moeten we zingen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 aug 2004 13:43

Als DJ kun je God natuurlijk ook eren met je muziek. Maak eens een mooie remix van een christelijk lied met een vette beat er onder zou ik zeggen! :)

*Off topic verwijderd*
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 25 aug 2004 14:35

je mag Jezus toch niet aanbidden? dan stel je toch iemand naast God? jij gelooft toch immers alleen in het Zoonschap van Jezus?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 aug 2004 14:49

Yael schreef:je mag Jezus toch niet aanbidden? dan stel je toch iemand naast God? jij gelooft toch immers alleen in het Zoonschap van Jezus?

Correct. Je mag alleen God aanbidden (het 1e en 2e gebod). Toch werd ook Jezus aanbeden en wordt dat (terecht) nog steeds gedaan.

Zie ook Matth. 2:11, Matth. 8:2, Marc. 5:6, Joh. 9:38.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 25 aug 2004 14:57

Als DJ kun je God natuurlijk ook eren met je muziek. Maak eens een mooie remix van een christelijk lied met een vette beat er onder zou ik zeggen!

mwah ik schrijf dan liever zelf een tekstje, ben voor expressie van je eigen gevoelens tegen over God. Goed of slecht.......als het maar oprecht is...... dat staat me soms een beetje tegen van de Soulsurvivor cultuur......te veel hapklare brokken mensen worden niet aangezet tot nadenken......er kan lekker geconsumeert worden......
I'm not a complete idiot, there are a few parts missing....

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 25 aug 2004 14:59

elbert schreef:
Yael schreef:je mag Jezus toch niet aanbidden? dan stel je toch iemand naast God? jij gelooft toch immers alleen in het Zoonschap van Jezus?

Correct. Je mag alleen God aanbidden (het 1e en 2e gebod). Toch werd ook Jezus aanbeden en wordt dat (terecht) nog steeds gedaan.

Zie ook Matth. 2:11, Matth. 8:2, Marc. 5:6, Joh. 9:38.

En God had daar geen moeite mee :roll: vreemd want God is jaloers op Zijn eer. En zal die dan ook niet aan Jezus geven als die alleen maar de Messias is.

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 25 aug 2004 15:13

pfff ik vind dit wel een beetje wazig gewauwel hoor he......... denk je echt dat God zich over dit soort dingen druk gaat lopen maken....?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 aug 2004 15:14

jostitosti schreef:pfff ik vind dit wel een beetje wazig gewauwel hoor he......... denk je echt dat God zich over dit soort dingen druk gaat lopen maken....?

Welk gewauwel bedoel je? Nu ben je zelf wazig. :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 25 aug 2004 15:28

God jaloers op Jezus? dat snap ik ff niet hoor.....

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 25 aug 2004 15:32

:) dan moet je heel de discussie volgen. :wink: dr zijn namelijk mensen die ontkennen dat Jezus God is vandaar dat ik me dat afvraag.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 aug 2004 15:45

Het gaat gewoon erg off-topic, mensen zijn zo onverstandig om hier een discussie met Josh te zoeken waar al ontzettend veel topics over lopen...

mwah ik schrijf dan liever zelf een tekstje, ben voor expressie van je eigen gevoelens tegen over God. Goed of slecht.......als het maar oprecht is...... dat staat me soms een beetje tegen van de Soulsurvivor cultuur......te veel hapklare brokken mensen worden niet aangezet tot nadenken......er kan lekker geconsumeert worden......

Ook prima, als het tot eer van God is en je mensen met je teksten aan het denken kan zetten, prima! Aanbidding is niet alleen mogelijk bij een orgel met organist.... maar aanbidden kan denk ik ook als er een dj met draaitafel muziek tot eer van God draait.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 25 aug 2004 15:49

Yael schreef::) dan moet je heel de discussie volgen. :wink: dr zijn namelijk mensen die ontkennen dat Jezus God is vandaar dat ik me dat afvraag.

ik heb de hele discussie gevolgt....ik ben de discussie begonnne... :?

maar dat soort redenaties snap ik gewoon niet........ je mag jezus niet aanbidden???? ik aanbid God als geheel niet apart als vader, zoon of heilige geest.....

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 25 aug 2004 16:08

ik ook maar was voor hen bedoelt die dat ontkennen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 aug 2004 16:14

nu weer on topic mensjes!
Hebben we nog iets te zeggen over het onderwerp? Moet je perse zingen in de kerk?

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 25 aug 2004 16:28

ik denk van niet, liever meer dans en dan niet dat akelige vlaggen gewapper......

he ik had hier nog een hele leuk grap neergezet maar die is zeker weer weg gemoddeert......vrijheid van meningsuiting? :shock:
Laatst gewijzigd door jostitosti op 25 aug 2004 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Josh

Berichtdoor Josh » 25 aug 2004 21:31

GOD evenveel eren, huldigen, hoogachten als GOD zegt de Bijbel!

Josti, ik las je vraag hierover en Elbert zegt dat je alleen GOD aanbidden mag. Maar dat is beslist niet waar!

De Bijbel zegt, dat je GOD als enige GOD dient te aanbidden, maar de Bijbel zegt óók dat we Jezus (door het offer aan het kruis!) nét zoveel aanbidding dienen te geven als GOD.

Echter: GOD als enige GOD en Jezus als Heer van GOD (omdat GOD dat zo bepaalt heeft).

Joh 5:23 Ook oordeelt de Vader niemand; heel het oordeel heeft hij in handen gelegd van de Zoon, want hij wil dat allen de Zoon zullen eren zoals ze de Vader eren. Wie de Zoon niet eert, eert ook de Vader niet die de Zoon gezonden heeft.

De strong-aanduiding van het woord 'eren' is huldigen of hoogachten en dat is gewoonweg aanbidden.

Dus: wel degelijk Jezus aanbidden als Heer van GOD omdat GOD dat zo bepaald heeft!

Josh

Terug naar “Archief”