LANGE rokken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 08 jan 2005 22:27

Ik woon in omgeving Ede, en draag ook meestal een rok. Ik koop ze meestal gewoon in 'normale' kledingzaken zoals open 32, didi, Esprit enzo.

ben net zo lang als jij, en het lukt altijd wel hoor! Zou zeggen, trek er ff een dagje voor uit, en snuffel wat rond! Didi heeft vaak aparte kleren, da's misschien leuk voor een bruiloft. vind persoonlijk de didi in Ede leuker dan in Veenendaal.

Succes ermee!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 08 jan 2005 22:42

mischien eens bij www.collegestyle.nl kijken je kan er ook een catelogus aanvragen hoor zit meer in het westen btw, nog geen online catelogus

Danielluhhh

Berichtdoor Danielluhhh » 09 jan 2005 00:55

Kun je niet zelf naaien of het aan een vage kennis vragen?
Is niet duur, en je kunt zelf bepalen hoe lang je em wilt :wink: ennuhh welke kleur, welk model enzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz 8)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 09 jan 2005 11:18

Je kunt ook gewoon overwegen om niet langer slaaf te zijn van het door mannen gereguleerde wetticisme en gewoon eens een broek te kopen.

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 09 jan 2005 12:10

Sabra schreef:Je kunt ook gewoon overwegen om niet langer slaaf te zijn van het door mannen gereguleerde wetticisme en gewoon eens een broek te kopen.

tsssk, duidelijk t topic niet gelezen

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 09 jan 2005 12:17

Zeker wel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2005 12:28

Je mag je op zekere hoogte wel aanpassen voor zo'n bruiloft!

Maar ik denk dat het gewoon heel belangrijk is dat je je wel prettig moet voelen in wat voor rok je je vertoont!

Het gaat er niet om hoeveel je dr voor geeft (ook al is het 2,50 of 10 euro). Vooral nu in de uitverkoop kun je heel leuk slagen!!

Veel succes ermee!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2005 12:29

Spons schreef:mischien eens bij www.collegestyle.nl kijken je kan er ook een catelogus aanvragen hoor zit meer in het westen btw, nog geen online catelogus

als je de postcodeloterij gewonnen heb kun je daar kleren kopen ja!!! :mrgreen:

En dat zaakje is ook alleen voor rijkestinkers bedoelt!!!

Die rokken daar betaal je zo boven de 100 euro voor!!!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 09 jan 2005 12:49

op het ogenblikj 2e artikel voor 50 cent , en ook veel kortingen tot 40 a 50 procent op het moment,

Duur ja, (lang leve de opruim acties, uitverkoop etc ) maar wel goede kwaliteit wat je er na zoveel keer wassen wel aan afziet.

Prijzig, ik ben het met je eens evelien. en mode loopt uiteen van vrolijk en leuk tot (in mijn ogen dan he , stijf en harkerig ) maar goed, smaken verschillen gelukkig

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 09 jan 2005 12:49

sorry Sabra, zo kwam het wel over. Ze zegt toch dat ze het zelf wil.

Didi is trouwens niet veel goedkoper dan College Style hoor. Het enige waarom ik daar meestal niet koop is omdat ik het geen christelijke houding vind. Ze zouden beter moeten weten. hehe, maar laten we niet teveel zeuren anders krijgt Henkie straks een proces aan z'n broek :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: LANGE rokken

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jan 2005 13:17

langbeen schreef:
trijntjejohanna schreef:
de longwear van de missetam begint toch bij 36?? daar hebben ze af en toe rokken tussen hangen!!

het is maar zeer zelden dat ik maat 36 bij missetam longwear aantref, en áls ze er al een keer rokken hebben zijn het van die geruite mantelpakdingen voor dames van 45 ofzo... :oops: maar ja, smaak is persoonlijk hè!
de anderen overigens ook bedankt voor de tips tot nu toe! didi is wellicht idd wel een idee

tja dat verschilt dus ook per collectie ik heb daar een lange bruine stretchrok gekocht... dat was niet een mantelpak ding of voor oudere dames... maar het wijzigt ook zo vaak he bij missetam

langbeen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor langbeen » 09 jan 2005 15:38

