Danielkampen of andere.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 27 dec 2002 12:00

Even nog wat antwoorden op anderen...

Johannes: geen idee, even de kampfolder bekijken....

Badeend:
Ook de kampen van de Daniel zijn helaas niet vrij van zulke gebeurtenissen. Al heb ik de indruk uit alle verhalen bij elkaar dat het er op Danielkampen iets rustiger aan toe gaat. Ik hebhet idee dat het daar iets meer gestructureerd is, en dat de regels op de achtergrond voor de leiding wat strakker liggen.
Ook op Danielkampen kom je luitjes tegen die blij zijn dat ze even van huis zijn en dat ook laten merken ook. Excessen met naar huis sturen zijn gelukkig wel een zeldzaamheid.

Verder heeft de Daniel ookal gaat het uit van de gergem wel de regel dat er ook jongelui uit andere gemeenten mee mogen. Zo heb ik zelf een kamp gehad waarbij maar de helft gergem was. De rest was hervormd, chr.ger. of anders.

Napoleon:
Kampen leiden is zwaar voor het lichaam maar goed voor de geest ;-)
Tzijn unieke ervaringen, kost je veel inspanning maar geeft ook heeeel veel terug. Ik kijk terug op veel goede kampen, er is eigenlijk maar 1 kamp wat ik niet leuk vond, en dat lag aan de leiding onderling..
Doen dus als je zin hebt! Ze hebben altijd te kort..
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 27 dec 2002 12:18

Night schreef:Heb zelf diverse kampen van de Daniel geleid.
Kan wel vertellen dat ze altijd errug leuk waren, maar dat is niet objectief.

Het geen broek dragen der dames is inderdaad waar, maar dat alleen zou een scheef beeld geven denk ik. Als dat het enige is wat er over te vertellen is..

Veel met Gods Woord bezig zijn, over het algemeen enthousiaste deelnemers, veel zingen, lekker gezellig met elkaar dingen ondernemen...heb het altijd met plezier gedaan.

Met HGJB geen ervaring. Wel verhalen gehoord, maar die ga ik hier niet neerzetten.

Dat was toen super kicken..... :wink:

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 27 dec 2002 12:29

anna schreef:
Night schreef:Heb zelf diverse kampen van de Daniel geleid.
Kan wel vertellen dat ze altijd errug leuk waren, maar dat is niet objectief.

Het geen broek dragen der dames is inderdaad waar, maar dat alleen zou een scheef beeld geven denk ik. Als dat het enige is wat er over te vertellen is..

Veel met Gods Woord bezig zijn, over het algemeen enthousiaste deelnemers, veel zingen, lekker gezellig met elkaar dingen ondernemen...heb het altijd met plezier gedaan.

Met HGJB geen ervaring. Wel verhalen gehoord, maar die ga ik hier niet neerzetten.

Dat was toen super kicken..... :wink:

Zeker Annna, zeker...jij bent onderdeel van mijn goede herinneringen ;-)

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 27 dec 2002 12:48

en als je die nou niet hebt. dan kan het niet he.

maar night ga je dit jaar ook met zo kamp mee als leiding, want dan wil ik wel in overweging nemen om mee te gaan :P :wink:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 27 dec 2002 14:37

Night schreef:Badeend:
Ook op Danielkampen kom je luitjes tegen die blij zijn dat ze even van huis zijn en dat ook laten merken ook. Excessen met naar huis sturen zijn gelukkig wel een zeldzaamheid.

Tja, dat zal best wel!
Ik ging elk jaar met HGJB mee, en elk jaar weer rottigheid. Het kon werkelijk géén één jaar normaal gaan! Terwijl ik op school, van vriendinnen enz. hoorde dat die Daniel kampen zo leuk waren, en heel gezellig. En wat maakt een rok dragen nou uit! Ik vind dat juist een goede regel dat een rok verplicht is! Op school ook, dan heb je het idee dat iedereen gelijk is aan elkaar. Ik draag zelf wel broeken, maar kan me er bij voor stellen dat als jij als meisje in een groep als enige een rokje draagt, je daar niet zo happy mee bent.

*heeft ook wat meegemaakt* Ik was een keertje op een verjaardag bij een meisje van school, zat in de derde klas, toen had ik als enige een broek aan en dat vond ik zó errug! :oops:
Dus, dat.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 27 dec 2002 18:07

johannes1 schreef:

en als je die nou niet hebt. dan kan het niet he.

maar night ga je dit jaar ook met zo kamp mee als leiding, want dan wil ik wel in overweging nemen om mee te gaan :P :wink:

Heheh....nee, helaas....
De omstandigheden hebben me ertoe gedwongen even een paar jaar geen kampen te (kunnen) leiden.
De vraag is of ik jou wel mee wil hebben ;-)))))

Maar misschien wil iemand even voor je de kampfolder opsnorren.
Ik heb hem in ieder geval niet bij de hand op dit moment.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 27 dec 2002 18:17

dE bAdEeND schreef:
Night schreef:Badeend:

Tja, dat zal best wel!
Ik ging elk jaar met HGJB mee, en elk jaar weer rottigheid. Het kon werkelijk géén één jaar normaal gaan! Terwijl ik op school, van vriendinnen enz. hoorde dat die Daniel kampen zo leuk waren, en heel gezellig. En wat maakt een rok dragen nou uit! Ik vind dat juist een goede regel dat een rok verplicht is! Op school ook, dan heb je het idee dat iedereen gelijk is aan elkaar. Ik draag zelf wel broeken, maar kan me er bij voor stellen dat als jij als meisje in een groep als enige een rokje draagt, je daar niet zo happy mee bent.

*heeft ook wat meegemaakt* Ik was een keertje op een verjaardag bij een meisje van school, zat in de derde klas, toen had ik als enige een broek aan en dat vond ik zó errug! :oops:

Die rok dragen is voor sommigen een zeer groot struikelblok. Als dat zo is dan moet je niet meegaan met een Danielkamp. Als je het geen probleem vindt kun je prima mee met een Danielkamp.
Men doet soms overigens net of de leiding continu met een spiedend oog rondloopt of men wel die rok aanheeft en er een heel groot probleem van maakt. Normaalis een rok, tijdens bepaalde situaties kan er best een broek gedragen worden, zoals sport en dergelijke situaties.

Kuiffje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Kuiffje » 27 dec 2002 20:05

johannes1 schreef:hey kuifje gaan ze dit jaar ook naar zwitserland??

Ja johannes er gaat dit jaar een kamp naar zwitserland. Saas Balen om precies te zijn. en natuurlijk ook enkele naar oostenrijk en verder...

Gr.
Ik Groet u, Kuifje

CHE een verantwoorde keuze

Renk

Berichtdoor Renk » 28 dec 2002 11:52

Hier een berichtje van een oud danielkampganger.

Ik ben met verschillende daniel kampen meegeweest, binnenlandse en buitenlandse. Huibergen, Rijs, Texel, Belgie, Luxenburg. 8) 8) 8)

En ik heb dan ook verschillende ervaringen met de groepen.
Leuke en minder leuke, maar de leuke overheersen.

Ik kan het iedereen aanraden om te doen, mits je de regels wilt accepteren. En die zijn niet zwaar. :!:

Als ik meer tijd had ging ik nog een keer als
l(e)i(j)der :mrgreen: :mrgreen:

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 28 dec 2002 12:26

Night schreef:Als dat zo is dan moet je niet meegaan met een Danielkamp. Als je het geen probleem vindt kun je prima mee met een Danielkamp.

sowieso, als je het niet eens bent met de regels van een kamp moet je niet meegaan. Ookal is het HGJB, als je alleen maar gaat ziiten afgeven op regeltjes is het niet meer leuk.

Night schreef:Men doet soms overigens net of de leiding continu met een spiedend oog rondloopt of men wel die rok aanheeft en er een heel groot probleem van maakt. Normaalis een rok, tijdens bepaalde situaties kan er best een broek gedragen worden, zoals sport en dergelijke situaties.

off course, dat zou mij wel redelijk lijken... :wink:
Dus, dat.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 28 dec 2002 12:38

Night schreef:Men doet soms overigens net of de leiding continu met een spiedend oog rondloopt of men wel die rok aanheeft en er een heel groot probleem van maakt. Normaalis een rok, tijdens bepaalde situaties kan er best een broek gedragen worden, zoals sport en dergelijke situaties.

off course, dat zou mij wel redelijk lijken... :wink:[/quote]

Mij ook, maar sommigen wekken weleens bewust een ander idee op ;-)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jan 2003 10:11

zijn hiet nog achtien plussers die met daniel meegaan???? ik wil ook op verkantie maar ben nog nooit eerder geweest!!! wie heeft er raad??? is het trouwens wel leuk als je in je enetje meegaat met zon kamp??

Kuiffje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Kuiffje » 03 jan 2003 11:14

paprikameisje2 schreef:zijn hiet nog achtien plussers die met daniel meegaan???? ik wil ook op verkantie maar ben nog nooit eerder geweest!!! wie heeft er raad??? is het trouwens wel leuk als je in je enetje meegaat met zon kamp??

Paprikameisje.

OVer dit onderwerp heb ik al jaren zitten dubben maar heb nu eindelijk doorgezet en heb me voor aanstaande zomer opgegeven voor een danielkamp. waarheen kun je in de topic wel ergens terug vinden.
Maar het is wel het leukste dat je met zijn tweeen gaat, vaak gebeurt het dat je elkaar na de vakantie onderweg naar huis pas weer ziet omdat je zoveel andere vakantie gangers om je heen hebt dat je met je vriend of vriendin die met je meegaat nauwelijks contact hebt op vakantie. Dys ik heb de gok gewaagd om alleen te gaan.

Succes in iedergeval.
Ik Groet u, Kuifje

CHE een verantwoorde keuze

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 03 jan 2003 17:00

paprikameisje2 schreef:zijn hiet nog achtien plussers die met daniel meegaan???? ik wil ook op verkantie maar ben nog nooit eerder geweest!!! wie heeft er raad??? is het trouwens wel leuk als je in je enetje meegaat met zon kamp??

Het is uiteraard heel leuk als je samen of met meerderen gaat.
Wat ik ook veel gezien heb is dat er toch zijn die alleen komen.....en een bijzonder leueke week hebben, er niet buitenvallen of wat ik. Ik praat over de meisjeskampen van 13-15, nou net die leeftijd waarop je helemaal denkt dat dat niets is...
Achteraf zeiden ze altijd dat ze het veel eerder hadden moeten doen...en dat het verschrikkelijk meegevallen is.

Het hangt natuurlijk altijd af van wat voor persoon je zelf bent. Hoe je je opstelt. En of de groep leuk is en sociaal (wat dus eigenlijk nooit een probleem is)...maar deze dingen gelden ook wanneer je samen gaat.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jan 2003 21:08

ik ga het anders ook maar eens proberen in mn uppie, wie kan me dan helpen aan zon gids waar als die dingen instaan????

Terug naar “Archief”