kleren in kerk belangrijk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 13 jul 2004 19:10

Vooral WIJ ouderen zouden eens wat meer respect voor jongeren moeten hebben. Als wij willen dat zij eerlijk respect voor ons hebben, moeten wij dat ook voor hun hebben, anders krijgen wij het ook niet en nemen zij ons niet meer serieus.
Ik wil niet dat mijn kinderen (ook schoondochters) zich kleden naar mijn smaak. Ik vind het wel leuk als ze het doen, maar ik heb ook respect voor hun smaak en mening en hun verschillende (sub)culturen. Ik heb hier jeugd lopen van diverse pluimage en ik kan alleen maar zeggen: daar kan ik wat van leren. Veel zelfs. Maar, ik moet ze wel serieus nemen. En ik hoef toch ook niet gekleed te gaan zoals zij willen? (gelukkig niet :wink: )

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 jul 2004 19:15

jacobH schreef:Beste Lalage,

Je kan je afvragen of je boosheid terrecht is. Is het zo moeilijk om je schoonmoeder/moeder te gemoet te komen. Ook al zie je er zelf helemaal geen kwaad in. Doe het dan gewoon uit liefde voor je (schoon)moeder. Het is toch geen halszaak. En je krijgt er ook geen enge ziekte van. Het enige wat je met er tegen in gaan zal bereiken is een huis met herrie. Er zijn ook wel een aantal bijbel teksten te noemen die jullie gedrag afkeuren.

1 Het is goed geen vlees te eten, noch wijn te drinken, noch iets, waaraan uw broeder zich stoot, of geergerd wordt, of waarin hij zwak is.
22 Hebt gij geloof? hebt dat bij uzelven voor God. Zalig is hij, die zichzelven niet oordeelt in hetgeen hij voor goed houdt.
23 Maar die twijfelt, indien hij eet, is veroordeeld, omdat hij niet uit het geloof eet. En al wat uit het geloof niet is, dat is zonde.

Ik weet natuurlijk niet hoe oud jullie zijn. Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment het gezag van een ouder niet meer zo zal aanvaarden. Toch wil ik jullie wijzen op de Heere Jezus die, hoewel Hij God was, Zijn ouders in alles gehoorzaam was.

Verder geef ik geen waarde oordeel over de kleren van je vriend. Het zullen mijn kleren niet zijn. Maar zijn ze provocerend en je weet dat (dat ervaart je schoonmoeder namelijk zo), dan denk ik dat je zonde doet.

met vr gr

JacobH

beste jacobH,

je hebt mij regelmatig er op gewezen dat ik sommige dingen eenzijdig belicht. (soms terecht). Nu wil ik jou ook graag wijzen op je eenzeidige belilchting.

de teksten die je plaatse moet je wel in zijn context zien.
Het moet van bijde zijden komen. Een aantal teksten:

1 Dengene nu, die zwak is in het geloof,1) neemt aan,2) maar niet tot twistige3) samensprekingen.4)
2 De een gelooft wel,5) dat men alles eten mag,6) maar die zwak is,7) eet moeskruiden.8)
3 Die daar eet,9) verachte hem niet,10) die niet eet; en11) die niet eet, oordele hem niet,12) die daar eet; want God heeft hem aangenomen.13)
4 Wie zijt gij,14) die eens anderen huisknecht15) oordeelt?16) Hij staat,17) of hij valt18) zijn eigen heer;19) doch hij zal vastgesteld worden,20) want God is machtig hem vast te stellen.21)
5 De een22) acht wel den enen dag boven den anderen dag;23) maar de ander24) acht al de dagen gelijk.25) Een iegelijk zij26) in zijn eigen gemoed27) ten volle verzekerd.28)

hier staat duidelijk dat z'n moeder hem niet moet oordelen omdat hij er volgens haar niet zo netjes bij loopt. Laat iedereen voorzichzelf kijken wat hij tegenover God kan doen.

oke en nu het gedeelte waar jij waarschijnlijk op doelde:
14 Ik weet en ben verzekerd59) in den Heere Jezus,60) dat geen ding61) onrein is62) in zichzelven;63) dan die acht iets onrein te zijn,64) die is het onrein.65)
15 Maar indien uw broeder66) om der spijze wil67) bedroefd wordt,68) zo wandelt gij niet meer naar liefde.69) Verderf dien niet70) met uw spijze,71) voor welken Christus gestorven is.72)
16 Dat dan uw goed niet73) gelasterd worde.74)
17 Want het Koninkrijk Gods75) is niet spijs en drank, maar rechtvaardigheid,76) en vrede,77) en blijdschap,78) door den Heiligen Geest.79)
18 Want die Christus in deze dingen80) dient,81) is Gode welbehagelijk, en aangenaam82) den mensen.83)
19 Zo dan laat ons najagen,84) hetgeen tot den vrede,85) en hetgeen tot de stichting86) onder elkander dient.87)
20 Verbreek88) het werk van God niet89) om der spijze wil.90) Alle dingen zijn wel rein;91) maar het is kwaad den mens,92) die met aanstoot eet.93)
21 Het is goed geen vlees te eten,94) noch wijn te drinken, noch iets, waaraan uw broeder zich95) stoot, of geergerd wordt,96) of waarin hij zwak is.
22 Hebt gij geloof?97) hebt dat bij uzelven98) voor God.99) Zalig is hij, die zichzelven niet oordeelt100) in hetgeen hij voor goed houdt.101)
23 Maar die twijfelt,102) indien hij eet,103) is veroordeeld,104) omdat hij niet uit het geloof eet. En al wat uit het geloof niet is,105) dat is zonde.

Het is hun opdracht om zichzelf aan te passen, en te zorgen dat de liefde bewaard wordt. Het is fout om opzettelijk aanstoot te geven.

het lijkt me duidelijk dat God voor zijn moeder, en je vriend allebij een antwoord heeft. Zijn moeder moet eerst kijken/doorvragen of hij er van verzekert is dat hij dat kan doen voor God. En daarin kan ze dan blijven rusten. Als dit niet lukt, en ze vindt het moeilijk te begrijpen ligt er denk ik een opdracht voor je vriend. Kleed je wat netter om de liefde te bewaren, en niet tot ergenis aan te zetten.

graankorrel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor graankorrel » 13 jul 2004 19:42

Een christen is vrij, en staat boven meningen van anderen. Ik bedoel, een christen hoeft zich alleen naar God te verantwoorden. En een christelijk leven laat zich zeker niet alleen kennen in uiterlijke dingen zoals kleding (Rom 14,17)

Echter, het zou wel van een nederige houding getuigen, als je rekening houdt met wensen van anderen (hoe absurd die in jouw ogen ook zijn) en probeert de mening (of het geweten) van anderen te respecteren.

Indien het mogelijk is, zoveel in u is, houd vrede met alle mensen!

(overigens is dit een discussie die zich ook tussen mijn moeder en mij regelmatig op zondagochtend afspeelt, maar dat terzijde :mrgreen: )

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 13 jul 2004 22:40

Mariamagdalena schreef:Okee, een lange broek, maar dan wel met kisten.........

Als je broeder zich eraan stoot; je broeder kan zich overal wel aan stoten. Je hebt broeders die stoten zich er al aan als je je haar geverft hebt. Moet je dan voor die broeder maar een grijze kop laten groeien? En wat als jij je aan diezelfde broeder ook stoot, maar je laat het niet merken?
Mensen zouden eens wat meer respect voor elkaar moeten hebben.

nou inderdaad!
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 13 jul 2004 22:48

hijwel schreef:
jacobH schreef:Beste Lalage,

Je kan je afvragen of je boosheid terrecht is. Is het zo moeilijk om je schoonmoeder/moeder te gemoet te komen. Ook al zie je er zelf helemaal geen kwaad in. Doe het dan gewoon uit liefde voor je (schoon)moeder. Het is toch geen halszaak. En je krijgt er ook geen enge ziekte van. Het enige wat je met er tegen in gaan zal bereiken is een huis met herrie. Er zijn ook wel een aantal bijbel teksten te noemen die jullie gedrag afkeuren.

1 Het is goed geen vlees te eten, noch wijn te drinken, noch iets, waaraan uw broeder zich stoot, of geergerd wordt, of waarin hij zwak is.
22 Hebt gij geloof? hebt dat bij uzelven voor God. Zalig is hij, die zichzelven niet oordeelt in hetgeen hij voor goed houdt.
23 Maar die twijfelt, indien hij eet, is veroordeeld, omdat hij niet uit het geloof eet. En al wat uit het geloof niet is, dat is zonde.

Ik weet natuurlijk niet hoe oud jullie zijn. Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment het gezag van een ouder niet meer zo zal aanvaarden. Toch wil ik jullie wijzen op de Heere Jezus die, hoewel Hij God was, Zijn ouders in alles gehoorzaam was.

Verder geef ik geen waarde oordeel over de kleren van je vriend. Het zullen mijn kleren niet zijn. Maar zijn ze provocerend en je weet dat (dat ervaart je schoonmoeder namelijk zo), dan denk ik dat je zonde doet.

met vr gr

JacobH

beste jacobH,

je hebt mij regelmatig er op gewezen dat ik sommige dingen eenzijdig belicht. (soms terecht). Nu wil ik jou ook graag wijzen op je eenzeidige belilchting.

de teksten die je plaatse moet je wel in zijn context zien.
Het moet van bijde zijden komen. Een aantal teksten:

1 Dengene nu, die zwak is in het geloof,1) neemt aan,2) maar niet tot twistige3) samensprekingen.4)
2 De een gelooft wel,5) dat men alles eten mag,6) maar die zwak is,7) eet moeskruiden.8)
3 Die daar eet,9) verachte hem niet,10) die niet eet; en11) die niet eet, oordele hem niet,12) die daar eet; want God heeft hem aangenomen.13)
4 Wie zijt gij,14) die eens anderen huisknecht15) oordeelt?16) Hij staat,17) of hij valt18) zijn eigen heer;19) doch hij zal vastgesteld worden,20) want God is machtig hem vast te stellen.21)
5 De een22) acht wel den enen dag boven den anderen dag;23) maar de ander24) acht al de dagen gelijk.25) Een iegelijk zij26) in zijn eigen gemoed27) ten volle verzekerd.28)

hier staat duidelijk dat z'n moeder hem niet moet oordelen omdat hij er volgens haar niet zo netjes bij loopt. Laat iedereen voorzichzelf kijken wat hij tegenover God kan doen.

oke en nu het gedeelte waar jij waarschijnlijk op doelde:
14 Ik weet en ben verzekerd59) in den Heere Jezus,60) dat geen ding61) onrein is62) in zichzelven;63) dan die acht iets onrein te zijn,64) die is het onrein.65)
15 Maar indien uw broeder66) om der spijze wil67) bedroefd wordt,68) zo wandelt gij niet meer naar liefde.69) Verderf dien niet70) met uw spijze,71) voor welken Christus gestorven is.72)
16 Dat dan uw goed niet73) gelasterd worde.74)
17 Want het Koninkrijk Gods75) is niet spijs en drank, maar rechtvaardigheid,76) en vrede,77) en blijdschap,78) door den Heiligen Geest.79)
18 Want die Christus in deze dingen80) dient,81) is Gode welbehagelijk, en aangenaam82) den mensen.83)
19 Zo dan laat ons najagen,84) hetgeen tot den vrede,85) en hetgeen tot de stichting86) onder elkander dient.87)
20 Verbreek88) het werk van God niet89) om der spijze wil.90) Alle dingen zijn wel rein;91) maar het is kwaad den mens,92) die met aanstoot eet.93)
21 Het is goed geen vlees te eten,94) noch wijn te drinken, noch iets, waaraan uw broeder zich95) stoot, of geergerd wordt,96) of waarin hij zwak is.
22 Hebt gij geloof?97) hebt dat bij uzelven98) voor God.99) Zalig is hij, die zichzelven niet oordeelt100) in hetgeen hij voor goed houdt.101)
23 Maar die twijfelt,102) indien hij eet,103) is veroordeeld,104) omdat hij niet uit het geloof eet. En al wat uit het geloof niet is,105) dat is zonde.

Het is hun opdracht om zichzelf aan te passen, en te zorgen dat de liefde bewaard wordt. Het is fout om opzettelijk aanstoot te geven.

het lijkt me duidelijk dat God voor zijn moeder, en je vriend allebij een antwoord heeft. Zijn moeder moet eerst kijken/doorvragen of hij er van verzekert is dat hij dat kan doen voor God. En daarin kan ze dan blijven rusten. Als dit niet lukt, en ze vindt het moeilijk te begrijpen ligt er denk ik een opdracht voor je vriend. Kleed je wat netter om de liefde te bewaren, en niet tot ergenis aan te zetten.

Ik ben helemaal niet eenzijdig in deze. Zijn moeder heeft er helemaal niks mee te maken of haar zoon het wel voor God kan verantwoorden. Ze schaamt zich omdat ze weet dat er over gerpaat wordt. En dan klopt het wel dat die mensen fout zijn. Maar de jongen had het kunnen voorkomen. Iemand anders laten zondigen is ook fout.

ik stoor me er aan dat jullie zo makkelijk over het geweten van een ander heen stappen. Is dat dan naasteliefde?

Neem dan paulus. Hij zou geen vlees meer in der eeuwigheid eten. Terwijl hij het eigenlijk flauwekul vond.

en dan wat de Heere Jezus ons voor houdt.

38 Gij hebt gehoord, dat gezegd is: Oog om oog, en tand om tand.
39 Maar Ik zeg u, dat gij den boze niet wederstaat; maar, zo wie u op de rechterwang slaat, keert hem ook de andere toe;
40 En zo iemand met u rechten wil, en uw rok nemen, laat hem ook den mantel;
41 En zo wie u zal dwingen een mijl te gaan, gaat met hem twee mijlen.
42 Geeft dengene, die iets van u bidt, en keert u niet af van deng

Nee ik vind het echt jammer. Het is NB een moeder die het vraagt. Wat betekent het vijfde gebod dan eigenlijk nog?

met vr gr

JacobH

Nogmaals wil ik jullie wijzen op Jeremia 35

Vader Rechab had wetten gemaakt die de Heere werkelijk nergens had geboden. En wat vindt de Heere daar nu van. Lees eens met aandacht Jeremia 35.

1 ¶ Het woord, dat tot Jeremia geschied is van den HEERE, in de dagen van Jojakim, den zoon van Josia, den koning van Juda, zeggende:
2 Ga henen tot der Rechabieten huis, en spreek met hen, en breng hen in des HEEREN huis, in een der kameren, en geef hun wijn te drinken.
3 Toen nam ik Jaazanja, den zoon van Jeremia, den zoon van Habazzinja, mitsgaders zijn broederen, en al zijn zonen, en het ganse huis der Rechabieten;
4 En bracht hen in des HEEREN huis, in de kamer der zonen van Hanan, den zoon van Jigdalia, den man Gods; welke is bij de kamer der oversten, die daar is boven de kamer van Maaseja, den zoon van Sallum, den dorpelbewaarder.
5 En ik zette den kinderen van het huis der Rechabieten koppen vol wijn en bekers voor; en ik zeide tot hen: Drinkt wijn.
6 Maar zij zeiden: Wij zullen geen wijn drinken; want Jonadab, de zoon van Rechab, onze vader, heeft ons geboden, zeggende: Gijlieden zult geen wijn drinken, gij, noch uw kinderen, tot in eeuwigheid.
7 Ook zult gijlieden geen huis bouwen, noch zaad zaaien, noch wijngaard planten, noch hebben; maar gij zult in tenten wonen al uw dagen; opdat gij veel dagen leeft in het land, alwaar gij als vreemdeling verkeert.
8 Zo hebben wij der stemme van Jonadab, den zoon van Rechab, onzen vader, gehoorzaamd in alles, wat hij ons geboden heeft; zodat wij geen wijn drinken al onze dagen, wij, onze vrouwen, onze zonen, en onze dochteren;
9 En dat wij geen huizen bouwen tot onze woning; ook hebben wij geen wijngaard, noch veld, noch zaad;
10 En wij hebben in tenten gewoond; alzo hebben wij gehoord en gedaan naar alles, wat ons onze vader Jonadab geboden heeft.
11 Maar het is geschied, als Nebukadrezar, de koning van Babel, naar dit land optoog, dat wij zeiden: Komt, en laat ons naar Jeruzalem trekken vanwege het heir der Chaldeen, en vanwege het heir der Syriers; alzo zijn wij te Jeruzalem gebleven.
12 ¶ Toen geschiedde des HEEREN woord tot Jeremia, zeggende:
13 Zo zegt de HEERE der heirscharen, de God Israels: Ga henen en zeg tot de mannen van Juda en tot de inwoners van Jeruzalem: Zult gijlieden geen tucht aannemen, dat gij hoort naar Mijn woorden? spreekt de HEERE.
14 De woorden van Jonadab, den zoon van Rechab, die hij zijn kinderen geboden heeft, dat zij geen wijn zouden drinken, zijn bevestigd; want zij hebben geen gedronken tot op dezen dag, maar het gebod huns vaders gehoord; en Ik heb tot ulieden gesproken, vroeg op zijnde en sprekende, maar gij hebt naar Mij niet gehoord.
15 En Ik heb tot u gezonden al Mijn knechten, de profeten, vroeg op zijnde en zendende, om te zeggen: Bekeert u toch, een iegelijk van zijn bozen weg, en maakt uw handelingen goed, en wandelt andere goden niet na, om hen te dienen, zo zult gij in het land blijven, dat Ik u en uw vaderen gegeven heb; maar gij hebt uw oor niet geneigd, en naar Mij niet gehoord.
16 Dewijl dan de kinderen van Jonadab, den zoon van Rechab, het gebod huns vaders, dat hij hun geboden heeft, bevestigd hebben, maar dit volk naar Mij niet hoort;
17 Daarom alzo zegt de HEERE, de God der heirscharen, de God Israels: Ziet, Ik zal over Juda en over alle inwoners van Jeruzalem brengen al het kwaad, dat Ik tegen hen gesproken heb; omdat Ik tot hen gesproken heb, maar zij niet gehoord hebben, en Ik tot hen geroepen heb, maar zij niet hebben geantwoord.
18 Tot het huis nu der Rechabieten zeide Jeremia: Zo zegt de HEERE der heirscharen, de God Israels: Omdat gijlieden het gebod van uw vader Jonadab zijt gehoorzaam geweest, en hebt al zijn geboden bewaard, en gedaan naar alles, wat hij ulieden geboden heeft;
19 Daarom alzo zegt de HEERE der heirscharen, de God Israels: Er zal Jonadab, den zoon van Rechab, niet worden afgesneden een man, die voor Mijn aangezicht sta, al de dagen.

Als de jongen dus naar zijn moeder luistert is hij in deze gelijk aan de kinderen van Rechab. Vers 18 en 19 is dan ook van toepassing op hem. Ik wil niet zeggen dat het daarom nodig is om maar zoveel mogelijk geboden te verzinnen. absoluut niet natuurlijk. Farizeen hebben we genoeg. Maar we moeten het ook niet verontachtzamen.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 jul 2004 23:12

jacobH,

ik kan wel wat vinden in je reactie. En moet je eigenlijk wel aardig gelijk geven. met de teksten die je nu aanhaald.

Ik ben het met je eens dat je aan moet passen aan wat je vader en moeder willen. En dat het goed is om de minste zijn, zoals Jezus de minste was. Het belangrijkste is dat je Gods eer in alles op het oog hebt.

wil er wel even een kantekening blij plaatsen.
Het kan natuurlijk ook te ver doorslaan. Zolang het de mensen waaraan je je aanpast te doen is om de eer van God en hun gemoet. Moet je je denk ik aan passen. Ook al moeten zij op hun buurt romeinen 14 het eerste gedeelte lezen.
Wat ik bedoel met te ver doorslaan is dat er regels worden gemaakt die helemaal niks met Godsdienst te maken hebben en puur alleen met de buitenkant te maken heeft. Daarvoor wil ik wijzen naar Jezus die werdt aangesproken door de schriftgeleerden dat Hij op de zondag aare plukte. Hij was op dat moment niet de minste, en paste zich aan hun belevenis. Maar weerlegde het met de schrift. En wees de schrifgeleerden op Gods Woord.

bedankt voor je reactie.

en ik zie wel of je het een beetje eens bent met mij.

hijwel

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 jul 2004 23:18

Zareb schreef:Soms geef je in reacties elders op dit forum blijk van enige mate van intelligentie. Maar nu?

Heb je het tegen mij? Ik moest gewoon ff mijn ei kwijt, ben er pissig over dat mensen zich druk maken over dingen die niet belangrijk zijn. Het gaat de hele tijd over die kleren en niet vaak over geloof. Ik heb liever een goed gesprek over gebed ofzo.

Trouwens; hij had een lange broek klaargelegd, maar die zat niet in zijn tas.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 jul 2004 14:17

Wat een lap text, Jacob, niet om doorheen te komen :oops:

Maar Jacob, als ik mijn moeder zou gehoorzamen, dan zou ik iedere dag in een spijkerbroek of een joggingpak lopen.
Want zij ergert zich eraan dat ik altijd in rokken loop.
Ik ben op latere leeftijd Christen geworden, en draag vanuit mijn geloof altijd een rok. Ik heb geeneens een broek, en mijn moeder (ik zie haar maar een paar keer per jaar) vindt mij een tuttebol dat ik altijd in rokken loop, en zeurt altijd dat ik een spijkerbroek moet kopen, omdat zij vindt dat mij dat veel leuker staat.

Ik ga dat dus echt niet doen..............

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 jul 2004 14:38

Ja, maar naar de kerk, vind ik dat je als vrouw wel een rok beter aan kunt trekken.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 14:49

Mariamagdalena schreef:Ja, maar naar de kerk, vind ik dat je als vrouw wel een rok beter aan kunt trekken.

Waarom? Ik vind het eigenlijk schijnheilig, om door de week gewoon in een broek te lopen en dit 's zondags niet te doen. Principe is toch principe? Je doet of door de week een rok aan en zondag ook, of door de week draag je broeken en die kun je dan vervolgens ook naar de kerk aan doen.

Of snap ik dan iets niet?
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 14 jul 2004 14:57

Precies. Of wel, of niet.

Je bent niet alleen 's zondags refo. Gewoon niet doen dus, die rok :mrgreen:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 jul 2004 15:00

Motormuis schreef:
Mariamagdalena schreef:Ja, maar naar de kerk, vind ik dat je als vrouw wel een rok beter aan kunt trekken.

Waarom? Ik vind het eigenlijk schijnheilig, om door de week gewoon in een broek te lopen en dit 's zondags niet te doen. Principe is toch principe? Je doet of door de week een rok aan en zondag ook, of door de week draag je broeken en die kun je dan vervolgens ook naar de kerk aan doen.

Of snap ik dan iets niet?

Ik ben inderdaad van mening dat een vrouw altijd in een rok hoort te lopen.
Broeken zijn voor mannen. Maar daar hebben we hier al hele lange discussies over gehad.

André

Re: kleren in kerk belangrijk?

Berichtdoor André » 14 jul 2004 15:27

Lalage schreef:De moeder van Borkdude vond het vreselijk dat hij afgelopen zondag kisten aan had met zo'n korte lange broek, zodat die kisten ook duidelijk te zien waren. Ze zei ook dat de mensen hem aanstaarden. Zijn lange haar vindt ze ook niet altijd mooi.
Na veel gezeik zei ik dat dat toch niet belangrijk is, hoe iemand eruit ziet. Ik vond het toevallig wel mooi hoe hij erbij liep.

Wat moet je dan? Is het belangrijk wat je aantrekt naar de kerk? En waarom, om wat anderen wel niet zullen denken? Ik kan me er zo boos over maken... Een rok aantrekken in een refokerk vind ik heel wat anders, dat doe ik wel om me aan te passen.

Wat vinden jullie?

Ik heb deze topic doorgelezen, en eigenlijk is het heel jammer dat de mensen je alleen maar aanstaren Lalage, zeiden ze maar iets!!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 jul 2004 18:18

Dat ben ik niet met je eens, want als je mijn eerste antwoord gelezen hebt, dan heb je gezien dat ik het wel degelijk met Lalage eens ben.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 14 jul 2004 19:06

Toch snap ik iets niet. Het feit dat er hier mensen zijn die zich menen te moeten verantwoorden over hun kleding, zegt toch meer dan we denken.Ik zie echt niet in waarom ik me zou moeten schamen als ik in een donker kostuum met blauw overhemd en vlotte strop in de kerk zit.
Uiteraard meten we onze kledingnorm af aan de maat van de mensen. Waarom? De Heere heeft geen kledingvoorschrift voor het komen naar Zijn Huis in de Schrift opgenomen. Dus doen we het meestal maar zoals de mensen het het liefste hebben. En eigenlijk weten we allemaal best wel wat netjes is. En we willen ons wel aanpassen aan bijvoorbeeld de eis van Hare Majesteit om in gala te verschijnen. Dan worden kledingvoorschriften met het grootste gemak ingewilligd. Nu zeg ik niet dat we in gala naar Gods Huis moeten gaan, maar bepaalde kleding komt op mij toch provocerend over. Ergernis geven is niet goed. :wink:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Terug naar “Archief”