Sabra schreef:Je kunt ook gewoon overwegen om niet langer slaaf te zijn van het door mannen gereguleerde wetticisme en gewoon eens een broek te kopen.

beste sabra, zoals ik al zei draag ik zelden rokken, maar ik vind het wel zo fatsoenlijk om me op een bruiloft van vrienden die een reformatorische achtergrond hebben een beetje aan te passen in mijn kledingstijl. ze zullen het vast niet aan me vragen ofzo, maar als gast op een bruiloft wil je daar toch best rekening mee houden? het is hún dag, en als ik ze daar een plezier mee kan doen is dat toch een kleine moeite? (nou ja, dat hoop ik dan maar... maar ik heb al een aantal goeie tips gezien, ga zeker eens op zoek!)

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 09 jan 2005 16:05

langbeen schreef:

beste sabra, zoals ik al zei draag ik zelden rokken, maar ik vind het wel zo fatsoenlijk om me op een bruiloft van vrienden die een reformatorische achtergrond hebben een beetje aan te passen in mijn kledingstijl. ze zullen het vast niet aan me vragen ofzo, maar als gast op een bruiloft wil je daar toch best rekening mee houden? het is hún dag, en als ik ze daar een plezier mee kan doen is dat toch een kleine moeite? (nou ja, dat hoop ik dan maar... maar ik heb al een aantal goeie tips gezien, ga zeker eens op zoek!)

Ja, Langbeen, vind ik ook. Goed idee, om op dé dag van het bruidspaar rekening te houden met hun ideeen. En ik weet zeker dat ze het zullen waarderen en anders hun reformatorische familie wel.

En idd, er zijn al goede tips genoemd. Ik ben ook vrij lang en heb een hele hoop leuke rokken (ook veel broeken, maar das nu even minder interessant ;)). Het is dus mogelijk om leuke rokken op de kop te tikken, die ook nog es geschikt zijn voor lange mensen. Ik heb om precies te zijn 3 lange rokken: 1 van Esprit, 1 van Didi en 1 van Wonder Woman. Maar een nadeel is dat je van lange rokken nog langer lijkt (vind ik), dus draag ik het liefst (als ik een rok moet dragen) een wat korter rokje. Bijv. H&M, Didi, Vero Moda, Wonder Woman, Esprit, Steps, enz., dat zijn de winkels waar ik vaak slaag. En voor het nieuwe seizoen heb ik ook al weer genoeg rokken gezien, dus het hoeft geen probleem te zijn.

(Collegestyle raad ik je af, vaak wat truttige kleding en die mensen misbruiken dr positie om geld uit de reformatorische gezindte te slaan vind ik)
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 jan 2005 16:22

Als je erg lang bent, dan zou ik niet een rok tot op de grond kopen, want dat maakt dat je langer lijkt.
Als je een rok kiest die halverwege tussen je knieeen en je enkels valt, en je trekt er een paar mooie nette laarsjes bij aan, dan heb je een "breek" waardoor je minder lang lijkt. Een leuke riem geeft ook een breek, maar dat kun je alleen doen als je slank bent, anders lijk je weer dikker door een riem.
Men zei vroeger: een stropdas maakt langer en een riem en strikje korter (voor een man dan )

Maar ik vind persoonlijk een jurk of rok voor een bruiloft netter dan een broek, voor een vrouw, een broek kan ook netjes zijn, maar dan krijg je een soort colbair effect, en daar moet je van houden.
Er zijn momenteel echt hele leuke koopjes in de binnenstad, ik zie zoveel mooie dingen, zo zag ik laatst een zwarte rok, van gladde stof, strak aan de bovenkant en wijd uitlopend, met een prachtige bijpassende riem erop, dat was afgeprijsd voor maar 9 euro, zoiets is echt mooi voor een bruiloft.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 jan 2005 08:13

*proest* Rosedale :D maar okay, waar wij wel eens kleren kopen, dat is b.v. de VD, Lady Sting, Vero Moda, en van die poenerige zaken (hoe reformatorisch veranwoord) zoals McG, Esprut en Speksnijder/Rosedale *huiver*. Het leukste is gewoon een rok tot iets over je knieen, ookal ben je dan wat lang, iets langer als mij, dan zou ik geen roktotopdegrond aan gaan doen...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”