Moderator: Moderafo's
Rafaëlla schreef:Pucca zegt:Het komt op mij over alsof jij het als 'duister' ziet om je geestes gaven te gebruiken...
Zijn dat niet gaven van God zelf???? Die mag je dan toch niet ongebruikt laten???
Hoi Pucca,...das alles behalve waar.
Geestesgaven worden in de pinkstergemeenten er juist erg uitgelicht en belicht en aan alle kanten bekeken en benut.
Dus wat dat betrefd sta ik er niet 'duister' tegenover.
Maar neem nu bijvoorbeeld het voorbeeld profetie.
Iedereen kan wel de gave van profetie denken te hebben, maar als je niet weet hoe daarmee om te gaan, kunnen er wel bijzonder veel slachtoffers vallen.
Je kunt denken de gave van genezing te hebben gekregen van God en er vreselijk naast zitten.
Of je geloofd dat je de gave van demonen uitdrijven hebt gekregen en gaat daar op de geheel verkeerde manier mee om.
De schade is dan niet te overzien,...echt niet,...dat heb ik zelf mee gemaakt.
Snap je zo beter wat ik bedoelde?
God Bless, Rafaëlla
Bolle Henk schreef:Tuurlijk, want alles wat ik doe is goed (zolang het niet in strijd is met het tweede deel van mijn leefwijze, want dat is een zeer belangrijk punt). Als ik mensen wil helpen, dan geeft dat voldoening. Als ik mensen niet wil helpen, dan ook. Het is tenslotte mijn keuze en ik val er niemand mee lastig. Tenzij het niet helpen tot zwaar fysiek of psychisch letsel zou lijden, want dan gaat het tweede deel van mijn lijfwijze in werking.
hijwel schreef:Voor wie, wat of waarvoor leef jij?
de zin, je doel... vertel het hier..
TheKeimpe schreef:Wie leeft voor zichzelf, sterft voor zichzelf.
Wie leeft in Christus, is in Christus al gestorven, en sterft dus niet meer.
Lalage schreef:Ik vraag me altijd af waarom God mensen heeft gemaakt en waarom ik hier leef. Ik heb geen idee... Daarom is het doel in mijn leven God dienen en dan hoop ik maar dat ik er toch van tijd tot tijd van kan genieten.
caprice schreef:Ik zie het leven als genadetijd om nog tot God bekeerd te worden. Dat de straf op de zondeval niet onmiddelijk intrad, maar God de mens nog een mogelijkheid tot verzoening met Hem gevende, nog omzag naar verloren mensenkinderen. Dáárom leven wij, om de mogelijkheid te hebben met God verzoend te worden.
Het leven is verder niet anders dan een gestadige dood.
hijwel schreef:caprice schreef:Ik zie het leven als genadetijd om nog tot God bekeerd te worden. Dat de straf op de zondeval niet onmiddelijk intrad, maar God de mens nog een mogelijkheid tot verzoening met Hem gevende, nog omzag naar verloren mensenkinderen. Dáárom leven wij, om de mogelijkheid te hebben met God verzoend te worden.
ow, is dat het enige caprice..
Collateral schreef:TheKeimpe schreef:Wie leeft voor zichzelf, sterft voor zichzelf.
Wie leeft in Christus, is in Christus al gestorven, en sterft dus niet meer.
Sterven lijkt me niet erg, hooguit een beetje spannend.
caprice schreef:hijwel schreef:caprice schreef:Ik zie het leven als genadetijd om nog tot God bekeerd te worden. Dat de straf op de zondeval niet onmiddelijk intrad, maar God de mens nog een mogelijkheid tot verzoening met Hem gevende, nog omzag naar verloren mensenkinderen. Dáárom leven wij, om de mogelijkheid te hebben met God verzoend te worden.
Nee, zeker niet, maar wel het allerbelangrijkste.
Een ander doel is bijvoorbeeld het dienen van onze naasten.
Helaas wassen wij andere mensen vaak liever de oren dan de voeten.
caprice schreef:hijwel schreef:caprice schreef:Ik zie het leven als genadetijd om nog tot God bekeerd te worden. Dat de straf op de zondeval niet onmiddelijk intrad, maar God de mens nog een mogelijkheid tot verzoening met Hem gevende, nog omzag naar verloren mensenkinderen. Dáárom leven wij, om de mogelijkheid te hebben met God verzoend te worden.
Nee, zeker niet, maar wel het allerbelangrijkste.
Een ander doel is bijvoorbeeld het dienen van onze naasten.
Helaas wassen wij andere mensen vaak liever de oren dan de voeten.
het is niet het belangrijkste dat jij weer behouden wordt. In de eerste plaats gaat het om God. Hij wil graag dat jij gaat leven voor Hem! (en ik natuurlijk ook)
maar we mogen groeien, groeien in geest en waarheid!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten