Bezoek aan een klooster

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 27 okt 2004 12:43

Aragorn schreef:
alex leusink schreef:k ben er wel eens geweest, maar zou er geen weekend willen zitten, want dan mis ik wel de boodschap van vrije genade in mn eigen gemeente.

Je kunt ook boeken meenemen denk ik?

Een laptop met mobiele telefoon voor de internet verbinding, en dan naar een kerkdienst kijken kan ook rust geven, en de boodschap van gratis genade geven, toch?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 okt 2004 12:52

Andre schreef:
Aragorn schreef:
alex leusink schreef:k ben er wel eens geweest, maar zou er geen weekend willen zitten, want dan mis ik wel de boodschap van vrije genade in mn eigen gemeente.

Je kunt ook boeken meenemen denk ik?

Een laptop met mobiele telefoon voor de internet verbinding, en dan naar een kerkdienst kijken kan ook rust geven, en de boodschap van gratis genade geven, toch?

De boodschap van gratis genade allicht, maar ik denk dat het zonder laptop en telefoon rustgevender is.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 27 okt 2004 15:20

Toch ben ik in het weekend liever in de eigen gemeente
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

Riska

Berichtdoor Riska » 27 okt 2004 18:26

Als ik het financieel zou kunnen redden: heel graag. Ik ben een aantal malen in het Abdijhuis geweest in Heeswijk-Dinther. En dat heeft mij gesterkt in de gedachte dat ik het heerlijk zou vinden een paar dagen in het klooster zelf door te brengen.
Je bent dan geheel vrij om de diverse diensten mee te maken of niet. Maar om in de regelmaat te komen van diverse gebedsmomenten...
Terwijl je een eigen kamer hebt, dus je kunt boeken meenemen, die je graag wilt lezen in die tijd ( zou voor mij het boek der Psalmen zijn in liefst zoveel mogelijk vertalingen en variaties erop), je kunt wandelen, als wilt kun je in gesprek met de Norbertijnen.
Ik heb ze leren kennen als buitengewoon ruimdenkend en open staand voor mensen die er anders over denken, dus bv. de Protestanten.
Ze zijn dan ook al wel eens in aanvaring gekomen met de bisschoppelijke richtlijnen...
Nee, ik heb geen enkel bezwaar, graag zelfs!

Riska

heinperu
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor heinperu » 05 nov 2004 12:20

Ik woon in een klooster, erg leuk.

Kijk eens op www.keizersberg.be.
De refo-zuil is verleden tijd.
Jezus leeft!

Lalage
Generaal
Generaal