NeejAragorn schreef:Want zijn openbare zonden erger dan verborgen zonden?
Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:parsifal schreef:De regel is oficieel dat als een zonde openbaar wordt je ook in het openbaar schuldbelijdenis doet.
Toch blijf ik het apart vinden, want het is toch ook openbaar dat we allemaal de hele tijd zondigen? 'Iedereen' hoort het als er buiten de kerk geroddeld wordt, en het is dus een openbare zonde. En ook nog eens een die 'erger' is dan seks voor het huwelijk, wat bovendien meer een 'prive-zonde' is. Het is zo krom.. ook al zou het onderscheid tussen openbaar en verborgen plausibel zijn. Want zijn openbare zonden erger dan verborgen zonden?
parsifal schreef:Misschien moet je het zo zien, de schuldbelijdenis moet net zo openbaar zijn als de zonde die is begaan.
parsifal schreef:Misschien moet je het zo zien, de schuldbelijdenis moet net zo openbaar zijn als de zonde die is begaan.
Afat82 schreef:Allemaal mee eens!
Maar wat ik ook niet eerlijk vind, is het volgende. Mijn vriendin 'moest' vorig jaar trouwen, en in die gemeente mocht ze niet trouwen als ze geen schuldbelijdenis deed. Ze voelden zich helemaal niet schuldig, maar hebben wel schuldbelijdenis gedaan, om maar getrouwd te worden.
Je krijgt dus een hoop gehuichel in de kerk, zo van: 'Oh we hebben er zo'n spijt van', maar ondertussen....
Aragorn schreef:joepie schreef:Dat kan, maar is dan het cultuurtje waarin je zit fout of jij die er aan meedoet?
Want zolang als je er aan toe geeft hou je dus zelf dat cultuurtje in stand.
Hier kan ik het nu eens helemaal met joepie eens zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten