Motormuis schreef:Christa schreef:Lijkt me wel een goed plan. Ik denk dat de overgrote meerderheid van de GG hier niet mee in zal stemmen, maar ik zal het zeker doen... De kerkmuren zullen dan eindelijk wegvallen. Er is tenslotte maar 1 Kerk. WE zijn een in Christus. Laten we niet kijken naar de verschillen, maar juist naar de overeenkomsten.
Kom op zeg, wat een oecumenisch geneuzel. Verschillen zijn er en die verschillen moet je handhaven.
zal k corinthe maar weer eens een keertje aanhalen

Wat doe je hier mee?
10 Maar ik bid u,22) broeders, door den Naam23) van onzen Heere Jezus Christus, dat gij allen hetzelfde spreekt24), en dat onder u geen scheuringen zijn,25) maar dat gij samengevoegd zijt in een zelfden zin, en in27) een zelfde gevoelen.
11 Want mij is van u bekend gemaakt, mijn broeders, door die van het huisgezin van Chloe zijn, dat er twisten onder u zijn.
12 En dit zeg ik, dat een iegelijk van u zegt: Ik ben van Paulus, en ik van Apollos;30) en ik van Cefas;31) en ik van Christus.32)
13 Is Christus33) gedeeld? Is Paulus voor u gekruist? Of zijt gij in Paulus'34) naam gedoopt?
14 Ik dank God, dat ik niemand van ulieden gedoopt heb, dan Krispus en Gajus;
ik probeer het even in onze tijd over te zetten:
Maar ik bid u, broeder, door de Naam van onze Heere Jezus Christus, dat jullie (christelijk nederland) allen hetzelfde spreekt, ean dat onder u (christelijk nederland) geen schuringen zijn. Maar dat jullie allemaal het zelfde doel op het oog hebben, en het zelfde gevoelen.
Wat ik heb gehoord christelijk nederland dat er twistingen zijn onder jullie. De ene zegt; ik ben christelijk gerefomeerd, de andere ik ben ger. gemmer weer een andere zegt ik ben een oud ger gemmer buitenverband, weer een ander zegt ik ben baptist. Maar ik zeg u (paulus) ik ben van Christus (geen kerkverband).
Is Christus gedeelt?
Nu de oproep van Jezus in de bijbel:
Ik wil dat jullie 1 Zijn gelijk ik 1 ben (zoiets geloof ik)
Ik denk dat dit al genoeg reden is om dominees uit te wisselen! Of denkt de ger. gem dat ze de volmaakte leer hebben en niks meer kunnen leren van hun medebroeders in Jezus Christus?