Mariamagdalena schreef:Nou, Marnix, ik heb dus 3 jaar aan Tae Kwon Do gedaan. Drie keer per week sporten. Als ik ergens van aankom, is het van sporten.
Ik was echt 5 kilo zwaarder dan normaal.
Ik ben 1.64m en hoor 52 kilo te wegen, maar vaak weeg ik 58 kilo, en dat is toch 3 kilo te zwaar.
En ik ben ook gek op bier, maar als ik bier drink, dans ik wel, om te verbranden.
Maar ik doe wel veel aan beweging. Ik ben zangeres, en ik dans veel.
Ik treedt gemiddeld 1 keer per week op, 3 keer 3 kwartier, en dan dans ik ook.
Gisteren, bijvoorbeeld, heb ik 2 uur achterelkaar gedanst. Ik heb ook best een goede conditie, ook omdat ik echt 3 of 4 keer per week een paar uur intensief dans. Dat houdt je lijf ook soepel, en mensen vinden het ook heel leuk om te zien, en zelf vind ik het ook heel fijn. Ik dans soms alleen, maar ook vaak met andere vrouwen. Heerlijk!
MUHAHA, van tai kwondo kom je aan... Come on... Het is geen body-building ofzo
Voorderest: wil je afvallen dmv sporten? Ga duursporten. Je lichaam begint namelijk pas met het verbranden van vet nadat je 15-20 minuten bezig bent bij een lage hartslag (daar zijn berekeningen voor, een percentage van je maximale hartslag enzo, wil je het goed aanpakken, zoek dat dan op).
Het heeft dus geen zin om vaker de trap op te lopen of een minuut lang zo hard mogelijk te rennen, dan loop je op koolhydraten (en als je niet eet op spiermassa).
Alcohol (met name bier) schijnt niet slim te zijn als je wilt afvallen. Persoonlijk interesseert me het allemaal weinig op het moment, ik ben tot plusminus februari/maart volgend jaar geblesseerd (afgescheurde achillespees) dus kan toch niet sporten. Gezond doen heeft dan geen zin. Afvallen (en dat zal ik zeker moeten doen) komt wel weer als ik weer kan sporten.
Voor m'n blessure (2 mnd terug) was ik strak, inmiddels al een kilo of 4 aangekomen, moet eigenlijk weer een beetje op gaan letten
Dat dansen wat je doet (Maria) is waarschijnlijk zeer goed voor de slanke lijn. Je bent lang bezig, terwijl je je lichaam niet hoog belast, heel goed voor de vetverbranding dus.