WWJD? Als Hij achter de pc zijn zegje zou kunnen zeggen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

yezz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor yezz » 07 nov 2004 21:17

Zouden we het door hebben? Ik denk het niet, aangezien je er absoluut geen rekening mee houdt dat Hij hier ook is. Zouden wij ook zo reageren? Denk het wel, we blijven mensen.

Volgens mij zouden wij het door moeten hebben en toch merk ik wel dat er mensen zijn, die terdege er rekening mee houden.

Volgens mij is ook Refoweb een vorm van "Waar twee of drie in Mijn Naam bijeen zijn

Hier heb ik best lang over nagedacht.. vind ik best moeilijk.. Is dat zo? zijn wij met 2 of 3 vergaderd? of zijn wij alleen?(Het zou kunnen dat ik met de quote eens zou worden,..alleen ik ben niet overtuigd) Idd zijn er hele mooie stukken bij. Maar helaas worden die afgewisseld met "grof" taalgebruik, waar ik geen getuigenis kan zien voor God. Hoe zou de HG de site leiden.. Al geloof ik dat dat God topics gebruikt voor Zijn doeleinde. Maar dat zie ik toch anders dan dat de HG leidt.
Waar 2 of 3 mensen in vergadering zijn ben ik in hun midden.
Maar de vers ervoor dat mis ik nogwel eens.. ofwel vs 19 van mat 18
dat zegt.. Wederom, voorwaar ik zeg u, dat, als twee van u iets eenparig zullen begeren, het zal ten deel vallen van Mijn Vader die in de Hemel is.. vervolgens wordt gezegd want als 2 of 3....

Nu wordt in vs 19 het woord eenparig gebruikt en begeren.. Dat wil dus zeggen als er niet iets eenparig begeerd wordt is Hij ook niet in ons midden.

(Ik heb deze topic gemaakt ivm wat ik oa gelezen heb kan God lijden
vandaar)

Ik weet dat Gods Heilige Geest in mij woont.
Maar hoe vaak, helaas, luister ik niet naar Zijn stem?

Hele lange posting sorry,
God Bless, Rafaëlla

is heeeel herkenbaar

HJ schreef:
Ik denk dat we het met Zijn meningen niet eens zouden zijn. Dat deden de Farizeërs ook niet, terwijl ze de ins en outs van De Bijbel kenden. Wij zijn niet beter dan die mensen toen.

mooie reactie

vind ik ook...

Is voor mij een dubbele stel dat vraag hè

Stel dat hij zou bestaan, dan zou ik me voor kunnen stellen, dat hij zou vinden, dat we er globaal gezien een zootje van maken, en zou zeggen, dat we wat meer oog voor elkaar zouden kunnen hebben, en wat liefdevoller met elkaar om zouden kunnen gaan.

idd sis dubbele vraag :D :P
Als je hart bitter is, zal suiker in je mond niet helpen

Voda

Berichtdoor Voda » 07 nov 2004 21:36

de Heere is ALTIJD met Zijn Geest tegenwoordig. Zijn aanwezigheid hangt gelukkig nìet af van onze eenparigheid. Dat wij Hem niet altijd ERVAREN .... is wat ànders ! Zonder de aanwezigheid van de Heilige Geest zou NIEMAND kunnnen leven.

Wij kunnen nìets doen om Zijn liefde voor ons méér te maken en we kunnen nìets doen om Zijn liefde voor ons mìnder te maken : God is DE cònstante bron van liefde!

Als we eenparig zijn kunnen we dat zien als een regelrecht gevolg van Zijn liefde voor òns. Door Zijn genade is onze onderlinge liefde een afspiegeling van Zìjn liefde.

yezz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor yezz » 07 nov 2004 22:06

Ik ben mee eens dat de Geest alom vertegenwoordigd is.. Alleen, waar 2 of 3 in Mijn naam vergaderd zijn..ben Ik in hun midden kan je niet los zien van het vers ervoor. Dus in die zin geloof ik wel dat wij 1 parig moeten zijn.

Wij kunnen nìets doen om Zijn liefde voor ons méér te maken en we kunnen nìets doen om Zijn liefde voor ons mìnder te maken : God is DE cònstante bron van liefde!

Idd.. maar we kunnen het wel uitstralen.. Een christen herken je niet aan zijn woorden, maar aan zijn levenstaal. Als wij dat niet uitstralen, met woord en gedrag. kunnen wij nooit een getuige zijn van Hem. Dan heeft de mens gelijk als ze ons(christenen) hypocriet vinden.

gr.
Als je hart bitter is, zal suiker in je mond niet helpen

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: WWJD? Als Hij achter de pc zijn zegje zou kunnen zeggen?

