Meerdere partners toegestaan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 dec 2004 17:04

joepie schreef:Dat is dus ook de enige die in je relatie hoort te zijn om te zorgen voor de goede eenheid.

Jaja, maar nu omzeil je de kwestie een beetje. Jij zei:

Je kunt onmogelijk één zijn met meerdere vrouwen omdat je hart dus ook andere vrouwen toebehoord. Dus je eenheid is gedeeld.

Evenzeer kun je stellen dat het onmogelijk is een te zijn met een vrouw, want je hart behoort ook God toe en je eenheid is dus gedeeld.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 20 dec 2004 17:43

Ara... wat zit je toch weer te zwammen jij :shock: :idea: :wink:

De eenheid met God is van een totaal andere dimensie!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 dec 2004 18:03

Acire schreef:Ara... wat zit je toch weer te zwammen jij :shock: :idea: :wink:

De eenheid met God is van een totaal andere dimensie!

Haha, dank je.. :D Laat mij nou gewoon even m'n gedachtenexperimenten uitvoeren joh.. :wink:

Je hebt een punt dat God en de eenheid met God een andere dimensie is, maar het ging hier om je hart, wat je maar aan 1 iemand zou kunnen geven. De vraag is dus of het verschil maakt of dat God of een mens is en zo ja waarom.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 20 dec 2004 18:19

Aragorn schreef:Evenzeer kun je stellen dat het onmogelijk is een te zijn met een vrouw

Ja, dat lijkt mij ook onmogelijk. :?

joepie

Berichtdoor joepie » 20 dec 2004 18:44

Aragorn schreef:
joepie schreef:Dat is dus ook de enige die in je relatie hoort te zijn om te zorgen voor de goede eenheid.

Je kunt onmogelijk één zijn met meerdere vrouwen omdat je hart dus ook andere vrouwen toebehoord. Dus je eenheid is gedeeld.

Evenzeer kun je stellen dat het onmogelijk is een te zijn met een vrouw, want je hart behoort ook God toe en je eenheid is dus gedeeld.

Ik spreek dus ook over meerdere vrouwen!
Dan is die eenheid een gedeelde met meerdere vrouwen.
Als je eenheid met God gedeeld wordt is dat pas een ware eenheid.
Gebaseerd op het juiste fundament.
En inderdaad als je van de driehoek spreekt die bestaan uit :
Man----Vrouw en bovenin de driehoek God, dan past daar nooit een derde vrouw/man bij.
Dan is die verhouding scheef.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 20 dec 2004 18:56

joepie schreef:Als je eenheid met God gedeeld wordt is dat pas een ware eenheid.
Man----Vrouw en bovenin de driehoek God, dan past daar nooit een derde vrouw/man bij.
Dan is die verhouding scheef.

Ben het deels met je eens, alleen :?
- deel je je relatie niet met God, want dan is er geen eenheid meer, maar word je relatie door God tot stand gebracht en gesteund. (als het goed is)
De vergelijking met de driehoek bewijst dat. Er zit een direkte lijn tussen de punten A en B. Die word niet gedeeld. Maar vanuit A en vanuit B vertrek er een lijn naar boven naar C.
Dus twee partners, die met elkaar vanuit C verbonden zijn daar pas inderdaad niemand anders meer tussen.

joepie

Berichtdoor joepie » 20 dec 2004 18:59

Zo kun je het ook zeggen. Maar we bedoelen volgens mij hetzelfde.
Want als het goed is er een gedeelde relatie met God.
Ieder persoonlijk en samen.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 20 dec 2004 19:20

joepie schreef:Zo kun je het ook zeggen. Maar we bedoelen volgens mij hetzelfde.
Want als het goed is er een gedeelde relatie met God.
Ieder persoonlijk en samen.

met enig voorbehoud over jouw formulering van die partners, bedoelen we inderdaad hetzelfde. :o

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 dec 2004 19:24

joepie schreef:
Aragorn schreef:

Ik spreek dus ook over meerdere vrouwen!
Dan is die eenheid een gedeelde met meerdere vrouwen.
Als je eenheid met God gedeeld wordt is dat pas een ware eenheid.

Waarom?

Ah, dus dan is God niet een partner in de relatie, maar meer een gezamenlijke basis?

Nee, dan moet je overstappen naar een vierkant. :wink:

joepie

Berichtdoor joepie » 20 dec 2004 19:51

Ja dat doen er ook genoeg, maar dan kan de bindende factor niet met iedereen in verbinding staan.
Want eerst heb je de relatie met C ( om bij zareb te blijven)
Dus A heeft een relatie met C en B heeft een relatie met C.
A en B krijgen ook een relatie met elkaar gebonden door C.
Als je dus A,B en D een relatie met C laat hebben en die met elkaar verbind door lijnen, (een vierkant dus) dan is de relatie met C)bindende factor) verbroken.
Snap ik het nog :?: :?

Lucky7
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lucky7 » 20 dec 2004 21:26

joepie schreef:Ja dat doen er ook genoeg, maar dan kan de bindende factor niet met iedereen in verbinding staan.
Als je dus A,B en D een relatie met C laat hebben en die met elkaar verbind door lijnen, (een vierkant dus) dan is de relatie met C)bindende factor) verbroken.

NEE
"Im still alive and kicking"

(http://www.detroost.come2me.nl)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 dec 2004 22:21

joepie schreef:Ja dat doen er ook genoeg, maar dan kan de bindende factor niet met iedereen in verbinding staan.

Waarom zou die verbroken moeten zijn dan? Je voegt alleen maar iets toe volgens mij. Je kunt het wat eenvoudiger maken door te denken aan een driehoek met geen 2, maar 3 punten in de basis en natuurlijk 1 punt in de top.

Haha, wat een gezwets, heerlijk.. :P

Yiska
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Yiska » 20 dec 2004 23:37

Aragorn schreef:

Kun je God eigenlijk op dit gebied vergelijken met een mens? (het spijt me, ik ben nog een "jonkie" dus ik heb heel veel vragen.. :oops: ) Als je kijkt naar God en je eventuele levenspartner, je houd van allebei op een andere manier...
ik sta in de fik...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 dec 2004 00:00

Yiska schreef:
Aragorn schreef:

Kun je God eigenlijk op dit gebied vergelijken met een mens? (het spijt me, ik ben nog een "jonkie" dus ik heb heel veel vragen.. :oops: ) Als je kijkt naar God en je eventuele levenspartner, je houd van allebei op een andere manier...

Dat is ook een beetje mijn vraag ja. :) Overigens is het geen schande om vragen te hebben en ouderen die pretenderen alle antwoorden te hebben tonen daarmee soms eerder hun dwaasheid dan hun wijsheid.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 dec 2004 12:23

Volgens mij kun je wel van meerdere personen houden, want je kunt toch ook van meerdere kinderen houden?
Of kun je maar van 1 kind tegelijk houden?
En je kinderen kun je ook gelijk behandelen, dus waarom dan je vrouwen niet, als je er mee woont?

Terug naar “Archief”