barry rab schreef:Biecht is toch echt RK, denk niet dat je het rk geloof met het Pkn geloof moet gaan gelijk trekken.
dat was ook niet echt de bedoeling, volgens mij?
Moderator: Moderafo's
Sapman schreef:Ik ben tegen de PKN
Ik zeg niet dat de kerken die er aan mee doen verkeerd zijn
Ik zeg niet dat de dominees die meedoen verkeerd zijn
Tevens wil ik mij duidelijk ervan distaciëren van de mensen, de de PKN een "verbond rechtstreeks uit de hel" noemen, vreselijk as je dat durft te zeggen...
maar ik wil wel de kanttekening zetten....Satan is sluw, begint langzaam aan. Over enkele jaren wordt de biecht een sacrament, dan volgt er dat de pastoor zonden kan vergeven (of iets minder, voorspraak doet voor je bij God) en zo gaat het door, satan begint langzaam, wees op je hoede en wees kritisch....waarom heb je zoveel scheuring gekregen bij de PKN?
God maakt geen scheuring, als het van God was, hield hij de oude kerkverbanden in stand en kwam er hervorming,
Ik zeg ook niet dat PKN van Satan is, neen, het is de mens die het zelf allemaal wil regelen...
Sapman schreef:Ik vind het van de biecht een speciale instelling maken, gewoon gevaarlijk, natuurlijk kan de dominee een spreekuur instellen, maar een biecht is heel wat anders dan een spreekuur, tijdens een biecht ga je je zonden immers uit de doeken doen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten