Hoe ga je om met stokers in een relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 01 nov 2004 22:52

Lucky7 schreef:Wat als die jongen/meisje gewoon zo fout voor hem/haar is.

niet dat ze niet bij elkaar passen of zo maar gewoon echt verkeerd
mm moeilijk uit te leggen dit.

Ik weet precies wie... ehm... ik snap precies wat jij bedoeld!
Sommige mensen passen niet bij elkaar als de een heel lief is, en de ander gewoon een onaangenaam persoon.

Ik vind het ook je plicht als goede vriend om eerlijk te zijn in dat geval, en te zeggen dat je vindt dat ze een fout maken.
Laatst gewijzigd door Jeronimuz op 01 nov 2004 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Lucky7
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lucky7 » 01 nov 2004 22:56

Jeronimuz schreef:

Ik wet precies wie... ehm... ik snap precies wat jij bedoeld!
Sommige mensen passen niet bij elkaar als de ene heel lief is, en de ander gewoon een onaangenaam persoon.

Ik vind het ook je plicht als goede vriend om eerlijk te zijn in dat geval, en te zeggen als je vind dat ze een fout maken.

Zow nu is het ook voor de rest helemaal duidelijk :!:
"Im still alive and kicking"

(http://www.detroost.come2me.nl)

joepie

Berichtdoor joepie » 02 nov 2004 09:21

Lucky7 schreef:
Jeronimuz schreef:

Ik wet precies wie... ehm... ik snap precies wat jij bedoeld!
Sommige mensen passen niet bij elkaar als de ene heel lief is, en de ander gewoon een onaangenaam persoon.

Ik vind het ook je plicht als goede vriend om eerlijk te zijn in dat geval, en te zeggen als je vind dat ze een fout maken.

Zow nu is het ook voor de rest helemaal duidelijk :!:

WAT??? Is duidelijk?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 nov 2004 10:43

Jeronimuz schreef:

Ik weet precies wie... ehm... ik snap precies wat jij bedoeld!
Sommige mensen passen niet bij elkaar als de een heel lief is, en de ander gewoon een onaangenaam persoon.

Ik vind het ook je plicht als goede vriend om eerlijk te zijn in dat geval, en te zeggen dat je vindt dat ze een fout maken.

Je kan NOOIT in iemands relatie kijken.
Als mensen verliefd op elkaar zijn, of van elkaar houden, zal dat wel een rede hebben.
Als jij denkt dat een man bv stug en bot is, hoeft dat helemaal niet zo te zijn, het kan ook verlegenheid zijn, of dat hij de capaciteit niet heeft om zich en publiek te uiten. Iemand kan thuis heel anders zijn.
Hoe kan jij nou bepalen of iemand fout voor een ander is?

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 02 nov 2004 11:03

Je kunt wel in iemand anders kijken, hoe diegene zich heeft gedragen in een vorige relatie bijvoorbeeld. Als je verliefd bent kun je blind zijn voor bepaalde dingen.
Als ik verliefd zou raken op een meisje dat niet goed voor me is zou ik het ook waarderen als mijn vrienden dat zouden zeggen, wel op een nette manier natuurlijk.

Maar ik vind het een taak als vrienden om zoiets te zeggen.

joepie

Berichtdoor joepie » 02 nov 2004 11:09

Jeronimuz schreef:Je kunt wel in iemand anders kijken, hoe diegene zich heeft gedragen in een vorige relatie bijvoorbeeld. Als je verliefd bent kun je blind zijn voor bepaalde dingen.
Als ik verliefd zou raken op een meisje dat niet goed voor me is zou ik het ook waarderen als mijn vrienden dat zouden zeggen, wel op een nette manier natuurlijk.

Maar ik vind het een taak als vrienden om zoiets te zeggen.

Het is maar de vraag of je daar dan ontvankelijk voor bent. Want je bent immers verliefd en het gezegde is niet voor niets dat liefde blind maakt.
We denken dan allemaal dat het bij jou wel niet zo zal zijn en dat die persoon verandert is.
Dus ik denk dat het weinig zin heeft. Of liever gezegd ik heb ervaren dat het weinig zin heeft.
Gewoon er zijn voor de ander, en op het moment dat het weer fout gaat er open voor staan om die ander op te vangen, is denk ik belangrijker dan de ander te proberen weg te halen bij die waar hij/zij verliefd op is.
Het enige wat er kan gebeuren is dat de vriendschap over is.

