(Wanneer)Mag je de ander veroordelen tot de hel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 nov 2004 14:32

De auteur van dit onderwerp is niet jas, zoals staat aangegeven. Maar dit is gesplitst, om er sterk werd afgedwaald van het topic-onderwerp.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 15:03

meschianza schreef:
jas schreef:
meschianza schreef:Idd, jas, al die teksten die je aanhaalt, gaat over het niet geloven van de anti-christ. En niet over dat wij als mens de ander mogen veroordelen.
Nergens zegt de bijbel dat ons het oordeel over andere mensen toekomst, en dat is wat jij doet. Jij oordeelt dat Colleteral naar de hel gaat, terwijl hij nog in de genade tijd leeft en er nog voor hem vergeving mogelijk is.

Ik schaar me niet aan de zijde van de anti-christ , ik schaar me
niet aan jouw zijde.DAt is iets heel anders.
Als jij mensen naar de hel veroordeelt wat alleen God mag doen. En dat doet God pas als de genadetijd over is, in tegenstelling tot jou.. ..
HEt enige wat wij wel moeten doen, volgens de bijbel, is niet geloven in de anti-christ, maar hem bestrijden in liefde en waarheid. En niet met bitterheid en hatelijkheden....dat kan, sory voor je, nooit uit God zijn.

Maargoed, ik ga dit topic maar weer splitsen denk ik.

Ik oordeel niet. Gods Woord oordeelt. Dat Woord zouden we eens wat vaker moeten laten spreken. Met leringen zoals die van Collateral mogen we ons zelfs helemaal niet inlaten. Die teksten die ik noemde gaan idd over de antichrist en zijn volledig van toepassing op Collateral. Waarmee ik bewezen heb dat hij de antichrist is. Je kent de Bijbel niet, want dan zou je weten dat je redenatie over genadetijd, en liefde en waarheid niet klopt. Er is geen waarheid bij wat je zegt, alleen een gedrochtelijk liefdesbesef wat niet uit God is.

Je oordeelt wel! Je oordeelt over een mens dat deze naar de hel zal gaan. Gods woord oordeelt over de leer. En God alleen zal oordelen over de mensen die deze leer blijven vasthouden tot de dood. MAar Gods woord zegt ook dat er tot de dood nog genadetijd is.
Die teksten die jij aanhaalt zijn van toepassing op de leer die zegt dat Jezus niet Gods Zoon is, die is niet uit God maar uit de duivel. De bijbel waarschuwd: geloof dat niet, dan zal je verloren gaan. Amen.
Maar nergens geeft de bijbel ruimte dat jij als mens tegen een andere mens zegt: jij zal branden in de hel (wat een oordeel omdat als nietig mens in de mond te nemen, een oordeel wat alleen God weet)
Colleteral is niet de anti-christ. Wat hij beweert , Jezus is niet Gods zoon, is afkomstig van de anti-christ. En zo hebben vele mensen levensvisies die loochenen dat Jezus Gods Zoon is (atheisten, moslims, boedhisten)
Allemaal mensen voor wie nog vergeving mogelijk is. DE bijbel zegt nergens tegen ons: veroordeel deze mensen tot de hel. Maar de bijbel zegt: ga uit naar alle volkeren en natien, en breng hen het evangelie.
Dat is wat wij mensen moeten doen. En wanneer de ander volhard in zn dwaalleer, en zijn genadetijd is over, dan zal God oordelen, en God alleen.

En de boodschap van genadetijd...ook voor Colleteral, staat in de bijbel. Als jij dat gedrochtelijke liefde vind wat niet uit God is.......lees de bijbel maar.

je bewijst hiermee dat je mijn posting niet volledig gelezen hebt. Het gaat in de Bijbel nl. wel degelijk over mensen die een ongodzalige leer aanhangen. Maar ga rustig door tegen het Koninkrijk van God te vechten. Het wordt er alleen maar groter van. Ik begrijp niet dat je niet ziet hoe intens slecht het is wat collateral hier gepubliceerd heeft. Maar ik krijg het idee dat het hier toch al te laat is, dus laat hem ook zn gang maar gaan. Hoe eerder het allemaal afgelopen is, hoe beter.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 nov 2004 15:09

De bijbel heeft idd zijn oordeel over mensen die en ongodzalig leer aan hangen.....wanneer ze daarin volharden. Maar als je daarmee einigt, heb je maar de halve bijbel gelezen. Er staat ook in dat voor verloren zondaren nog vergeving is, een weg terug.

Wees gerust, ik zie wel in dat hetgeen COlleteral zegt, namelijk dat JEzus niet Gods zoon is, niet uit God is, dus verkeerd.
En ik zie ook in dat het fout is wanneer jij tegen Colleteral zegt: jij gaat branden in de hel. Want dat weet jij helemaal niet, misschien grijpt God nog in Colleterals hart en laat Hij hem zien wie JEzus werkelijk is.

Ik heb zoveel klasgenoten gehad die tegen me zeiden: Jezus is niet Gods zoon, je hebt het mis. Colletarols mening is voor mij niets nieuws. Helaas.
Maar staat er in de bijbel dat ik dan moet antwoorden: Jullie gaan branden in de hel?
Nee, in de bijbel staat dat ik hen in zachtmoedigheid en waarheid moet vertellen wie Jezus wel is, en waarom (in navolging van JEzus en Zijn dicipelen). OMdat zolang ze nog leven, ook voor hen nog Vergeving is. Maar ik mag ook waarschuwen, dat wanneer ze niet naar Zijn stem luisteren, idd verloren gaan.

Maar uit jouw mond klinkt het bijna als een wens, als iets wat al verloren is. Ipv als een waarschuwing. En dat vind ik verschrikkelijk.
Laatst gewijzigd door meschianza op 03 nov 2004 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

yezz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor yezz » 03 nov 2004 15:10

Wie wordt behouden en wie niet?
Of mag je deze vraag niet stellen? Als je deze vraag niet stelt, heb je naar mijn idee ook geen verlangen om andere tot Christus te brengen.

Jezus is volgens mij heel duidelijk.
joh14:6 Ik ben de weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij!!

Ofwel hand.2:21 Al wie de naam des Heren aanroept, zal behouden worden.

En het duidelijkste is denk ik:
joh 3:16 Want alszo heeft God de wereld lief gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft NIET VERLORENga maar het eeuwig leven hebben.

--------------------------------------

Daarbij spreekt de bijbel over vele (1joh2:18)antichristen. Je hebt de ANTI CHRIST. Dus in die zin kan ik wel wat met Meschianza. Daarbij de hel is er nog niet..

Ik vind het een beetje kort door de bocht. Wat is je eigen geloof dan waard? Weet je dan zelf wel dat je behouden bent? Natuurlijk is het oordeel aan God. Maar Gods Woord is ook duidelijk wie niet behouden zijn. Het is geen oordeel dat je hebt, als je zegt dat je gelooft dat iemand die Jezus niet aanneemt alszijn Verlosser verloren is. Of durven wij christenen ook niet meer te zeggen dat homofelie een gruwel is in Gods ogen? En als iemand verloren is..dan staat deze ook niet in het Boek des Levens.
(Waarmee ik wil zeggen, dat je de persoon niet afkeurd, maar zijn daden wel)

tot zo ver

grtjsss
Laatst gewijzigd door yezz op 03 nov 2004 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je hart bitter is, zal suiker in je mond niet helpen

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 15:10

Onderstaand komt van het satanistenforum. Het is precies de visie van Collateral.
Vele Christenen en Satanisten verwachten dat een Satanist negatief denkt over het Christendom. Dat hoeft niet zo te zijn. Het Satanisme gelooft in de mens zelf. Het heeft geen God nodig om de verlossing van de mens te bewerkstelligen. Dat doet een Satanist zelf.
Voor die mensen echter die willen geloven in een erfzonde en de verlossing ervan door een 2000 jaar geleden gestorven persoon is er het Christendom. Het Christendom heeft daardoor bestaansrecht.

Ik ben Satanist en geen Christen, maar dat neemt niet weg dat sommige leerstellingen van Jezus ook op mij van toepassing zijn. Een regel door Jezus aan de Christenen opgelegd is het 'hebt Uw naasten lief'. Voor mij is dit een makkelijk te volgen regel. Mijn persoonlijk naasten zijn mijn familie en vrienden. Ik heb hen lief en dit punt zou mij een volgeling van Jezus kunnen maken. Waarom ben ik dat dan niet? Het antwoord ligt in het voorwoord dat ik op deze site schreef: binnen het Satanisme is geen plaats voor vastgeroeste gewoonten en dogma's.

Succes met je verdediging meschianza.

just_mary
Mineur
Mineur

Berichtdoor just_mary » 03 nov 2004 15:13

Toen ik die reacties van Jas las dacht ik: wat is dit? Je kan mensen toch niet satan noemen en zelfs zeggen, dat je weet dat ze naar de hel zullen gaan?

Twee dingen wil ik hier graag over kwijt:
Eerste is dat Collatoral absoluut een allesbehalve door God geinspireerde opvatting verkondigd. Wat hij zegt is absoluut in tegenspraak met wat ik als de ware leer zie. Hij vindt zichzelf aardig ver gevorderd, heeft zogezegd geen oogkleppen meer op, maar daar denk ik anders over. In die zin kan ik Jas ook wel volgen dat hij zegt dat de leer die Collatoral verkondigd absoluut fout is. Daar mag en moet ook tegen gewaarschuwd worden.

Maar, nu kom ik op mijn tweede punt. Collatoral is een van de vele. Er zijn zoveel mensen die zo denken. Ze zijn gewoon te 'slim'. De Bijbel moet je lezen met geloof, niet met intellectueel inzicht zeg maar. Als je de Bijbel niet meer als een door God gegeven autoriteit ziet, tja, waar moet je dan je geloof vandaan halen? Als ik zo sceptisch over de Bijbel na ga denken zou ik ook binnen no-time zo'n visie als Collatoral hebben. Maar ik blijf me eraan vasthouden dat de Bijbel door God geinspireerd is en Zijn boodschap aan ons. En dat als er dus staat dat Jezus zelf zegt dat Hij Gods zoon is, dat Hij dat dan ook IS. Maar ik denk dat je mensen die zulke twijfels hebben absoluut niet naar de hel mag veroordelen. Sowieso niet als mens.

Natuurlijk mag je waarschuwen dat de leer die Collatoral verkondigt een gevaarlijke leer is. Maar ja, ik denk dan maar zo: iedereen heeft toch door dat Collatoral gewoon iets verkondigt wat kant nog wal raakt?Daarom begrijp ik jas zijn naar 'overgevoelige' reactie ook niet zo goed. Laten we bidden. Bidden dat Collatoral ooit zover mag komen dat hij zijn verstand, waar hij redelijk prat op gaat 'verliest' en zich in geloof over geeft aan God. Dat heeft in ieder geval meer zin dan hem te veroordelen tot de hel. Laten we het be/veroordelen aan God overlaten.
Laatst gewijzigd door just_mary op 03 nov 2004 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 nov 2004 15:17

Succes met je verdediging meschianza.

Ik herhaal: Wees gerust, ik zie wel in dat hetgeen COlleteral zegt, namelijk dat JEzus niet Gods zoon is, niet uit God is, dus verkeerd.
En ik zie ook in dat het fout is wanneer jij tegen Colleteral zegt: jij gaat branden in de hel. Want dat weet jij helemaal niet, misschien grijpt God nog in Colleterals hart en laat Hij hem zien wie JEzus werkelijk is.

yezz schreef:Het is geen oordeel dat je hebt, als je zegt dat je gelooft dat iemand die Jezus niet aanneemt alszijn Verlosser verloren is.

INderdaad. Maar dat neemt niet weg dat je mensen die JEzus niet als Gods Zoon zien, maar laat varen en naar de hel verwijst.
Naar mijns inziends ligt er bij ons christenen een taak om de mensen, ni het nog kan, nu ze nog leven, op Jezus te wijzen.

yezz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor yezz » 03 nov 2004 15:24

meschianza:
INderdaad. Maar dat neemt niet weg dat je mensen die JEzus niet als Gods Zoon zien, maar laat varen en naar de hel verwijst.
Naar mijns inziends ligt er bij ons christenen een taak om de mensen, ni het nog kan, nu ze nog leven, op Jezus te wijzen

:D

grtjssss
Als je hart bitter is, zal suiker in je mond niet helpen

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 03 nov 2004 15:36

Ik heb ook nog wat bijbelteksten voor je Jas :

Romeinen 2 zegt :
1 Daarom zijt gij niet te verontschuldigen, o mens, wie gij zijt, die anderen oordeelt; want waarin gij een ander oordeelt, veroordeelt gij uzelven; want gij, die anderen oordeelt, doet dezelfde dingen.

2 En wij weten, dat het oordeel Gods naar waarheid is, over degenen, die zulke dingen doen.

en Lukas 6 vers 35-37 zegt :

35 Maar hebt uw vijanden lief, en doet goed, en leent, zonder iets weder te hopen; en uw loon zal groot zijn, en gij zult kinderen des Allerhoogsten zijn; want Hij is goedertieren over de ondankbaren en bozen.

36 Weest dan barmhartig, gelijk ook uw Vader barmhartig is.

37 En oordeelt niet, en gij zult niet geoordeeld worden; verdoemt niet, en gij zult niet verdoemd worden; laat los, en gij zult losgelaten worden.

Dit is helemaal niet om iemand goed te praten, maar wel om aan te geven dat het ab-so-luut niet aan ons is om te oordelen!
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 15:36

just_mary schreef:Toen ik die reacties van Jas las dacht ik: wat is dit? Je kan mensen toch niet satan noemen en zelfs zeggen, dat je weet dat ze naar de hel zullen gaan?

Twee dingen wil ik hier graag over kwijt:
Eerste is dat Collatoral absoluut een allesbehalve door God geinspireerde opvatting verkondigd. Wat hij zegt is absoluut in tegenspraak met wat ik als de ware leer zie. Hij vindt zichzelf aardig ver gevorderd, heeft zogezegd geen oogkleppen meer op, maar daar denk ik anders over. In die zin kan ik Jas ook wel volgen dat hij zegt dat de leer die Collatoral verkondigd absoluut fout is. Daar mag en moet ook tegen gewaarschuwd worden.

Maar, nu kom ik op mijn tweede punt. Collatoral is een van de vele. Er zijn zoveel mensen die zo denken. Ze zijn gewoon te 'slim'. De Bijbel moet je lezen met geloof, niet met intellectueel inzicht zeg maar. Als je de Bijbel niet meer als een door God gegeven autoriteit ziet, tja, waar moet je dan je geloof vandaan halen? Als ik zo sceptisch over de Bijbel na ga denken zou ik ook binnen no-time zo'n visie als Collatoral hebben. Maar ik blijf me eraan vasthouden dat de Bijbel door God geinspireerd is en Zijn boodschap aan ons. En dat als er dus staat dat Jezus zelf zegt dat Hij Gods zoon is, dat Hij dat dan ook IS. Maar ik denk dat je mensen die zulke twijfels hebben absoluut niet naar de hel mag veroordelen. Sowieso niet als mens.

Natuurlijk mag je waarschuwen dat de leer die Collatoral verkondigt een gevaarlijke leer is. Maar ja, ik denk dan maar zo: iedereen heeft toch door dat Collatoral gewoon iets verkondigt wat kant nog wal raakt?Daarom begrijp ik jas zijn naar 'overgevoelige' reactie ook niet zo goed. Laten we bidden. Bidden dat Collatoral ooit zover mag komen dat hij zijn verstand, waar hij redelijk prat op gaat 'verliest' en zich in geloof over geeft aan God. Dat heeft in ieder geval meer zin dan hem te veroordelen tot de hel. Laten we het be/veroordelen aan God overlaten.

De leer van Collateral staat in mijn posting hierboven, gequoot van satanisten.nl, niet dat Collateral dat geschreven heeft, maar het verwoordt wel zijn visie. Just_marie, je zegt "ik denk dat je mensen die zulke twijfels hebben absoluut niet naar de hel mag veroordelen". Ik weet van geen twijfels bij Collateral, dus hij hoort niet bij jouw doelgroep. Mensen gebruik toch eens je gezond verstand. Wat zoekt zo iemand hier op refoweb, anders, dan twist en tweedracht en verwarring te zaaien. Ik kan je verzekeren, je doet een groot kwaad door voor hem te bidden. Wat betreft het oordelen, het is niet alleen dat wij mógen oordelen, maar veeleer dat wij moeten oordelen. Als wij uit God zijn, hebben wij van hem de gave ontvangen om de geesten te onderscheiden. Deze "geest" van C, is in en in slecht. Maar ik kap er mee om er over te schrijven. Ik besteed mn tijd liever aan de uitbreiding van Gods Koninkrijk, dan dat ik mn tijd verdoe met me te verdedegen tegen voluit onschriftuurlijke stellingen van jullie, waarmee je de antichrist steunt. Pff, ik begin te begrijpen waarom Paulus vond dat vrouwen in de gemeente hun mond moeten houden.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 03 nov 2004 15:42

jas schreef:Ik besteed mn tijd liever aan de uitbreiding van Gods Koninkrijk, dan dat ik mn tijd verdoe met me te verdedegen tegen voluit onschriftuurlijke stellingen van jullie, waarmee je de antichrist steunt

En hoe denk je dat in te gaan vullen, werken aan de uitbreiding van Gods Koninkrijk?
Daar ben ik wel enorm benieuwd naar.

jas schreef:Pff, ik begin te begrijpen waarom Paulus vond dat vrouwen in de gemeente hun mond moeten houden.

Oh jawel, dat kon er ook nog wel bij. Een vrouwonvriendelijke zin :mrgreen:

jas schreef:Deze "geest" van C, is in en in slecht. Maar ik kap er mee om er over te schrijven.

Ja hoor, kap er maar weer mee :roll:
Praise the One who left you

Broken down and paralyzed

Never taste of the fruit..

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 nov 2004 15:44

JialiKelly schreef:Ik heb ook nog wat bijbelteksten voor je Jas :

Romeinen 2 zegt :
1 Daarom zijt gij niet te verontschuldigen, o mens, wie gij zijt, die anderen oordeelt; want waarin gij een ander oordeelt, veroordeelt gij uzelven; want gij, die anderen oordeelt, doet dezelfde dingen.

2 En wij weten, dat het oordeel Gods naar waarheid is, over degenen, die zulke dingen doen.

en Lukas 6 vers 35-37 zegt :

35 Maar hebt uw vijanden lief, en doet goed, en leent, zonder iets weder te hopen; en uw loon zal groot zijn, en gij zult kinderen des Allerhoogsten zijn; want Hij is goedertieren over de ondankbaren en bozen.

36 Weest dan barmhartig, gelijk ook uw Vader barmhartig is.

37 En oordeelt niet, en gij zult niet geoordeeld worden; verdoemt niet, en gij zult niet verdoemd worden; laat los, en gij zult losgelaten worden.

Dit is helemaal niet om iemand goed te praten, maar wel om aan te geven dat het ab-so-luut niet aan ons is om te oordelen!

Amen :)
En zo is het.
JE mag iemand leerstelling die tegen Gods Woord ingaat, afwijzen, veroordelen, weerleggen. Maar je mag nooit ztegen een mens zeggen: jij gaat naar de hel. Dat is alleen aan God om dat te beslissen. Je mag wel waarschuwen dat de mens verloren zal gaan als ze volhard in de leer van de anti-christ.

Jas, succes met de uitbreiding van Gods Koninkrijk :) En die begint, mijns inziends bij het brengen van het Evangelie bij mensen die daar niet van weten of wiens verstand nog verduisterd is door een verkeerde leer. Een goed streven.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 15:45

JialiKelly schreef:Ik heb ook nog wat bijbelteksten voor je Jas :

Romeinen 2 zegt :

beetje uit zn context gerukt hè. Weet je dan niet dat christenen niet meer geoordeeld worden, want wij zijn alreeds geoordeeld. Bovendien wordt hiermee niet bedoeld dat wij niet over een gigantische dwaalleer mogen oordelen. Daar moeten we zelfs over oordelen. Maar ik merk dat de leugen je liever is dan de Waarheid, en niet alleen jou, maar velen hier. Maar goed, ik geef graag het Oordeel aan mijn Meester uit handen. Weet je waar jullie allemaal aan voorbij gaan? Aan Gen. 3:15; "En Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen".

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 nov 2004 15:49

En jij gaat voorbij aan het feit dat de Satan al is overwonnen, door het bloed van Jezus Christus.Daar aan voorbijgaan is zeer onschriftuurlijk.
DE Satan is overwonnen, zodat er nog vergeving mogelijk is voor mensen die jij naar de hel wenst. Indien zij geloven...en wij hebben de prachtige taak als christenen om de mensen daar op te wijzen.
Zodat mensen die nu nog zeggen: Jezus is niet Gods zoon, door God geraakt kunnen worden zodat ze zullen geloven: Jezus is de weg, de waarheid en het leven.

En trouwens, over een dwaalleer oordelen is wat anders dan een mens veroordelen.
Als je zegt: de leer van de antichrist is de weg naar de hel.....(amen!) is dat heel wat anders dan je zegt: Colleteral (is een mens met een ziel hoor) zal branden in de hel. En daar doelt de bijbeltekst op...dat! is niet aan ons.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 15:50

Graag wil ik nog verwijzen naar de geschiedenis van Ananias en Safira.
Hand. 5:3; "En Petrus zeide: Ananias, waarom heeft de satan uw hart vervuld, dat gij den Heiligen Geest liegen zoudt, en onttrekken van den prijs des lands?"
Petrus wist welke geest in Ananias zat. Zo weet ik ook, welke geest in Collateral zit. En dat zouden jullie ook kunnen weten, maar blijkbaar zijn jullie ziende blind, en horende doof.

Terug naar “Archief”