Berichtdoor jas » 07 nov 2004 22:49

yezz schreef:Ik ben hier op dit web erg kort.. maar er zijn mij toch een aantal zaken opgevallen.. (buiten verschillende inzichtspunten) heb ik ook gezien dat er best wel opbouwend gereageerd wordt. Maar ook afbrekend, vijandig en misschien wel kwetsend.

In het kader van WWJD.. (en ik stel het mij gewoon voor hoor) Stel Jezus zit achter een pc en bezoekt dit forum.. Zouden wij het door hebben? of
zouden wij ook zo reageren tegen Hem???

Of, anders gezegd..Hoe zou Hij willen dat wij tegen elkaar zouden reageren?

Ik ben benieuwd

grtjsss

zouden we het geloven als iemand zei dat hij Jezus was? Zouden we een teken vragen, een wonder? En stel dat hij dat zou geven, zouden we het dan geloven, of zouden we indachtig worden de waarschuwing die Hij gegeven heeft, dat er in het laatste der dagen valse christussen zullen opstaan die grote tekenen en wonderen zullen doen? Hoe zouden we zeker kunnen weten dat Hij het was?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

sela

Berichtdoor sela » 07 nov 2004 23:02

Afbeelding
angst angst angst

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 nov 2004 23:13

sela schreef:Afbeelding
angst angst angst

Wat wil je zo graag zeggen met al die plaatjes?

André

Berichtdoor André » 08 nov 2004 00:47

Het kan ook anders gaan toch?
Jezus stap op een moment in een bootje om een eindje uit de wal verder te spreken, omdat er zoveel mensen Zijn manier van spreken blijkbaar vernieuwend vonden.
Zou het ons dan echt niet opvallen dat er iemand zonder zonden tot je spreekt?

sela

Berichtdoor sela » 08 nov 2004 07:12

jas schreef:
sela schreef:angst angst angst

Wat wil je zo graag zeggen [...]

ik wou even uitdrukken dat ik bang word van de manier waarop je over de antichrist praat maar het niet op deze manier zeggen. angst is een slechte raadgever, ja ook in het geloof.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 nov 2004 09:25

Ik kan me niet voorstellen dat hij dit forum zou bezoeken. Sowieso denk ik dat Hij dan wel iets beters te doen zou hebben dat dit forum bezoeken. Maar oke, stel dat... Ik denk niet dat wij dit zouden herkennen... Geen idee waarom niet, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen...

de_bisschop schreef:(..)Maar worden niet altijd even goede waardevolle antwoorden gegeven. Mensen nemen elkaar te letterlijk en denken niet even over een antwoord na, voor ze zelf iets gaan plaatsen, is mijn idee. En dit kan kwetsend overkomen, wat, denk ik, niet helemaal de bedoeling is van dit forum...

Waardevol is een subjectief begrip. Jij vind het niet waardevol waar een ander het wel waardevol kan vinden. Ik ben het met je eens als je het subjectief bedoeld. Er staan ook veel dingen waar ik absoluut niet mee kan en die voor mij absoluut waardeloos zijn...
Ik snap niet waarom je reacties/mensen niet letterlijk zou mogen nemen in een discussie... Moet ik je dan maar laten 'lullen', onder het mom van 'niet letterlijk nemen'?
En kwetsend, soms is dat wel eens goed. Daar gaan mensen van nadenken (ook ikzelf).
Zelf ben ik iets rustiger geworden, maar ik heb flink tegen heilige huisjes en vast ook tegen de schenen van mensen, getrapt. Spijt heb ik niet echt, maar ik kwam erachter dat een forum eigenlijk gewoon onzinnig tijdverdrijf is en nu niet bepaald het platform om enorme meningsverschillen uit de wereld te helpen. Maar soms lees ik dingen... en die dingen zorgen er voor dat ik soms nog steeds wel heerlijk fel en hard over kan komen. Soms/regelmatig ook heerlijk bewust ongenuanceerd.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 nov 2004 09:51

sela schreef:
jas schreef:
sela schreef:angst angst angst

Wat wil je zo graag zeggen [...]

ik wou even uitdrukken dat ik bang word van de manier waarop je over de antichrist praat maar het niet op deze manier zeggen. angst is een slechte raadgever, ja ook in het geloof.

Ik ben niet bang voor de antichrist. We moeten alleen zorgen dat we zoveel over hem weten dat we hem ook herkennen. Bang hoeven we niet te zijn, want we weten dat God zal overwinnen en eigenlijk al overwonnen heeft.

sela

Berichtdoor sela » 08 nov 2004 09:56

als je door angst in gods armen gedreven wordt gaat het misschien meer om jezelf dan om het lief hebben van god omdat hij dat gewoon waard is. zo redeneer ik voor mezelf. dat bedoelde ik ff uit te drukken.

natuurlijk zijn er gevaren en de antichrist. maar daar gaat het niet om in het leven. het gaat om gods eer.

Rafaëlla
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rafaëlla » 08 nov 2004 11:07

Sterker nog,...
Ik geloof werkelijk dat Jezus op dit forum aktief is.
Of in elk geval de Heilige Geest die ons gezonden is.
In de bijbel staat dat als wij Hem aannemen Zijn Heilige Geest in ons komt wonen.
Dat betekent dat dwars door onze onvolmaaktheid heen God zichtbaar zal zijn.
Dat iedereen de Heilige Geest kan zien als hij/zij ons aankijkt.

Eenparigheid ontstaat door onze blik te richten op onze Maker.
Jezus het hoofd van de kerk, wij het lichaam,..hoe vaak zijn wij niet bezig om het lichaam in verdeeldheid uit elkaar te rukken?
Eigenwijs geen neus willen zijn maar een voet ofzo,..en helemaal niet uitgerust voor die neus ( ik hoop dat jullie het nog kunnen volgen?)

God Bless, Rafaëlla
God grant me the serenity, to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 nov 2004 12:19

Ach ja, Gods geest zal wel door mensen werken. Satan vast ook...

Rafaëlla
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rafaëlla » 08 nov 2004 13:47

Hoi kurtyo,

Ik zie het anders.
Je hebt God, je hebt satan en je hebt de mens.
God is! ( Ik ben)
Satan is een schepsel van God.
De mens is een schepsel van God.
Satan en de mens zijn geschapen om God te dienen.
Satan koos ervoor om tegen God in opstand te komen.

In de bijbel staat wie niet voor God is, is tegen Hem.
De mens heeft een vrije wil gekregen.
De mens kan kiezen voor God of tegen Hem.
De mens kan Gods leiding aanvaarden in zijn/haar leven of niet.

Satans bestaan is afhankelijk van onze medewerking.
Satan is de grote aanklager die dag en nacht ons aan het aanklagen is voor Gods troon ( althans zoals ik het lees in openbaring 12 en 13)
Persoonlijk geloof ik dat als ik in het donker sta en het een kaarsje aansteek dat alles rondom dat kaarsje licht wordt.
Maar als ik er voor kies om het kaarsje uit te blazen dat het donker om mij heen wordt en ik dus niets meer zie.

God Bless, Rafaëlla
God grant me the serenity, to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 nov 2004 13:54

Rafaëlla schreef:Hoi kurtyo,

Ik zie het anders.
Je hebt God, je hebt satan en je hebt de mens.
God is! ( Ik ben)
Satan is een schepsel van God.
De mens is een schepsel van God.
Satan en de mens zijn geschapen om God te dienen.
Satan koos ervoor om tegen God in opstand te komen.

In de bijbel staat wie niet voor God is, is tegen Hem.
De mens heeft een vrije wil gekregen.
De mens kan kiezen voor God of tegen Hem.
De mens kan Gods leiding aanvaarden in zijn/haar leven of niet.

Satans bestaan is afhankelijk van onze medewerking.
Satan is de grote aanklager die dag en nacht ons aan het aanklagen is voor Gods troon ( althans zoals ik het lees in openbaring 12 en 13)
Persoonlijk geloof ik dat als ik in het donker sta en het een kaarsje aansteek dat alles rondom dat kaarsje licht wordt.
Maar als ik er voor kies om het kaarsje uit te blazen dat het donker om mij heen wordt en ik dus niets meer zie.

God Bless, Rafaëlla

Die vrije wil zijn we door de zondeval kwijt geraakt hoor. We hebben nog slechts een wil om satan te dienen. Hij heeft door de val ook recht op ons gekregen en is daarom ook zoals jij stelt onze aanklager. Slechts wedergeboort en een waarachtig geloof in de Heere Jezus Christus geeft ons onze vrije wil weer terug, waarmee wij dan ook vrijwillig God dienen. De leer van de gevallen mens met vrije wil, komt van Erasmus vandaan. Luther schreef een boek tegen zijn leer in, 'De Knechtelijke Wil', waarin hij stelt dat wij idd eigendom zijn van satan, tenzij wij door Gods Geest wederomgeboren worden. Ik hoor hier steeds vaker over die vrije wil, ook in de kerken trouwens. Het is een grote leugenleer dat wij een vrije wil zouden hebben.

Terug naar “Archief”