Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 nov 2004 19:55

Leuk een topic over de gezondheidszorg. Ik ben nu 2de jaars leerling verpleegkundig. Doe de opleiding bbl dus werk nu fulltime in een ziekenhuis. Ik heb gekozen voor de psychiatrie, zit nu bij de ouderen en dat is echt mega gezellig. Toch wil ik dit niet altijd doen, maar ik kom nog op genoeg andere plekjes om te kijken wat ik wél wil gaan doen. Mij trekt het werken in een TBS kliniek heel erg, heeft iemand daar ervaring mee?????

De gehandicapten zorg heb ik ook een aantal dagen gedaan voor een stage, maar dat is niet wat voor mij, maar het was wel super gezellig!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 13 nov 2004 20:01

lammetje schreef: Doe de opleiding bbl dus werk nu fulltime in een ziekenhuis.

waarom heb jij gekozen voor een bbl opleiding? Ik doe namelijk bol.
Soms denk ik weleens, deed ik ook maar bbl. Lekker werken i.p.v. de hele dag in de schoolbanken. Vooral nu ik net een stage achter de rug heb, zie ik weer als een berg tegen school op.

Maar aan de andere kant, voor de bbl opleiding hier in de buurt moest ik wel 17 zijn, dus dan zou ik een jaar moeten overbruggen. Dus ben ik maar een bol opleiding gaan doen. Aan de ene kant bevalt het me super, kan ik alle kanten mee op. Maar aan de andere kant: je zit wel hele dagen in de schoolbanken onder het gezeur van die vervelende leraren :cry:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 13 nov 2004 23:19

Ik heb gekozen voor de bbl omdat ik ok niet zo van de schoolbanken houdt, verder is het wel lekker dat je met het naar schoolgaan al verdient. en je hebt gelijk een baan, dat is op dit moment ideaal.

Zeg mw waar doe jij je opleiding dan?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 13 nov 2004 23:22

UKske schreef:Zeg mw waar doe jij je opleiding dan?

in emmeloord, op de friese poort
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 13 nov 2004 23:26

mw schreef:

Daar heb ik nooit van gehoord. in mijn klas zitten meiden uit Urk.
Ik zit in Amersfoort op school, op het MAC (menso Alting COllege). en ben ik dienst van verpleeghuis de Wijngaard.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 13 nov 2004 23:28

UKske schreef:
mw schreef:

Daar heb ik nooit van gehoord. in mijn klas zitten meiden uit Urk.
Ik zit in Amersfoort op school, op het MAC (menso Alting COllege). en ben ik dienst van verpleeghuis de Wijngaard.

daar heb ik ook nog over gedacht. Maar ik vond Amersfoort een beetje te ver.

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 13 nov 2004 23:30

Lache. ken jij die meidne dan ook die wel bij mij in de klas zitten denk je?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 15 nov 2004 08:11

ik ken wel een paar meiden die in Amersfoort op school zitten ja. Dus miss ken ik die bij jou in de klas zitten wel.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 nov 2004 13:36

Bij ons moet je ook 17 jaar zijn officieel om BBL te doen. Daarom heb ik eerst een jaar SPW gedaan. Ik wilde nml niet in een 'gewoon' ziekenhuis, en de spw komt wel een beeeeetje overeen met de psychiatrie.
Je kunt bij ons trouwens ook na 1 jaar bol overstappen op bbl hoor.

Werkse allemaal :lol:

Philindertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Philindertje » 16 nov 2004 13:05

eeeejjj
ja ik werk ook in de ouderenzorg, in een verpleeghuis. Alleen in het weekend, als bijbaantje. Dit doe ik nu bijna een jaar, op een somatische afdeling --> mensen die halfzijdig verlamd zijn, mensen met erge ziekten, enz.
en das hardstikke leuk!!! Ik heb ook een poosje op een PG afdeling (met dementerenden dus) gewerkt. Das ook heel leuk, ieder mens heeft weer z'n eigen eigenaardigheden en die komen daar echt helemaal naar boven. Maar de somatiek vind ik toch leuker, mensen herkennen je en je kan gezellig met ze praten, wat op de PG toch minder of helemaal niet gaat. Ouderenzorg vind ik echt een aanrader... maar ieder zn eigen mening :wink:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 16 nov 2004 15:15

heej welkom hier Philindertje. Kom lekker mee praten.
Leuk dat je ook in de zorg werkt. Ik ga ik mijn volgende stage denk ik ook in een vphuis stage lopen. Ik hoop dat ik dan ook op een somatische afdeling terecht kom, maar dat is afwachten.

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 16 nov 2004 18:19

Philindertje schreef:eeeejjj
ja ik werk ook in de ouderenzorg, in een verpleeghuis. Alleen in het weekend, als bijbaantje. Dit doe ik nu bijna een jaar, op een somatische afdeling --> mensen die halfzijdig verlamd zijn, mensen met erge ziekten, enz.
en das hardstikke leuk!!! Ik heb ook een poosje op een PG afdeling (met dementerenden dus) gewerkt. Das ook heel leuk, ieder mens heeft weer z'n eigen eigenaardigheden en die komen daar echt helemaal naar boven. Maar de somatiek vind ik toch leuker, mensen herkennen je en je kan gezellig met ze praten, wat op de PG toch minder of helemaal niet gaat. Ouderenzorg vind ik echt een aanrader... maar ieder zn eigen mening :wink:

he philindertje, leuk dat je er ook betn. in welk verpleeghuis werk jij? welke opleidign heb je gedaan?

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 16 nov 2004 18:21

lammetje schreef:Bij ons moet je ook 17 jaar zijn officieel om BBL te doen. Daarom heb ik eerst een jaar SPW gedaan. Ik wilde nml niet in een 'gewoon' ziekenhuis, en de spw komt wel een beeeeetje overeen met de psychiatrie.
Je kunt bij ons trouwens ook na 1 jaar bol overstappen op bbl hoor.

Werkse allemaal :lol:

ja dat kan bij ons ook. (overstappen).
Zelf ben ik in groep 8 blijven zitten en kon dus mooi meestromen met de 17 jarigen van de Bbl opleiding.
vandaag had ik mijn atitude gesprek, ze vinden dat ik iets moet gaan verzinnen om achter de hand te hebben, i.v.m met mijn gezondheid. dat vind ik echt balen want ik heb goede cijfers en vind het juist heel leuk, en ja, wat moet je dan?

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 17 nov 2004 10:34

ik zit nu een weekje op school.... tja, ik schijn nog niet alles te weten... :mrgreen: :wink: Maar ik mis mn mensjes hor!!
Psalm 25:2 (ber.)

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 17 nov 2004 15:04

Ik moet op school een presentatie houden over het werken in een verpleeghuis, en dan vooral:
- Psygische klachten
- lichaamlijke klachten.

en dan hoe je het kan voorkomen en verminderen.

wie kan mij een handje helpen??
Hoe zouden stoelen er uit zien als onze knieën aan de andere kant zaten?

Terug naar “Archief”