Arafat overleden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 nov 2004 22:41

Sabra schreef:
Optimatus schreef:Ik hoop dat ze M. Abbas tot president kiezen, je weet wel, Abu Mazen. Die is niet zo radicaal. Nu Sharon nog weg, ook vervangen door een coöperatief iemand en we kunnen eens gaan denken aan een oplossing voor dit veel te lang durende en veel te veel mensenlevens kostende conflict.

Wanneer probeer jij je eens wat in te lezen. Abu Mazen is gepromoveerd op de/zijn ontkenning van de Holocaust. Hoezo gematigd?

Maar als hij de holocaust ontkent (wat opzich natuurlijk achterlijk is) kan hij verder toch nog wel tegen terrorisme en voor vrede zijn?

*verstopt zich alvast voor Sabra's vernietigende kritiek op deze leek* :mrgreen:

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 04 nov 2004 23:52

Ik hou mijn hart vast ... Ik durf totaal geen voorspelling te geven van wat er gaat gebeuren, nog van wat ik hoop dat er gaat gebeuren. Het conflict is volgens mij zo ingewikkeld dat er niet snel of misschien wel nooit een oplossing zal worden gevonden.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

André

Berichtdoor André » 05 nov 2004 00:14

Geloof ik ook niet in dat daar ooit vrede komt, temeer dat er ook in de Bijbel wordt gesproken over een brandhaard in het midden oosten.
En het volk Israel heeft destijds verzuimt een volken stam kompleet uit te roeien, waar o.a. de palestijnen uit voort zijn gekomen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 nov 2004 00:24

Tja... Er zijn ook mensen die de Palestijnen ontkennen. Zolang Shoa-ontkenners en Palestijnenontkenners de dienst uitmaken, zal het er niet rustiger worden.

Jammer. Want de gewone burger is bij vrede gebaat, niet bij angst.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

caprice

Berichtdoor caprice » 05 nov 2004 00:45

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 nov 2004 00:50

Optimatus schreef:Tja... Er zijn ook mensen die de Palestijnen ontkennen. Zolang Shoa-ontkenners en Palestijnenontkenners de dienst uitmaken, zal het er niet rustiger worden.

Jammer. Want de gewone burger is bij vrede gebaat, niet bij angst.

Wie ontkent het bestaan van de Palestijnen? Sharon, andere Joden? Ik?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 nov 2004 00:52

Er wordt nogal eens getwijfeld aan het bestaan van Palestijnen als volk.

wieb83zd
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor wieb83zd » 05 nov 2004 04:07

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel 'draagvlak' welke opvolger van Arafat dan ook eigenlijk zal krijgen. Want zoals eerder genoemd, als HAMAS gewoon op eigen houtje gaat klieren, omdat ze niet achter de nieuwe 'leider' staan, dan kan zoiemand ook weinig beginnen.

Ik vraag me ook nog steeds af wat Arafat nou eigenlijk had, en of het had uitgemaakt als hij onder betere medische begeleiding had gestaan. (Voor wat ik nu gehoord heb, vermoed ik van niet, maar ik weet eigenlijk helemaal niets, behalve wat iedereen vermoed en wat vervolgens alle voorlichters tegenspreken :roll:)
Reageren is geen kunst, begrijpen wel.
Afbeelding

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 05 nov 2004 09:48

of hij nu al overleden is of niet, ik vermoed dat hij het niet echt lang meer zal maken. en zo heel veel medische kennis heb ik nou ook weer niet.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 05 nov 2004 10:05

Nu.nl

Uitgegeven: 5 november 2004 09:40
Laatst gewijzigd: 5 november 2004 09:57

PARIJS - De Palestijnse leider Yasser Arafat ligt nog steeds in coma en zweeft tussen leven en dood. Dat heeft de Palestijnse gezant Leila Shahid vrijdag gezegd voor de Franse radiozender RTL.

"We kunnen vandaag zeggen dat Arafat gezien zijn gezondheidssituatie en zijn leeftijd op een cruciale kruising staat tussen leven en dood", aldus Shahid. Ze voegde eraan toe dat Arafat in coma ligt. "We weten niet wat voor soort coma, maar het is een omkeerbare coma".

'Niet hersendood'

Shahid zei verder dat Arafat niet hersendood is, zoals donderdag werd bericht. Donderdag heerste er grote verwarring over de gezondheid van Arafat. Nadat eerder was gemeld dat hij hersendood was, werd dat later weer tegengesproken.

Shahid sloot de mogelijkheid uit dat Arafat zou aftreden als voorzitter van de Palestijnse Autoriteit. "Daar is geen reden voor, waarom aftreden? De Palestijnse instituties voorzien in een vice-voorzitter voor alle functies die Arafat bekleedt en de vice-voorzitters nemen die taken over als dat nodig is", aldus Shahid.

Opvolging

Het is nog onduidelijk wie de taken van Arafat gaat overnemen als hij komt te overlijden. Waarnemers vrezen een opvolgingsstrijd.

Volgens de Basiswet van de Palestijnse Autoriteit neemt de parlementsvoorzitter na de dood van Arafat diens taken gedurende zestig dagen waar. Binnen die tijd moeten er verkiezingen worden gehouden. Radicale groeperingen, zoals Hamas, hebben donderdag een rol voor zich opgeëist in een 'collectief leiderschap'.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 05 nov 2004 15:43

Optimatus schreef:Er wordt nogal eens getwijfeld aan het bestaan van Palestijnen als volk.

dat valt moeilijk te ontkennen zie de gazastrook en de westelijke jordaanoever.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 05 nov 2004 16:12

Nieuws.nl meldt het volgende:

Arafat 'tussen leven en dood'
Uitgegeven op 05 november 2004 om 14:30 uur, bijgewerkt om 15:26

Yasser Arafat hangt tussen leven en dood in. Dat heeft de woordvoerster van de Palestijnse leider in Frankrijk, Leila Shahid, vrijdag gezegd. Shahid sprak berichten tegen als zou Arafat hersendood zijn en alleen nog kunstmatig in leven worden gehouden. Hij bevindt zich in een omkeerbaar coma, zei Shahid. Wel gaf ze toe dat de situatie zeer zorgelijk is, gezien Arafats leeftijd en conditie.

Lees verder: http://www.nieuws.nl/bericht/5/49436
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

André

Berichtdoor André » 06 nov 2004 01:26

Yael schreef:
Optimatus schreef:Er wordt nogal eens getwijfeld aan het bestaan van Palestijnen als volk.

dat valt moeilijk te ontkennen zie de gazastrook en de westelijke jordaanoever.

En wat dacht je van de, ik meende zo'n 1,5 miljoen die in Jordanië leven.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 nov 2004 01:28

Gehoord in het Belgische Journaal: Arafat............ de Palestijnse vrijheidsstrijder............

Hoezo manipulatie van de geschiedenis. Arafat was en is een terrorist met als enige doel de vernietiging van de Joodse staat, zoals verwoordt in het handvest van de PLO.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 nov 2004 01:32

Voor zover ik weet streed Arafat voor een vrij Palestina.

Voorts denk ik dat men eens wat minder als door een west gestoken moet reageren als Israel eens bekritiseerd wordt. Vreemd genoeg zien mensen kritiek op Israel als anti-semitisme. Dat maakt elke normale discussie bij voorbaat onmogelijk. Israel is een staat als alle andere op deze planeet.

Terug naar “Archief”