Moderator: Moderafo's
elbert schreef:- De trouw van de leden van de kerk is vaak bedroevend.
- De Augsburgse confessie hoort niet als belijdend geschrift opgenomen te zijn in de kerkorde (hoewel er ook goede dingen in staan).
- De Leuenberger concordie en de Barmer thesen horen niet in de kerkorde thuis.
- Niet of nauwelijks kerkelijke tucht. De leervrijheid loopt de spuigaten uit.
- Oeverloos gepraat over maatschappelijke problemen op de synodevergaderingen (alsof de kerk een politieke beweging zou zijn), maar een gesprek over geestelijke zaken komt maar nauwelijks van de grond.
Sabra schreef:Tja ach, wat kun je hier eigenlijk van zeggen. Dit gaat enkel louter nog om persoonlijke frustraties. Het is een prestigestrijd van beide kanten en men weigert toe te geven dat men ongelijk zou kunnen hebben. Ik vind die beschuldigingen over en weer, ook op refoweb, maar eens moeten stoppen. Iedereen heeft een standpunt en laten we elkaar niet langer doodgooien met dit soort onzin.
Optimatus schreef:Mensen, even een vraagje tussendoor:
Volgens jullie is er van alles mis met de PKN.
Dan kun je twee dingen doen: Er in blijven en er iets aan doen of eruit stappen en je er niet meer mee bemoeien.
En als je nooit lid geweest bent: prima, even goede vrienden, maar laat ons alsjeblieft lekker PKN zijn als wij dat willen.
Is dat nou zo moeilijk?
Optimatus schreef:Ik bespeur hier zelfs een klein vleugje positivisme
Optimatus schreef:Een reden voor mij is de totale afwezigheid van een heldere liturgie en het op luide toon schreeuwen van psalmen op hele noten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten