jas schreef:Collateral schreef:jas schreef:Men heeft het wel over Jezus, maar aan wie heeft Hij Zich als de Gekruisigde en Opgestane geopenbaard?
Aan de Joden. Paulus heeft het evangelie onder de heidenen gebracht. En laat nu net Paulus geschreven hebben dat God Zich met alles zal verzoenen, dat alle schepsel Gods goed is, en dat God een Behouder is aller mensen.
Ik ben wel benieuwd hoe je deze teksten kunt interpreteren in de lijn van een wrekende en toornige God.
Ik kan zo niet gericht reageren. Je geeft niet echt expliciet een bijbeltekst aan waarin ik hetgeen jij stelt bevestigd kan zien.
Dat is waar. Hier komen ze:
* "dat God Zich met alles zal verzoenen" -> Kol. 1:20 - "En dat Hij, door Hem vrede gemaakt hebbende door het bloed Zijns kruises, door Hem, zeg ik, alle dingen verzoenen zou tot Zichzelven, hetzij de dingen, die op de aarde, hetzij de dingen die in de hemelen zijn."
* "dat alle schepsel Gods goed is" -> 1 Tim. 4:4 - "Want alle schepsel Gods is goed, en er is niets verwerpelijk, met dankzegging genomen zijnde;"
* "dat God een Behouder is aller mensen" -> 1 Tim. 4:10 - "Want hiertoe arbeiden wij ook, en worden versmaad, omdat wij gehoopt hebben op den levenden God, Die een Behouder is aller mensen, maar allermeest der gelovigen."
Prettige vakantie, pas op dat je niks breekt.
Bedankt, ik hoop me aan deze wijze raad te houden.