1359 (bidden in de klas)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schwesterchen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor schwesterchen » 06 okt 2005 21:31

Ik vind het ook goed om in het gebed in de klas de noden van de kinderen aan de Heere voor te leggen. Natuurlijk niet iets dat een kind je in vertrouwen verteld heeft, maar dat lijkt mij vrij logisch. Wel zou je dan idd zoals iemand zei, in het algemeen voor kinderen die het moeilijk hebben/ leren moeilijk vinden, kunnen bidden, zonder dat je namen gebruikt.
Verder vind ik dat als een kind/familieleden van een kind ziek zijn je daar juist voor moet bidden.
Tijdens mijn stages kwam het veel voor dat er de mogelijkheid voor kinderen was om gebedspunten in te brengen. Toen ik zelf meer lessen moest gaan geven, deed ik dat dus ook. Ik vind dat heel mooi. Op deze manier laat je de kinderen zien dat we met alles waar we mee zitten naar God moeten gaan, dat Hij erom gebeden wil zijn, dat hoe moeilijk het ook is, God voor ons zorgt.

Weest in geen ding bezorgd; maar laat uw begeerten in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God; En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw zinnen bewaren in Christus Jezus. (filipensen 4:6,7)

Bidt zonder ophouden. Dankt God in alles; want dit is de wil van God in Christus Jezus over u. (1 thes. 5:17,18)

Het allermooiste vind ik als kinderen zelf hardop bidden zoals tijdens mijn stage in de kleuterklas. Helaas wordt dat niet zo vaak gedaan en op latere leeftijd is het moeilijk om daar ineens mee te beginnen omdat de kinderen dat niet gewend zijn.

Verder kun je in je persoonlijke gebed wel alle kinderen bij naam noemen en hen aan de Heere opdragen.
Ik zal u niet begeven en Ik zal u niet verlaten!

Terug naar “Archief”