jas schreef:Q-Pounder schreef:Want als ik jouw verhaal lees dan zat je vroeger behoorlijk diep in de shit om het zo te zeggen. Nu wil je andere waarschuwen voor hetgeen wat je heb meegemaakt. Dat vindt ik goed van je. Maar hoeveel mensen hier denk je dat er ook zo diep in de problemen zitten? Ik vind het een beetje zwart-wit als je vat wat ik bedoel.
En hoe denk je dat het bij mij begonnen is?
Niet met 25 of 30 biertjes per dag hoor.
De reactie van Jas is goed voor te stellen voor iemand die eerst heel erg "fout"heeft uitgegaan, op het moment dat je dan bekeerd wordt wil je gewoon absoluut niet meer naar dergelijke gelegenheden toe. Misschien omdat je je eigen zwakheid kent en bang bent terug te vallen. Er zijn hier naar ik meen ook een hoop forummers die zo'n tijd van "fout"uitgaan niet gekend hebben en daarom ook niet zoiets hebben van ik ga niet meer uit, want ik drink een paar biertjes gedraag mij fatsoenlijk en vertrek dan weer op tijd naar huis.
Ik zelf ken een jongen die vroeger helemaal weg was van snowboarden wakeboarden en dat soort sporten. Dat nam zijn hele leven in beslag, nu is hij veranderd en beoefend deze sporten nooit meer. Hij zegt zelf "van mij mogen andere mensen gaan snowboarden, maar ik doe het niet meer, omdat het me te veel gaat beheersen. Ik denk dat iets soortgelijks ook geld voor uitgaan.
Wat betreft de twaalfuurgrens ben ik het niet eens met Jas dat dit letterlijk in de bijbel staat. Als je je echt aan een tijd wilt houden, moet je volgens mij voor zonsondergang de rustdag beginnen en niet na twaalf uur s'nachts, zou graag een bijbeltekst van Jas horen waarin hij zijn uitspraak staaft.