Moderator: Moderafo's
jacobH schreef:Als je heel veel van de Heere houdt, dan moet je Hem opzoeken waar Hij te vinden is. En doorgaans is dat in de kerk.
chickie schreef: Misschien ben je je er in de kerk bewuster van dat je God ontmoet, maar dan lijkt het me juist zaak om je juist buiten de kerk ook bewust te worden van Gods aanwezigheid.
chickie schreef:jacobH schreef:Als je heel veel van de Heere houdt, dan moet je Hem opzoeken waar Hij te vinden is. En doorgaans is dat in de kerk.
Doorgaans ja, gelukkig is dat niet de enige plek waar je de Heer kunt ontmoeten. Zou een beetje jammer zijn als je die mogelijkheid maar een paar keer in de week hebt. Je kunt God overal ontmoeten, thuis, op de fiets, in je auto, noem maar op... Vind dat geen argument om twee (of hoeveel dan ook) keer naar de kerk te gaan. Misschien ben je je er in de kerk bewuster van dat je God ontmoet, maar dan lijkt het me juist zaak om je juist buiten de kerk ook bewust te worden van Gods aanwezigheid.
chickie schreef:Ik zeg niet dat je geen gemeente nodig hebt om te geloven, ik zeg niet dat je niet naar de kerk hoeft. Het enige punt wat ik wil maken is dat de kerk niet de enige plek is waar je God kan ontmoeten. That's all...
jacobH schreef:ALs je heel veel van je vrouw houdt, wil je zoveel mogelijk bij haar zijn. Als je heel veel van de Heere houdt, dan moet je Hem opzoeken waar Hij te vinden is. En doorgaans is dat in de kerk.
Fly29 schreef:Samenvattend krijg ik weer diverse antwoorden. Ik blijf bij mijn standpunt en die is dat ik meer voor mijn gevoel dingen wil doen. er zijn momenten dat ik liever in stilte wil verkeren. Het zal een beetje aan mijn karakter ook liggen. Ik ben niet altijd zo meegaand. Toch heb ik de ervaring dat de momenten waarop ik liever buiten ben niet als verkeerd ervaar. Ik ervaar dingen verkeerd wanneer ik opstandig ben. Het lijkt mij erg moeilijk als je opstandig en boos de kerk binnen loopt. Voor mij is God iemand die Heilig is en smetloos. Hoe kan ik dan met een verduisterd hart de kerk binnen gaan? Ik houd er van om blijmoedig Hem te ontmoeten. Daar kan ik Hem veel meer plezier mee geven dan wanneer ik boos en tegen de draad in ben. Ik wil niet de kerk uitlopen maar ik vind 2 keer vaak iets teveel. God is ook te vinden in stilte. En het is misschien wel goed om eens ook in andere kerken te kijken. Weliswaar zou ik dan eerst mijn drempelvrees wat moeten overwinnen. Echt overwogen om dat samen met mijn vriendin te doen heb ik nog niet. Het is haar huiskerk dus dan wil ik daar ook weer niet teveel aan tornen.
Goed..
Met vriendelijke groet,
Fly29
kiekerdepiekske schreef:jacobH schreef:ALs je heel veel van je vrouw houdt, wil je zoveel mogelijk bij haar zijn. Als je heel veel van de Heere houdt, dan moet je Hem opzoeken waar Hij te vinden is. En doorgaans is dat in de kerk.
Als je van God houdt dan is hij altijd bij je. Daarvoor hoef je helemaal niet naar de kerk te gaan m.i. Voor mij heeft naar de kerk gaan een hele andere functie. Een rustmoment, een leermoment, en een moment voor fellowshipping. Mijn familie en vriendennetwerk zijn niet echt gelovig dus in dat opzicht voel ik dat het van belang is om een 'kerkfamilie' te hebben.
Gr.,
Angelique
jacobH schreef:
Ik hoorde eens iemand zeggen. Als je nat wilt worden moet je in de regen lopen.
als je bekeerd wilt worden moet je in de kerk zitten.
Het is doorgaans de manier hoe God wil werken. Natuurlijk kan het ook op andere plaatsen. Maar als je al weinig zin hebt om 2 maal naar de kerk te gaan, vrees ik dat er op andere plekker er ook niet zo veel van zal komen......
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten