Hannibal Lecter schreef:Voor God zijn alle zonden gelijk.
Volledig met je eens
Hannibal Lecter schreef:Of je nu praktiserend homo bent, of stiekum masturbeert.
Mastuberen is dus zonde? Waarom? Waarop gebaseerd?
Moderator: Moderafo's
jas schreef:Q-Pounder schreef:Die stelling slaat nergens op, omdat het een van de fundamentele dingen van het christendom over het hoofd ziet. Namelijk dat door de dood van Jezus dat onze zondes vergeven kunnen worden. De Satan zal inderdaad zeggen dat iemand die masturbeert helwaardig is, maar Jezus is onze advocaat. En geloof me, hij is een betere advocaat als 10 Milsocowitczen (ofzojas schreef:Als homoseksualiteit zondig is, is masturbatie net zo zondig en net zo doem- en helwaardig!
Wie masturbeert mag zich dus ook niet aan 's Heeren tafel begeven, want dat mag een praktiserend homoseksueel immers ook niet.
Iedereen doet het, nou ja, bijna dan toch. Ik, hij, zij, ja ook zij.
Wie van u werpt de eerste steen?) bij elkaar. Als we oprecht belijden dat we fout zijn geweest en er spijt van hebben dan kan het bloed van Jezus ons reinigen. Dit geldt voor elke zonde.
Merk overigens op dat ik (volgens mij) niets gepost heb in het homosexuelen topic.
Ik begin de stelling met 'ALS' Ik zie helemaal niet de fundamentele dingen van het christendom over het hoofd. Dat je dat zegt slaat juist nergens op. Ik zeg alleen; wie met de vinger wijst naar degenen die homoseksualiteit bedrijven, kan niet anders dan ook masturbatie als zonde beschouwen. Niet de één wel, en de ander niet. Ik denk dus dat je de stelling niet goed gelezen heb. Nergens zeg ik dat er voor homoseksuelen geen vergeving is. En dat je dit zegt; "Merk overigens op dat ik (volgens mij) niets gepost heb in het homosexuelen topic" komt een beetje over als de taal van de rijke jongeling.
PeterD schreef:Hannibal Lecter schreef:Waar denk jij aan als je masturbeert?
Volgens mij heb je dan je antwoord al.
Wees concreet. Ook als je getrouwd bent kan en mag je masturberen. Dan kan je dus aan je man/vrouw denken.
Wijs mij de plek aan in de Bijbel waar staat dat dat niet mag.
Hannibal Lecter schreef:PeterD schreef:Hannibal Lecter schreef:Waar denk jij aan als je masturbeert?
Volgens mij heb je dan je antwoord al.
Wees concreet. Ook als je getrouwd bent kan en mag je masturberen. Dan kan je dus aan je man/vrouw denken.
Wijs mij de plek aan in de Bijbel waar staat dat dat niet mag.
Je hebt hier een interessant punt, waar ik zelf nog niet was opgekomen.
Wanneer je samen met je partner masturbeert, maakt dat onderdeel uit van je gezamelijke liefdesleven. Eerlijkgezegd denk ik niet dat dat zonde is.
Wanneer je puur ter bevrediging masturbeert, daarbij onvermijdelijk allerlei erotische gedachten hebt, dan lijkt het me zonde.
Raido schreef:@HL; je bent zeer stellig over wat wel en niet zondig is, kannibalistische films zijn ook zondig... en kan God ook absoluut niet goed vinden
Hannibal Lecter schreef:Raido schreef:Dat gaat niet over masturbatie maar over coitus interuptis, Onan vrijt met een vrouw maar wil niet dat ze zwanger wordt en trekt zijn penis terug en loost zijn sperma op de grond.
Is dat wezenlijk anders dan masturberen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten