Sabra schreef:Helaas wordt de broederband die wij als gelovigen hebben wreed doorbroken door de tradities.
Als wij alle menselijke en onbijbelse tradities zouden laten varen, zou er makkelijk een kerk kunnen zijn.
Tradities zijn allemaal van mensen, maar daaro hoeft dat nog niet verkeerd te zijn. Laat alle tradities vallen, en je zult zien wat een puinhoop het wordt, dan kun je wel een zijn misschien, maar is het dan een oprechte vrede? En trouwens, oprechte vrede zul je hier op aarde toch nooit vinden, daar moeten we gewoon eerlijk in zijn.
Sabra, nog even dit: Wat weerhoudt jou er van om een broederband te hebben met andere gelovigen? Mijn tradities niet, want die weerhouden jou toch nergens van? Ik kan me in ieder geval niet indenken dat iemand om mijn tradities geen broederband zou kunnen hebben.
Ik hoop en bid dat nog eens bij elkaar mag komen wat ook werkelijk bij elkaar hoort, dat we nog een keer weer het reformatorisch kerkzijn van de 17e eeuw mogen beleven, want toen was er pas geestelijke bloei. Alleen het kerkzijn dan he, voor jullie weer begint met dat we nu in een andere tijd leven.