wat stralen christenen uit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 jan 2005 03:17

Mooi gesproken Meschianza... voor dat soort mensen heb ik ook veel respect... en voor hen die zich niet alleen op het leed dat er nu is focussen maar bewogen zijn omdat zoveel mensen God niet kennen... de beste eigenschap die een mens kan hebben.... is bewogenheid.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 05 jan 2005 12:05

Ik heb ontdekt dat je van jezelf heel moeilijk kunt zien wat je uitstraalt. Zo liep ik op de wegwijsbeurs in een broek. Twas een inpuls om dr heen te gaan, allebei m'n zussen waren er aan't promoten, dus ging ik ook ff kijken toen ik in Utrecht was. Iedereen keek naar m'n broek, en ik voelde me bestwel ongemakkelijk. Toen kwam ik bij een evangelisatiestichting vroeg die man: Hallo, kennen jullie de Heere Jezus al persoonlijk? Toen ik JA zei, zei hij: Dat dacht ik al, je straalt zoveel liefde uit. En pas geleden een vriend die zei dat ik vrede uitstraal. Echt geweldige complimenten natuurlijk. Ik had het helemaal niet verwacht. Ik had van mezelf het idee dat ik nix uitstraalde, dat ik heel mat was, maar ik kreeg dus 2x een geweldig compliment!! Kben daar echt blij mee!

En..als mensen het niet uit zichzelf tegen je zeggen, vraag er eens naar!

PeterD

Berichtdoor PeterD » 05 jan 2005 12:19

Acire schreef:Ik heb ontdekt dat je van jezelf heel moeilijk kunt zien wat je uitstraalt. Zo liep ik op de wegwijsbeurs in een broek. Twas een inpuls om dr heen te gaan, allebei m'n zussen waren er aan't promoten, dus ging ik ook ff kijken toen ik in Utrecht was. Iedereen keek naar m'n broek, en ik voelde me bestwel ongemakkelijk. Toen kwam ik bij een evangelisatiestichting vroeg die man: Hallo, kennen jullie de Heere Jezus al persoonlijk? Toen ik JA zei, zei hij: Dat dacht ik al, je straalt zoveel liefde uit. En pas geleden een vriend die zei dat ik vrede uitstraal. Echt geweldige complimenten natuurlijk. Ik had het helemaal niet verwacht. Ik had van mezelf het idee dat ik nix uitstraalde, dat ik heel mat was, maar ik kreeg dus 2x een geweldig compliment!! Kben daar echt blij mee!

En..als mensen het niet uit zichzelf tegen je zeggen, vraag er eens naar!

Gelukkig zit het niet in het feit of je een broek al dan niet aan hebt. Hoewel het voor helaas al te veel mensen de eerste maatstaf is waarmee je gewogen wordt, en dan te licht bevonden. :(

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 05 jan 2005 14:41

Uitstraling zit gelukkig niet alleen in uiterlijk.

Iedereen moet gewoon dragen waarin hij/zij zich lekker voelt. Vaak kun je voor leuke verrassingen komen te staan. :D

Kwam laatst in een kerkdienst waar de mensen eigenlijk weinig uitstraalden. Het enige wat ik er voelde was kou. De sfeer die er hing was ongemakkelijk. Ik begrijp niet hoe de vriendin waarmee we gingen het er uithoudt. Ze is een heel warm persoon, zeer blijmoedig en liefdevol.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

André

Berichtdoor André » 05 jan 2005 18:42

Acire schreef:Iedereen keek naar m'n broek, en ik voelde me bestwel ongemakkelijk. Toen kwam ik bij een evangelisatiestichting vroeg die man: Hallo, kennen jullie de Heere Jezus al persoonlijk? Toen ik JA zei, zei hij: Dat dacht ik al, je straalt zoveel liefde uit.

Kijk, zo zal Jezus dat ook gedaan hebben denk ik, mooi voorbeeld!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 06 jan 2005 10:12

Het is heel erg moeilijk!!!
Ik had het er gister nog over met iemand in de trein!!
Soms kan ik echt niet in de stad zien wie er christelijk is of niet!! Ik ken jonge mensen die mij niet willen groeten als ik in de stad met een rok loop!! Ze schamen zich er dan voor!! Of mijn vriendin op de middelbare wou als wij naar de stad gaan eerst altijd naar huis omdat ze niet in een rok naar de stad wou!! Het zit hem niet in die broek of die rok denk ik dan!! Ik vind het persoonlijk ook niet erg of je een broek of een rok aan hebt....maar omdat die rok best een beetje kenmerkend is voor een christen.....probeer ik toch het uit te stralen door mijn rok!! Ik ben op mijn werk de enige in een rokje! Terwijl er nog 4 christenen werken. Ik had zelf liever ook wel een broek aangewild...maar wat had ik dan uitgestraald?! Ik heb zoveel mooie gesprekken gehad omdat ik altijd een rok aan heb!! Ook in de vakantie heb ik veel gesprekken gehad met de vaste hulpen! Ze hebben bewondering voor mijn manier van uitstraling!!
Ik zei al eerder dat het niet in die broek of rok zit of je christen bent of niet!! Ik loop zelf ook wel in een broek!!! En God zegt heus niet: Jij kan niet van mij houden jij loopt in een broek! Maar het is misschien net ohe je het uit wil stralen?! ER zijn mensen die in een broek lopen omdat ze zich anders schamen!! Nou ik schaam me er niet voor dat ik bij God hoor!!

Of is dit allemaal ver gezocht?!
God heeft voor ons geleden...waarom zouden wij ons voor HEM moeten verbergen!! God gaf zoveel liefde...moeten wij dat voor ons zelf houden?! Laten we een licht zijn in deze wereld. Laten we mensen warm maken voor het evangelie van God
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 06 jan 2005 10:22

Dit vind ik een heel mooi voorbeeld van Funlover. En wel om de simpele reden dat je d.m.v. het dragen van een rok al een voorsprong hebt in je getuigenis.
Het hele moeilijk van het omgaan met niet christelijke mensen vind ik zelf niet als ze naar me toe komen en vragen: ben je christen of ga je naar de kerk ofzo. Het moeilijke is om zelf het initiatief te nemen.
Aangezien het dragen van een rok wel vragen oproept, heb je die eerste grote drempel al gehad :) .
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jan 2005 11:23

Gisteren had je geen rok aan Funlover ;p
Maar er zijn ook zat mensen die niet christen zijn en wel een rok aan hebben, beetje van die alto mensen hebben dat wel vaak. Ik krijg ook wel vragen over m'n geloof als ik vertel dat ik bij een christelijke studentenvereniging zit of dat ik op zondag naar de kerk ga. Maar helaas gaat dat nooit echt diep :-S

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jan 2005 12:38

Happy One schreef:Dit vind ik een heel mooi voorbeeld van Funlover. En wel om de simpele reden dat je d.m.v. het dragen van een rok al een voorsprong hebt in je getuigenis.

Misschien wel, misschien niet. Ik draag nooit een rok en toch weet men al vrij snel dat ik op zondag ter kerke ga en actief met geloof bezig ben.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 06 jan 2005 12:42

Optimatus schreef:
Happy One schreef:Dit vind ik een heel mooi voorbeeld van Funlover. En wel om de simpele reden dat je d.m.v. het dragen van een rok al een voorsprong hebt in je getuigenis.

Misschien wel, misschien niet. Ik draag nooit een rok en toch weet men al vrij snel dat ik op zondag ter kerke ga en actief met geloof bezig ben.

Ik bedoelde ook voor een vrouw hoor :mrgreen: . Vragen bij jou collega's daar naar dan? Bij mij merk ik dat ze het van mij wel weten, maar er voor de rest niet over willen praten.
En een aantal collega's weten het niet en vragen het ook niet.
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 06 jan 2005 12:44

Hum. Ik voel me juist unhappy in een rok: Ik heb dan echt het gevoel dat de vooroordelen dan om m'n oren vliegen. Dus ik draag liever een broek en bv een armbandje, of een tekst op m'n tas.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 jan 2005 17:02

Of je laat gewoon door je gedrag zien dat je christen bent ;) Misschien maakt dat mensen nieuwsgierig naar de christelijke religie.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 06 jan 2005 18:54

Acire schreef:Hum. Ik voel me juist unhappy in een rok: Ik heb dan echt het gevoel dat de vooroordelen dan om m'n oren vliegen. Dus ik draag liever een broek en bv een armbandje, of een tekst op m'n tas.

Waarom vooroordelen? :shock: :roll:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 06 jan 2005 18:55

Marnix schreef:Of je laat gewoon door je gedrag zien dat je christen bent ;) Misschien maakt dat mensen nieuwsgierig naar de christelijke religie.

Dat CKER!!

Alexandra
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Alexandra » 06 jan 2005 19:12

[quote="Raido"]
Het lichaam is een tempel van de Heilige Geest, en dan een saaie donkerblauwe rok aan doen, het haar op steken, of een suffe paardestaart...
[quote]

Thanks! Sinds wanneer gaan we meningen over kledingkeuze verkondigen op dit forum?
By the way, ik doe soms wel eens expres saaie kleren aan, alleen al om te laten zien dat je gelukkig kunt zijn zonder die geweldige laatste mode, en een knap gezicht...(laatste puberstuip :oops: )

Terug naar “Archief”