Idee: Reviews

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vlieger
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor vlieger » 30 dec 2004 20:12

hehe succes!

Code: Selecteer alles

<?php echo "Hello World!"; ?>

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 30 dec 2004 23:50

Dat lijkt me een uitstekend idee, en een redelijk plan maken

goede layout etc.

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 31 dec 2004 00:13

Allerbelangrijkste punt vind ik bij dit dan wel de link met Refoweb en de games die men dan gaat reviewen. En dat is dan ook meteen link. Hier gaat zeker weten kritiek op komen, en dan dus ook negatieve kritiek voor de bijdehandjes ;)

Ik vind dat iets wat dan heel duidelijk in de score moet meetellen het volgende:
* Kan het spel met de bijbel er naast?
* Kan ik als gelovige zo een spel spelen?

Zonder deze dingen vind ik niet dat er reviews op Refoweb moeten worden gemaakt onder ook de naam Refoweb.
Bedshaped

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 31 dec 2004 01:16

@DeeKaa: ben ik met je eens, daar moeten we dan ook op letten.

Ik ben meer de hardware-man, zogezegd. Ik zou liever reviews schrijven over hardware en dergelijke, daar speelt dat niet zo.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 31 dec 2004 01:27

Hé, leuk! Deekaa heeft wel een punt ja.. Reviews van spellen als doom en gta enzo zullen hier niet gewaardeerd worden. Veel mensen vinden bv cod al te ver gaan.

Mbt hardware: Kun jij die aanleveren Deekaa? :P

Ik denk dat een goede review maken wel moeilijk is. K zou t zelf denk ik wel kunnen mbt telefoons. Maarja, je hebt niet elke week een nieuwe foon natuurlijk. Ik lees bv vaak reviews van telefoons op nieuwe mobiel.nl, maar van sommige foons zijn die niet best. Maarja, je kan bv veel dingen op het internet verzamelen, want er zijn zoveel review sites. Het moet dan wel echt om hard en software gaan die je zélf hebt, en die je dus niet van een of andere site geplukt hebt, en wat aangepast.

Misschien is het ook handig om de het gedeelte computer en internet onder te verdelen on meer groepen. Bv een gedeelte voor besturingssystemen, internet en netwerken, games, en hardware. Ik noem maar wat. Maar ik denk dat daar hier niet zo heel veel animo voor is btw. Het computer en internet forum is volgens mij niet zo heel erg druk bezocht.

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 31 dec 2004 01:50

Ik heb het afgelopen jaar redelijk wat hardware aangeschaft, en ook wel wat review-technisch redelijk interessant spul. Maar ik heb niet zo veel vergelijkingsmateriaal. Kan best beweren dat mijn 5.1 speakerset heel goed klinkt, maar ik hoor nooit andere...

En bovendien zijn mijn aankopen meestal een beetje case-mod georienteerd :S

* probeert een rijtje te maken
complete pc, toetsenbord, muis, geluidskaart, speakerset, kaartlezer, webcam, cd-rom drive, zalman processorkoeler, zalman vga koeler, nieuwe voeding -ook zalman-, fancontroller -3x raden-, nieuwe fans, digitale camera, printer

Aan games heb ik alleen Colin McRae 3, Colin McRae 2005 en DTM Race Driver 2 gekocht, dus dat houdt snel op qua reviewen...

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 31 dec 2004 11:53

DeeKaa: Goed punt. Wat betreft Games, stel ik voor dat als iemand een review heeft gemaakt dat je die eerst mailt/pb't naar 1 der moderators van Computer & Internet. Dat zijn op dit moment: Vlieger, DeeKaa en Chip!. Daar gaat de review in overleg en je zult dan t.z.t een reactie krijgen of het toegestaan is deze te posten. Natuurlijk (om je onnodig tikwerk te besparen) is het verstandig om even de punten van DeeKaa naast de game te houden.

