Joepie schreef:En ja, ik vind het egoistisch om te wachten omdat je er nog niet aan toe bent, of wat voor onzin reden dan ook.
Joepie, ik begrijp nog steeds werkelijk niet wat daaraan nu egoistisch is. Kun je me dat uitleggen? Zoals ik eerder schreef in dit topic, is egoisme het bevoordelen van jezelf ten koste van een ander. Dit zou natuurlijk wel het geval zijn wanneer je bij het hebben van kinderen jezelf bevoordeelt ten koste van je kinderen. Maar zolang ik geen kinderen heb, kan ik mezelf ook niet ten koste van hen bevoordelen. En breder getrokken, is er iemand die er voordeel van heeft als ik nu een kind krijg in plaats van ermee wacht? Ik denk dat als ik nu op dit moment kinderen zou hebben, dat die het niet makkelijk zouden hebben. Ik onderken momenteel zelf het risico van slecht ouderschap bij mezelf. Moet ik dan volgens jou toch maar me openstellen voor het krijgen van kinderen? Momenteel weet ik zeker dat ik er nog niet aan toe ben.
Misschien dat ik over bepaalde tijd, als we het financieel breder hebben, als de studie af is en zo, wel denk toe te zijn aan kinderen, en verwacht die kinderen een goede liefdevolle opvoeding te kunnen geven. Maar nu kan dat gewoon niet, ik weet al bij voorbaat dat het niet goed zal gaan. Moet ik dan omwille van de voortplanting van eht menselijk ras toch kinderen krijgen, ook als ik weet dat ze geen gelukkige jeugd zullen hebben?
Lijkt me niet.