Opperpotje schreef:Ik ben er niet negatief over vind het erg goed dat ze dit doen.....maar ik vind zelf dat je als vrouw zine ook wel in het kerkraat mag.....
Ja maar op basis van welke teksten uit de bijbel dan? Of is jouw gevoel belangrijker dan de bijbel?
Ik heb nog steeds geen uitspraak gedaan over of het wel mag, maar ik zie gewoon geen bijbelse argumenten genoemd worden op basis waarvan het wel kan.
De voorbeelden die tot nu toe genoemd zijn gaan over evangelisatie en dergelijke, het diakonessenwerk is gewoon het bezoeken van behoeftigen en dergelijke. Allemaal zaken die vrouwen ook prima mogen en kunnen doen.
@Mariamagdalena,
Leuk bedacht, maar het gaat duidelijk over de samenkomsten. Die bestonden toen ook al. Daar heeft deze tekst betrekking op. Kijk gewoon deverschillende vertalingen en dan zul j e dat zien.
Verder ben ik dan benieuwd naar teksten die aantonen dat er vrouwen oudsten waren, of dat dat zou kunnen. Er staat inderdaad nergens dat vrouwen geen gaven mogen hebben, of gebruiken. Alleen het stukje over de oudsten gaat steeds over mannen, en er staat ook beschreven waar die mannen aan moeten voldoen.... (1 Timotheus 3)
@sanderious
De voorbeelden die je gaf gaan over allerlei zaken, maar niet over de oudsten.
Het punt polygamie en monogamie wordt in de bijbel zelf veranderd. Niet door mensen die dat wel fijn vinen om te veranderen. Gods woord is maatgevend, niet culturele veranderingen.