waar leef jij voor?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bolle Henk

Berichtdoor Bolle Henk » 30 nov 2004 16:50

Ik leef voor mezelf. Ik probeer zo leuk mogelijk te leven zonder dat van een ander te verpesten.

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 30 nov 2004 16:56

Rafaëlla schreef:Pucca zegt:

Het komt op mij over alsof jij het als 'duister' ziet om je geestes gaven te gebruiken...
Zijn dat niet gaven van God zelf???? Die mag je dan toch niet ongebruikt laten???

Hoi Pucca,...das alles behalve waar.
Geestesgaven worden in de pinkstergemeenten er juist erg uitgelicht en belicht en aan alle kanten bekeken en benut.
Dus wat dat betrefd sta ik er niet 'duister' tegenover.
Maar neem nu bijvoorbeeld het voorbeeld profetie.
Iedereen kan wel de gave van profetie denken te hebben, maar als je niet weet hoe daarmee om te gaan, kunnen er wel bijzonder veel slachtoffers vallen.
Je kunt denken de gave van genezing te hebben gekregen van God en er vreselijk naast zitten.
Of je geloofd dat je de gave van demonen uitdrijven hebt gekregen en gaat daar op de geheel verkeerde manier mee om.
De schade is dan niet te overzien,...echt niet,...dat heb ik zelf mee gemaakt.
Snap je zo beter wat ik bedoelde?

God Bless, Rafaëlla

Ja, natuurlijk kan je je gave misbruiken, maar daarom moet je toch niet zeggen: omdát je je gave kan misbruiken, kun je em beter maar NIET gebruiken??
Das toch niet goed??? God geeft dingen niet om te begraven, en Hem ze weer terug te geven, als je dit leven uitgaat!!
Maar bij nare ervaring kan ik je huivering begrijpen, natuurlijk!
Verblijd je in de Here!

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 30 nov 2004 16:56

Bolle Henk schreef:Ik leef voor mezelf. Ik probeer zo leuk mogelijk te leven zonder dat van een ander te verpesten.

En geeft dat voldoening, het voor jezelf leven?
Verblijd je in de Here!

Bolle Henk

Berichtdoor Bolle Henk » 30 nov 2004 17:55

Tuurlijk, want alles wat ik doe is goed (zolang het niet in strijd is met het tweede deel van mijn leefwijze, want dat is een zeer belangrijk punt). Als ik mensen wil helpen, dan geeft dat voldoening. Als ik mensen niet wil helpen, dan ook. Het is tenslotte mijn keuze en ik val er niemand mee lastig. Tenzij het niet helpen tot zwaar fysiek of psychisch letsel zou lijden, want dan gaat het tweede deel van mijn lijfwijze in werking.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 30 nov 2004 17:56

Bolle Henk schreef:Tuurlijk, want alles wat ik doe is goed (zolang het niet in strijd is met het tweede deel van mijn leefwijze, want dat is een zeer belangrijk punt). Als ik mensen wil helpen, dan geeft dat voldoening. Als ik mensen niet wil helpen, dan ook. Het is tenslotte mijn keuze en ik val er niemand mee lastig. Tenzij het niet helpen tot zwaar fysiek of psychisch letsel zou lijden, want dan gaat het tweede deel van mijn lijfwijze in werking.

Wie leeft voor zichzelf, sterft voor zichzelf.
Wie leeft in Christus, is in Christus al gestorven, en sterft dus niet meer.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 30 nov 2004 19:43

Om te verwezelijken waarvan ik droom mijn idealen te realiseren.

En het doel te vervullen wat God voor mij bestemd heeft in dit leven, dat doel bereiken zeg maar. En daar bedoel ik louter hier op aarde.

Verder om steeds meer te leren over en van God. En dichter bij Hem te leven.

aanvullling :wink: ook voor mn katten :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Yael op 03 dec 2004 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 30 nov 2004 20:37

hijwel schreef:Voor wie, wat of waarvoor leef jij?
de zin, je doel... vertel het hier..

In de eerste plaats voor mezelf, maar ik zie dat tegelijkertijd als 'voor iedereen'. Een voor allen, allen voor een.

De zin van het leven ontleen ik aan het leven zelf. Ik leer van alle dingen, of ze nu leuk zijn of niet. Ondertussen probeer ik me een beetje te ontwikkelen en mezelf te vermaken.

TheKeimpe schreef:Wie leeft voor zichzelf, sterft voor zichzelf.

Sterven lijkt me niet erg, hooguit een beetje spannend.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 dec 2004 00:18

Lalage schreef:Ik vraag me altijd af waarom God mensen heeft gemaakt en waarom ik hier leef. Ik heb geen idee... Daarom is het doel in mijn leven God dienen en dan hoop ik maar dat ik er toch van tijd tot tijd van kan genieten.

het klinkt tegenstrijdig... voor God leven.. en dan toch van tijd tot tijd van het leven genieten..

Jezus zegt: "Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen; maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden. 25 Wat heeft een mens eraan als hij de hele wereld wint, maar zichzelf verliest of schade toebrengt?"

Je leeft pas echt als je leeft met Jezus.
enne lalage als jij God wil volgen, en je laat hem steeds meer toe in je leven dan zal je doel vinden!

btw: doelgericht leven is echt een goed boek! (heel praktisch)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 dec 2004 00:22

caprice schreef:Ik zie het leven als genadetijd om nog tot God bekeerd te worden. Dat de straf op de zondeval niet onmiddelijk intrad, maar God de mens nog een mogelijkheid tot verzoening met Hem gevende, nog omzag naar verloren mensenkinderen. Dáárom leven wij, om de mogelijkheid te hebben met God verzoend te worden.
Het leven is verder niet anders dan een gestadige dood.

ow, is dat het enige caprice..

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 dec 2004 00:23

Bolle Henk schreef:Ik leef voor mezelf. Ik probeer zo leuk mogelijk te leven zonder dat van een ander te verpesten.

geloof je dat alles wat in de bijbel staat waar is?

caprice

Berichtdoor caprice » 01 dec 2004 06:23

hijwel schreef:
caprice schreef:Ik zie het leven als genadetijd om nog tot God bekeerd te worden. Dat de straf op de zondeval niet onmiddelijk intrad, maar God de mens nog een mogelijkheid tot verzoening met Hem gevende, nog omzag naar verloren mensenkinderen. Dáárom leven wij, om de mogelijkheid te hebben met God verzoend te worden.

Nee, zeker niet, maar wel het allerbelangrijkste.

Een ander doel is bijvoorbeeld het dienen van onze naasten.
Helaas wassen wij andere mensen vaak liever de oren dan de voeten.

caprice

Berichtdoor caprice » 01 dec 2004 06:24

Collateral schreef:
TheKeimpe schreef:Wie leeft voor zichzelf, sterft voor zichzelf.

Sterven lijkt me niet erg, hooguit een beetje spannend.

De dood is de straf op de zonde en is vreselijk. Tenzij de prikkel van de dood weggenomen mag zijn door Christus.

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 01 dec 2004 06:51

caprice schreef:
hijwel schreef:

De naaste liefhebben als je zelf jah...
"en degene die zegt Jezus lief te hebben, en zijn naaste haat, die is een leugenaar...."

Dat klinkt nogal hard he?! Je kan dus niet alleen leven vor je EIGEN genade ofzo.. Das egoistisch (sorry dat ik et zo zeggen moet, is nie anders)

Dienen is dus een heel groot doel, samen met het liefhebben van je naaste!!
Verblijd je in de Here!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 dec 2004 07:11

caprice schreef:
hijwel schreef:

het is niet het belangrijkste dat jij weer behouden wordt. In de eerste plaats gaat het om God. Hij wil graag dat jij gaat leven voor Hem! (en ik natuurlijk ook)

maar we mogen groeien, groeien in geest en waarheid!

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 01 dec 2004 07:17

het is niet het belangrijkste dat jij weer behouden wordt. In de eerste plaats gaat het om God. Hij wil graag dat jij gaat leven voor Hem! (en ik natuurlijk ook)

maar we mogen groeien, groeien in geest en waarheid!

Idd dát is het doel! God komt eer te kort, als wij Hem niet als onze God eren!
Maar zo wordt het vaak in 'onze' kerken (ger. gem enzo) niet gepreekt... Vaak wordt er gepreekt: ben je bereid om te sterven, ben je bereid God te ontmoeten.
En daarvoor MOET je natuurlijk bereid zijn, maar een betere vraag (mijns inziens) is:
geven wij God al de eer die Hem toekomt, als onze God??
Verblijd je in de Here!

Terug naar “Archief”