caprice schreef:satan (is geen hoodletter waard,) heeft de grootste aanhang. Weinigen zijn immers verkoren en mogen God dienen?
Ik ben gewend om namen met een hoofdletter te schrijven, aangezien Satan een naam is voor een duivel schrijf ik dat met een hoofdletter.
Duckie schreef:Aanhang? Ik had persoonlijk niet het idee dat er veel satanisten zijn. Er zijn meer christenen dan satanisten, toch?
Een satanist is niet iemand die Satan aanbid, maar zichzelf aanbid of vereerd. Aangezien ze niet in het bestaan van een hogere macht geloven, geloven ze dus al helemaal niet in de Christelijke term Satan.
caprice schreef:Dan moet iedereen die geen satanist is dus God dienen? Dat is niet zo. Satanist of niet, elk mens dient van nature de duivel.
Ik denk dat caprice hier best een punt heeft, je bent van nature geneigd tot het kwaad, of tot Het Kwaad, de duivel. Maar nu concreet, wat is de Satan dienen?
1. Satan aanbidden zoals een Sataan doet.
2. God niet dienen, dus Satan dienen.
Het probleem is, dat een ongelovige niet in Satan geloofd, maar hem volgens ons wel dient, ookal dient hij hem niet... (vaag)
caprice schreef:Dien je God dan als je geneigd bent Hem te haten?
Je kunt God dienen, ookal ben je geneigd Hem te haten.. Dat heeft toch wat te maken met de genade van Christus?

Brion schreef:Er zijn dus maar 2 soorten mensen: zij die vóór God zijn, en zij die tegen Hem zijn.
Nee, er zijn mensen die in God geloven, en die niet in God geloven, dus bekeerd en onbekeerd, op welke andere manier ook, dit is de enigste manier om de hele wereldbevolking op te delen in twee groepen.
Brion schreef:Wat doen we nu met de groep mensen die God zoeken, maar Hem nog niet gevonden hebben?
Zolang je buiten God bent, ben je niet in Hem, dus overgeleverd aan 'de Satan'.
Brion schreef:Hoe delen we die in? En wat doen we met de twijfelaars?
Waar deeld God ze in, en wat doet God met twijfelaars?
Brion schreef:En de mensen die soms boos zijn op God? (denk aan de Azie-ramp) En de mensen die eigenlijk wel vóór God zijn, maar dat niet dag in dag uit beseffen?
Ook iemand die in God is, kan boos zijn op God, dacht je dan dat er mensen waren die blij zijn dat die ramp gebeurde?
Happy One schreef:En ik heb het idee dat zijn macht nog nooit zo groot is geweest als nu.
Tijdens de omwandeling van God op de aarde waren er mensen van de duivel bezeten, er zullen inderdaad ook gewoon psychisch zieken geweest zijn die zo genoemd worden, maar bijvoorbeeld de twee bezetenen in Gardara, daar was duidelijk de duivel die in hun was, dat heb je nu niet (meer).
caprice schreef:Nee, want alleen remonstranten (en wellicht nog wat andere ketters) leren de afval der heiligen.
Gelukkig zijn wij geen ketters, en hebben wij Den Waaren Leer.
Mensen, mensen, wel eens bedacht dat Satan alleen maar rondgaat onder de christenen? Wij geloven in Satan, of in zijn bestaan. Satan probeerd elke christen weg te trekken, vanuit ons geloof geredeneerd, hoeft Satan zich niet druk te maken om een Hindoe..