Jezus verandert je leven?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 aug 2004 14:45

Lalage schreef:
Marnix schreef:
Andre schreef:Ik denk dat je een karakter (menselijk gezien) wel kunt bijschaven maar veranderen vind ik een te groot woord, waar ik wel ervaar is als je je bekeerd gaat voelen en daar na gaat leven, dat je b.v. meer aand8 aan je medemens gaat geven, probeert het beste voor een ander over te hebben enz.
Maar veranderen nuh, denk et niet.
Daarom denk ik ook die uitspraak ieder mens is uniek voor God!

Ik denk dat God je ook niet anders maakt dan Hij je schiep als je karakter verandert... maar dat Hij je vormt tot zoals Hij je altijd al bedoeld had. Juist als God je verandert komt je ware karakter pas echt naar boven (de gaven van de Geest zijn liefde, zachtmoedigheid, etc)

Dus jij denkt dat opvliegendheid niet bij iemands karakter hoort?

Ik denk dat dat een karaktertrek is die er door de zondeval in is gekomen en niet zo was bedoeld... of dacht je soms dat Adam in het paradijs ook lichtgepikkeld was... en Eva elke ochtend een gigantisch ochtendhumeur had?

Lees bijvoorbeeld eens 1 Timotheus 2: 2-5... Een opziener/diaken mag niet opvliegend zijn... In Galaten 5: 22 wordt zelfbeheersing een vrucht van de Geest genoemd.... een gelovige met een opvliegend karakter kan door de Geest zelfbeheersing krijgen en daardoor zijn opvliegendheid kunnen opvangen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”