Lees het boek "gewetensconflict" van Franz eens. Het is niet voor theologische antwoorden, maar wel relevant voor een visie op de wachttoren-getuigen.
kijk eens op http://www1.tip.nl/~t661020/index1.htm voor echt heel veel informatie.
Moderator: Moderafo's
parsifal schreef:Lees het boek "gewetensconflict" van Franz eens. Het is niet voor theologische antwoorden, maar wel relevant voor een visie op de wachttoren-getuigen.
kijk eens op http://www1.tip.nl/~t661020/index1.htm voor echt heel veel informatie.
Rene Z schreef:parsifal schreef:Lees het boek "gewetensconflict" van Franz eens. Het is niet voor theologische antwoorden, maar wel relevant voor een visie op de wachttoren-getuigen.
Bedankt voor de tip. Deze site bevat inderdaad veel onderbouwde informatie. Weet je wat ik zo beangstigend vind? Dat het betreffende familie lid volkomen overtuigd is.
Groet Rene
Aragorn schreef:Optimatus schreef:Ook wicca's beweren iets met Christus te maken te hebben.
Oh? Dat is dan helemaal nieuw voor mij..
@tlantis schreef:Uitsluiting komt wel voor in de bijbel:
1Kor5:5 "Denzulken over te geven aan den satan, tot verderf des vleses, opdat de geest behouden moge worden in den dag van den Heere Jezus."
Op basis van deze tekst kennen bijna alle nederlandse kerken dan ook de kerkelijke ban. Een procedure die echter zelden tot nooit wordt uitgevoerd.
Dat een ban in bovenstaand geval zeer onchristelijk is lijkt me verder evident.
Verder is, naar mijn weten, de grootste dwaling onder de JG's de loochening van de Godheid van Christus.
Bookman schreef:Ze leren ook dat zielen niet naar de hemel gaan maar op aarde "rusten" tot de dag der wederkomst. Enne ze zeggen zelf nooit in de hemel te komen. Dat was dan ook het enige waar ik het wel mee eens kon worden. Want zolang we de Godheid van God de Heilige Geest loochenen zullen we daar ook nooit terecht komen.
Rene Z schreef:Bookman schreef:Ze leren ook dat zielen niet naar de hemel gaan maar op aarde "rusten" tot de dag der wederkomst. Enne ze zeggen zelf nooit in de hemel te komen. Dat was dan ook het enige waar ik het wel mee eens kon worden. Want zolang we de Godheid van God de Heilige Geest loochenen zullen we daar ook nooit terecht komen.
Kun jij adh van de bijbel het tegendeel aantonen? Ik persoonlijk geloof ook niet dat we naar de hemel gaan, op 144000 gezalfden na maar naar de nieuwe aarde (openbaring) .
Groet Rene
Bookman schreef:Rene Z schreef:Bookman schreef:Ze leren ook dat zielen niet naar de hemel gaan maar op aarde "rusten" tot de dag der wederkomst. Enne ze zeggen zelf nooit in de hemel te komen. Dat was dan ook het enige waar ik het wel mee eens kon worden. Want zolang we de Godheid van God de Heilige Geest loochenen zullen we daar ook nooit terecht komen.
Kun jij adh van de bijbel het tegendeel aantonen? Ik persoonlijk geloof ook niet dat we naar de hemel gaan, op 144000 gezalfden na maar naar de nieuwe aarde (openbaring) .
Groet Rene
Rene,
Je praat idem als JG? Ben je lid van die club? doet er ook niet toe. Lees 1 Thes 4:17. En ik heb altijd begrepen dat de 144.000 een symbolisch getal is. En waarom wil je niet naar de hemel, de hel is ook wat..........
parsifal schreef:Bookman schreef:Rene Z schreef:Bookman schreef:Ze leren ook dat zielen niet naar de hemel gaan maar op aarde "rusten" tot de dag der wederkomst. Enne ze zeggen zelf nooit in de hemel te komen. Dat was dan ook het enige waar ik het wel mee eens kon worden. Want zolang we de Godheid van God de Heilige Geest loochenen zullen we daar ook nooit terecht komen.
Groet Rene
Rene,
Je praat idem als JG? Ben je lid van die club? doet er ook niet toe. Lees 1 Thes 4:17. En ik heb altijd begrepen dat de 144.000 een symbolisch getal is. En waarom wil je niet naar de hemel, de hel is ook wat..........
daar gaan we de Heere toch tegemoed? Kan dat zijn om Hem te verwelkomen? Op te halen?
Bookman schreef:parsifal schreef:Bookman schreef:Rene Z schreef:Bookman schreef:Ze leren ook dat zielen niet naar de hemel gaan maar op aarde "rusten" tot de dag der wederkomst. Enne ze zeggen zelf nooit in de hemel te komen. Dat was dan ook het enige waar ik het wel mee eens kon worden. Want zolang we de Godheid van God de Heilige Geest loochenen zullen we daar ook nooit terecht komen.
Groet Rene
Rene,
daar gaan we de Heere toch tegemoed? Kan dat zijn om Hem te verwelkomen? Op te halen?
Nee dat kan niet.
Er staat achter: En ALZO zullen wij altijd met den Heere wezen! En terbemoediging volgt er nog: "Zo dan vertroost elkander met deze woorden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten