heeft geleden. En trots zijn op dat je lichamelijk mag lijden is een afwijking.
dat heeft niets met christelijkheid te maken.
Lijden om Jezus wil heeft altid te maken met de verkondiging vn het evangelie of het volhouden aan je geloof tegen verdrukking in.
Toch zag je bij de eerste martelaren ook wel een soort 'trots' dat zij mochten lijden voor hun God en hun geloof.. dat is natuurlijk wel iets anders dan de stigmata, maar het gevoel komt overeen.
kurtyo schreef:Lana schreef:Ik vind het maar creepy...![]()
Ik weet voor de rest niet wat ik ervan denken moet...Maar ik vind het punt joris maakt, dat wij niet hoeven te lijden omdat Jezus dat al heeft gedaan, sowieso wel sterk wijzen op iets wat dus niet strookt met de Bijbel.
Hoewel mij nu niet helemaal duidelijk geworden is of degenen die zo'n stigmata ontvangen hadden er nu gelukkig of juist ongelukkig mee waren....
Maar mensen lijden wel, ondanks dat Jezus heeft geleden voor ons. Ik zeg niet dat het lijden vergelijkbaar is, maar dit is m.i. geen argument om een stigmata af te doen als duivels (niet dat jij dat doet, maar dat terzijde).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten