@tlantis schreef:Ik heb dit verhaal nooit eerder gehoord, en trouwens 10.000 euri is voor zo'n grote vereniging natuurlijk bijna niets... daar ga je niet failliet van en al helemaal niet binnen 10 jaar (ging het niet over een plaatselijke gemeente?).
Ik weet wel dat er in Putten pas geleden een collecte was in de pkn kerk voor de broeders van de HHK om hun te helpen met het opzetten van hun nieuwe kerk. Daar werd bijna 45.000 euri opgehaald... kijk dat is nou nog eens een mooi gebaar...
Waaaaaaaaaaaatttttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In Putten? Waar haal je die dwaasheid vandaan. Als er een PKN gemeente is die schunnig met de HHK ers omgaat is dat Putten wel.
Een goede vriendin van mij kerkt in Putten. Ze was eerst PKN en het hele PKN gebeuren scheelde haar niet zoveel. De bizare behandeling van de PKN'ers naar de bezwaarden toe heeft haar aan het denken gezet. Ze heeft haar lidmaatschap bij de PKN opgezegd en is naar de HHK gegaan.
De HHK in Putten bezit nu 900 leden. Zij zijn van de een op de andere dag op straat gezet. De nieuwe kerk in putten is zondags zo goed als leeg. Natuurlijk mogen de herstelden na onderhandelingen die kerk niet gebruiken. Het verenigingsgebouw de Aker wordt aan iedereen verhuurd, voor welk feestje dan ook. De HHK wil het huren. Natuurlijk mag de HHK het niet huren.
Gelukkig mag de HHK wel het cultureel centrum Stroud huren. Gelukkig steld ook de Gergemmer Jan Baan zijn kasteel de Vanenburg op Zondag ter beschikking aan de HHK.
Ze hebben nu dus twee ruimtes waar ze kerk kunnen houden. De collectes brengen veel geld op. Het is een bloeiende gemeente. Ze moeten echter alles op eigen kracht doen. Door het vele geld wat wordt binnen gehaald is het mogelijk om op korte termijn een eigen kerk te bouwen.
Het bizarre ongeloofwaardige verhaal dat de PKN gecollecteerd heeft voor de HHK gaat dus niet op. Mijn oren klapperden terwijl ik dit las. De PKN gemeente ziet het liefst dat de herstelde gemeente van Ds Post vandaag nog verdwijnt.
Bovendien zit de PKN gemeente van Putten met een groot begrotingstekort. Zoals het er nu uitziet zullen ze 150.000 verlies hebben per jaar. Ze hebben ieder gemeentelid opgeroepen om het toegezegde bedrag van de vrijwillige bijdrage te verhogen met (ik meen) 30%, anders kunnen ze dit jaar niet rondkomen.
Dus laat staan dat ze collecteren voor de HHK, want die redden zich heel prima zo.
Ik moest dit verhaal even kwijt want ik vindt het verschrikkelijk wat er in Putten allemaal gebeurd is. Om het dan goed te praten met een zeer grote leugen gaat me allemaal net even te ver, vandaar mijn verhaal om het tegendeel te bewijzen.
Gelukkig zijn er ook nog PKN gemeenten die wel goed met hun medebroeders in de HHK omgaan. Ik denk bijv. aan Genemuiden.