Angst voor God en Gods liefde

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 03 mar 2003 12:06

Ik zal voor je bidden! Wil je ook bidden voor mijn punt in de gebedspuntenlijst?
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Angst voor God en Gods liefde

Berichtdoor Maranatha » 03 mar 2003 16:57

meschianza schreef:1:Angst voor God is dus het bewijs van de kloof die gekomen is tussen de mens en God.?
2: Angst is een gevolg van de liefde voor jezelf of van de liefde voor een ander?
3:Hoe kan God eisen dat je geen angst heb? (Jezus had toch ook diepgaande angst in Gethsemanee, en Petrus in de rechtzaal)
4:Is angst voor God hetzelfde als angst voor de dood?
5; gaat het hier alleen om de angst voor iemand (van wie je zou willen of denkt te houden) dus de angst dat jou iets overkomt.
Of ook over de angst om iemand, dat je diegene kwijtraakt, of dat hem iets ergs overkomt?

6)Als ik erg onduidelijk ben wil ik het wel opnieuw formuleren. Soms schrijf ik denkend, en dat kan verwarrend zijn.

1)Niet helemaal, de angst is een gevolg van de zonde. Het bewijs is dat wij telkens weer afwijken van God.

2) Nee, angst komt voort uit het feit dat je jezelf niet lief kan hebben. Als je jezelf niet lief kunt hebben is dat ook een belemmering om andere lief te hebben. Met de maat waarmee je jezelf meet, meet je ook de andere.

3)Bestudeer het stuk nog maar eens. God eist helemaal niets. Hij zegt dat je met de liefde de angst kunt verdrijven. Dus Hij verbiedt het niet.
1 Johannes 4:
18 Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde.

Eerst lezen wat er staat, vevolgens je hersens gebruiken en dan pas antwoorden (oppassen met het laatste, het kan meer kapot maken dan je denkt).

4) Dood zijn betekend in de bijbel niets anders dan losgekoppelt zijn van God. Mensen hoewel levend op deze wereld zijn dood, omdat ze geen relatie hebben met de levende Heer. Dus ja je kunt stellen dat angst voor God hetzelfde kan zijn als angst voor de dood.

5) Naar mijn mening angst in het algemeen, angst om te sterven angst voor mensen, ed. Het valt er allemaal onder.

6) Iedereen is afgeweken er is er geen een die goed doet. :mrgreen:
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

Jewel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jewel » 04 mar 2003 13:08

Thedudehimself schreef:Ik zal voor je bidden! Wil je ook bidden voor mijn punt in de gebedspuntenlijst?

tuuuuuuuuuuuuurlijk:)
just below my skin I'm screaming

Terug naar “Archief”