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 02 nov 2004 11:39

Ik ben het er niet mee eens. Je hebt als échte vriend van iemand de verantwoordelijkheid om zoiets te zeggen.
En dan niet als stoken, maar gewoon door bijvoorbeeld te zeggen:

Ik zeg je dit als vriend, ik denk dat *vul naam in* niet zichzelf is bij jou, en ik denk niet dat diegene goed voor je is.

Verder hoef je niets te zeggen.

joepie

Berichtdoor joepie » 02 nov 2004 11:42

Jeronimuz schreef:Ik ben het er niet mee eens. Je hebt als échte vriend van iemand de verantwoordelijkheid om zoiets te zeggen.

Ik zeg je dit als vriend, ik denk dat *vul naam in* niet zichzelf is bij jou, en ik denk niet dat diegene goed voor je is.

En dan zegt die ander: fijn dat jij dat denkt, maar je bent zeker jaloers.
En waar bemoei jij je mee. En vervolgens gaan ze juist nog meer elkaar zoeken en kan het nog meer mis gaan.

Spreek uit ervaring wat dat betrefd.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 nov 2004 11:42

Jeronimuz schreef:Ik ben het er niet mee eens. Je hebt als échte vriend van iemand de verantwoordelijkheid om zoiets te zeggen.

helemaal mee eens...
al denk ik niet dat de persoon in kwestie, die waarschijnlijk helemaal op een wolkje leeft, het heel grappig vindt!

maar er iets van zeggen is altijd verstandig!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 nov 2004 11:44

joepie schreef:

En waar bemoei jij je mee. En vervolgens gaan ze juist nog meer elkaar zoeken en kan het nog meer mis gaan.

zo kan het gaan ja.
maar het kan ook zijn dat je de persoon in kwestie aan het denken zet!
En jij hebt dan je 'plicht', als vriend, gedaan, wat die persoon er mee doet, tja, daar kan je weinig over zeggen!

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 02 nov 2004 11:46

joepie schreef:

Ik spreek zelf ook uit ervaring, en een goede vriendschap kan dit aan. Eerlijkheid is belangrijk, en ik zou niet willen dat vrienden dingen voor mij achter houden.
Je wilt het beste voor je vrienden, en zij het beste voor jezelf.

joepie

Berichtdoor joepie » 02 nov 2004 12:52

Jeronimuz schreef:
joepie schreef:

Ik spreek zelf ook uit ervaring, en een goede vriendschap kan dit aan. Eerlijkheid is belangrijk, en ik zou niet willen dat vrienden dingen voor mij achter houden.
Je wilt het beste voor je vrienden, en zij het beste voor jezelf.

Misschien dat je als vrienden dat zou kunnen zeggen. Maar in veel gevallen niet. Heb het gemerkt toen de ouders van vrienden van onze dochters er "tegen" waren dat ze juist meer naar elkaar toetrokken, terwijl wij ook heus wel zagen dat het niet goed was. En ze regelmatig door de ouders van de vriend werden tegengewerkt en er gestookt werd. Maar door die tegenstand wilden ze even laten "zien"dat de ouders ongelijk hadden. Op die manier drijf je ze dus juist naar elkaar toe.
Met alle gevolgen van dien.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 nov 2004 13:24

Precies,
Ik heb in mijn omgeving ook iemand, waar ik niet zo blij mee ben.
Wat heeft het voor zin om tegen de ander te zeggen: Zij is geen goede partner voor jou, want ze trekt je naar beneden. Jij bent veranderd en staat onder de plak.
Ik weet zeker dat hij het als bemoeizucht en gezeur zal zien, als ik dat zeg.
Hij komt er zelf wel achter, dat zij geen goede partij voor hem is, over een half jaar of zo, als de verliefdheid over is, en overgaat in houden van.
Alleen hoop ik niet dat het dan te laat is, zodat er kindjes van komen.
Maar het heeft weinig zin, je kweekt alleen spanningen.

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 02 nov 2004 13:32

Jullie gaan uit van het negatieve. Ik ben ook geen ouder die zijn kind zegt dat het geen goede relatie is, ik ben een vriend, die op een gelijk niveau staat en wiens mening voor mijn vrienden telt, en andersom.

Als ouders moet je het niet doen, maar als vrienden is het anders.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 nov 2004 13:40

Nee, ik ben wel een ouder, maar ik ga niet uit van negatief, ik ken mijn zoon en weet zijn reactie.
Ik zie ook hoe verliefd hij is.
En vrienden van hem die iets ten nadele van dat meisje zeggen, die vind hij gelijk een sukkel, die zijn b*k moet houden.

Terug naar “Archief”