Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Je correctie is misplaats, Jonne zegt, Er zijn naast jullie religie ook tal van anderen, zelfs waar méér mensen in geloven, de Islam bijv. Hij bedoeld dat er meer godsdiensten zijn dat ze (totaal) meer aanhangers hebben...
Jonne schreef:Ik ben trouwens een hij haha
Jonne schreef:Bedankt voor de reacties. Toch vind ik het erg apart om de diverse stromingen in de Kerk werk van de Duivel te noemen.. Heeft de Duivel ervoor gezorgd dat de Bijbel op zoveel verschillende manier geïnterpreteerd kan worden? Lijkt mij dat dat gewoon een gevolg is van hoe de mensen deze willen lezen, een verwijt naar de Duivel is mij te gemakkelijk.. maar ach wat weet ik er van natuurlijk.
Raido schreef:Satan is de tegenstander van God, zijn tegenpool. God is het goede, Satan het kwade. Zonder elkaar kunnen ze niet, omdat het goede het kwade in evenwicht houdt en andersom. Ik zeg echt niet dat God Satan heeft gemaakt om een tegenpool voor Hem te zijn, God is almachtig.
Maar voor ons mensen moet er een tegenovergestelde zijn, als je tegen een blind kind zegt, dit is donker, dan weet dat kind niet wat dat is, het weet niet wat licht is.
Satan is voor mij de kwade kracht, die overal is, Satan is het kwade. Een mens kan goede dingen bewerkstelligen maar ook kwade. Het goede komt van God, en het kwade van Satan. Maar het is je eigen verantwoordelijkheid wat jij bewerktstelligd, wat jij werkt, daar kun en mag je Satan niet de schuld van geven. Ook Satan is maar een onderdeel van het Masterplan.
Raptor schreef: ............En trouwens, Gods woord is niet op vele verschillende manieren te interpreteren, dat doen (zoals je al aangeeft) de mensen om hun gelijk te krijgen... En dat wordt weer gewerkt door satan!
Raido schreef:Wat een vastheid... Het enige verschil is eigenlijk dat het christelijk geloof niet zelf kunt doen en alle andere geloven je zelf wel wat kunt doen
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 31 gasten