Over hardware en overleg: Het ontgaat me even waarover overlegd moet worden. Als iemand me even wil bijsturen, wat mis ik in het volgende lijstje:
  • Je koopt een apparaat
  • Je voert een aantal tests op dat apparaat uit
  • Je schrijft een verhaal hoe het verlopen is
  • e post het op Refoweb

Vul me gerust aan, ik zie namelijk niet waarover nou precies overlegd moet worden, maar dat kan natuurlijk ook aan mezelf liggen ;)

Overigens heb het idee van reviews aan henkie voorgehouden en hij vond het een uitstekend idee.
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 dec 2004 11:58

Word de aankoop van apparatuur vergoed door refoweb? ik wil nog graag een Athlon 64 FX-53 .... (uh... testen natuurlijk :P)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 31 dec 2004 12:08

Je zult vast wel begrijpen dat het geen weggeefactie is van refoweb ;) De apparaten zijn volledig voor eigen kosten, het is alleen voor mensen die het leuk vinden om een review te schrijven, die kunnen hun gang gaan.
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 31 dec 2004 15:03

DeeKaa schreef:Allerbelangrijkste punt vind ik bij dit dan wel de link met Refoweb en de games die men dan gaat reviewen. En dat is dan ook meteen link. Hier gaat zeker weten kritiek op komen, en dan dus ook negatieve kritiek voor de bijdehandjes ;)

Ik vind dat iets wat dan heel duidelijk in de score moet meetellen het volgende:
* Kan het spel met de bijbel er naast?
* Kan ik als gelovige zo een spel spelen?

Zonder deze dingen vind ik niet dat er reviews op Refoweb moeten worden gemaakt onder ook de naam Refoweb.

Deekaa,

Daar ben ik helemaal mee eens neem nou bijvoorbeeld diablo 2 dat moet echt een slechte review hebben ten op zichte dan een andere game die reformatiorische wel goed verantwoord is.

Met vriendelijke groeten,

Eddy Smits

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

review op refoweb

Berichtdoor eddywally » 31 dec 2004 15:10

Chip! schreef:Je zult vast wel begrijpen dat het geen weggeefactie is van refoweb ;) De apparaten zijn volledig voor eigen kosten, het is alleen voor mensen die het leuk vinden om een review te schrijven, die kunnen hun gang gaan.

Nee maar we kunnen wel elk onderdeel wel door iedereen laten revieuwen en daar een algemen cijf/beoordeling uit laten voorkomen en die op refoweb zetten.
Dit moet in iedergeval in het begin en daarna kan er misschien wel een commerciele activiteit uit voor komen , bijvoorbeeld vragen aan de verschillende leveranciers zowel hard- als software.

Er moet dus ook een team samen worden gestelt zoals hoofd reviewer.

Ik hoop dat het voor iedereen nu een beetje duidelijk is wat er moet gebeuren.

Daarbuiten zou ik graag willen weten wie er onder andere hiervoor belangstelling voor heeft?

p.s.. het lijkt me ook handig om dit in deze topic te plaatsen met een link naar je msn adres mag ook eventueel icq of zo iets zijn?

Met vriendelijke groeten,

Eddy Smits

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 31 dec 2004 15:18

We gaan dus nog echt niet denken aan commerciele activiteiten. Misschien over 30 jaar ofzo, maar dat is nu niet van toepassing. Eddywallie, uit jouw verhaal begrijp ik dat jij denkt aan het volgende:
  • Je koopt een apparaat
  • Je voert een aantal tests op dat apparaat uit
  • Je schrijft een verhaal hoe het verlopen is
  • Je post het op Refoweb
  • Je geeft het apparaat door aan de volgende
  • Verhaal herhaalt zich

Correct me if i'm wrong, maar dit lijkt me niet echt een idee. Zo krijg je gauw dat iemand iets kwijt raakt o.i.d, en voor je het weet zit je met ingewikkelde schadevergoedingen.
Wat is er mis aan mijn idee waar bijvoorbeeld iemand een videokaart koopt, en daar ook gelijk een review voor schrijft. Dat kan natuurlijk (Carpento) met terugwerkende kracht, als het (kwa hardware) maar wel om iets nieuws gaat. Je kunt nog best een review schrijven voor een oud spel, maar een review voor een 386 lijkt me ietwat out-datet :mrgreen:
Overigens kun je je msn-adres gewoon in je profiel zetten.

The_hacker91
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor The_hacker91 » 31 dec 2004 16:08

ik wil nog steeds mee doen, mijn msn adres staat in mijn profiel

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 31 dec 2004 19:12

Ik houd me aanbevolen, msn staat ook van mij in me profiel.

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 31 dec 2004 22:52

The_hacker91 schreef:misschien een keer een msn vergadering?

gewoon vantevoren tijd&datum afspreken

Nogmaals: Kan iemand me uitleggen waar die vergadering dan voor is? Wat wil je op die vergadering bespreken?

Terug naar “Archief”