Invincible schreef:@tlantis schreef:Ik had alleen een beetje moeit met het feit dat jij niet alleen uit gaat van Mozes en Elia, maar er ook nog eens op verder gaat exegetiseren... en dat lijkt me een verkeerde gewoonte.
Soms moet je aannames maken om er later achter te komen of alles klopt, of dat je dood loopt.
Aannames als stelling droppen is misschien beetje dom, maar is meestal wel een voorwaarde voor een goede discussie![]()

Oh, ik kreeg het idee dat je ook op flevo zat... daar had ik een hele discussie over hel/dodenrijk v.s. sheool/hades/gehennaInvincible schreef:@tlantis schreef:Hmmm... ik krijg haast het idee dat ik je op een ander forum ook al heb gesproken???
Ik ken jou volgens mij alleen van hier en van G******.net, maar daar ben je al een jaar niet meer geweest![]()
geloven.net heb ik inderdaad laten vallen, had het al druk genoeg met Flevo en Refo

Lijkt me een verkeerde aanname, aangezien deze mensen (voor zover wij weten) gewoon later zijn gestorven en niet opgenomen zijn in de hemel...Invincible schreef:Invincible schreef:Mozes en Elia (en Henoch en Yeshua) zijn de enigen die een verheerlijkt lichaam hebben.
Matth 27:
50] En Jezus, wederom met een grote stem roepende, gaf den geest.
52] En de graven werden geopend, en vele lichamen der heiligen, die ontslapen waren, werden opgewekt;
53] En uit de graven uitgegaan zijnde, na Zijn opstanding, kwamen zij in de heilige stad, en zijn velen verschenen.
Deze heiligen hebben waarschijnlijk/misschien/eventueel ook een verheerlijkt lichaam.