reli-wijzer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Stacie

Berichtdoor Stacie » 07 jul 2004 21:39

Zo kan ik het ook, heb ik zo protestantisme op nr 1 :p

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 07 jul 2004 21:53

protestantisme

katholicisme en humanisme

alweer een stomme nietszeggende test met vragen soms waar je niets mee kan :?
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 07 jul 2004 23:30

Vage test...

Ja, ik zou die persoon die voordringt met invoegen verrot schelden en hem er niet voor laten kruipen (behalve als ik zie dat het een zelfde type is dan ik). Al besef ik de laatste tijd dat ik zelf ook voordring en respecteer mensen me een snellere auto (wil je sneller, mag je voor).

Een zwijn dat toch doodgaat daar ga ik niet de sloot voor in, lijkt me duidelijk.

Miljoen winnen? Mijn keuze stond er niet bij. Deel eigen gebruik, deel goede doelen.

Ongeneeslijk ziek? Zo hard mogelijk binnen om vergeving (krom eigenlijk, want eigenlijk zijn alle onbekeerden ongeneeslijk ziek).

Ongeremd genieten van geld, macht en seks? Niet helemaal ongeremd, ik heb grenzen, maar de keuze die het meest lijkt is ja.

Grasmaaien is natuurlijk een vervelende klus ;)

Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: protestantisme. (klopt dus!)

Al viel het me op dat van het overgrote deel van de vragen voor mij het goede antwoord er niet bij stond...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 jul 2004 23:36

Hm, jullie krijgen wel allemaal protestantisme.. denk dat ik maar overstap naar het katholicisme ofzo dan. 8)

Josh

Berichtdoor Josh » 08 jul 2004 00:08

Weten jullie eigenlijk wel waar de 'reliwijzer' en 'reliruil' eigenlijk vandaan komt?!

Niet van de NCRV, want dat is slechts een 'spreekbuis'....

Het is de Raad van Kerken die zogenaamde 'Beraadsgroepen' vormt. Beraadsgroepen komen voort uit alle religies van de wereld en heeft tot doel om meer respekt voor elkaar te krijgen om zo samen diensten te gaan organiseren, samen te gaan en uiteindelijk samen te smelten tot één religie met dezelfde god.

Meer hierover lezen?
* knip door moderator *

En men wil beginnen met samenvoegen van de drie grote 'mono-theistische geloven'... Islam, Judaisme en Christendom. Ook dat hoorden we in 'Schepper & Co' van de NCRV; lees zelf maar:
* knip door moderator *

Zelfs de in dat NCRV-programma gedelegeerde van de CDA zei letterlijk dat alle religies in de CDA zijn vertegenwoordigd en samenvoeging van religies willen. Zou dat nou christelijk zijn...alle afgodische religies samenvoegen...? En over welke 'god' spreken we dan eigenlijk???

Josh :?:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jul 2004 00:13

Ik word soms zo moe van die sectes...

Ik kwam uit op 1. Protestantisme 2. Katholicisme en 3. Humanisme.
Dat dacht ik al :)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Josh

Berichtdoor Josh » 08 jul 2004 00:32

Vreemde reaktie.... maar terug naar topic:

Weten jullie eigenlijk wel waar de 'reliwijzer' en 'reliruil' eigenlijk vandaan komt?! Niet van de NCRV, want dat is slechts een 'spreekbuis'....

Het is de Raad van Kerken die zogenaamde 'Beraadsgroepen' vormt. Beraadsgroepen komen voort uit alle religies van de wereld en heeft tot doel om meer respekt voor elkaar te krijgen om zo samen diensten te gaan organiseren, samen te gaan en uiteindelijk samen te smelten tot één religie met dezelfde god.

Meer hierover lezen?

* knip door moderator *

En men wil beginnen met samenvoegen van de drie grote 'mono-theistische geloven'... Islam, Judaisme en Christendom. Ook dat hoorden we in 'Schepper & Co' van de NCRV; lees zelf maar:

* knip door moderator *

Zelfs de in dat NCRV-programma gedelegeerde van de CDA zei letterlijk dat alle religies in de CDA zijn vertegenwoordigd en samenvoeging van religies willen. Zou dat nou christelijk zijn...alle afgodische religies samenvoegen...? En over welke 'god' spreken we dan eigenlijk???

Josh [/b]

Cuore di Leone
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Cuore di Leone » 08 jul 2004 02:42

Aragorn schreef:Hm, jullie krijgen wel allemaal protestantisme.. denk dat ik maar overstap naar het katholicisme ofzo dan. 8)

haha, generatie net-niet sluit zich aan bij de katholieke kerk :roll:

maareh, mensen, hoe serieus nemen jullie deze test? voor de doorgewinterde gelovige (zoals ik de meeste van jullie "bestempel") is dit toch vette onzin...

neem het als een test waarmee je mensen geinteresseerd kan maken - print m uit, neem m mee naar je werk, laat mensen m invullen, ga vervolgens een degelijk diep gesprek houden :mrgreen: :wink:
the tape's runnin | i push the button to send | upon each other we all depend | message end

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 jul 2004 10:15

Optimatus schreef:Ik word soms zo moe van die sectes...

Ik kwam uit op 1. Protestantisme 2. Katholicisme en 3. Humanisme.
Dat dacht ik al :)

Haha, ik had katholicisme op 1, heb ik je mooi gepasseerd, ouwe paap! :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 jul 2004 10:26

Op de wereldjamboree, waar scouts van over de hele wereld bij elkaar komen, houden ze ook een dienst voor alle geloven bij elkaar. Ik ben er niet bij geweest, maar zou het niet meteen veroordelen. Het idee van scouting is dat je elkaar allemaal respecteert en accepteert. Maar um... toen een toenmalige diaken op een reis naar Polen tegen me zei dat we misschien over 50 jaar samen met moslims kerken, schrok ik wel...

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 08 jul 2004 10:27

Protestantisme, katholicisme en vervolgens boeddhisme.

Dus ik kan gewoon protestant blijven, gelukkig :mrgreen:
Geen commentaar

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 08 jul 2004 10:35

Ik ga die test echt niet maken. Want het is echt klinklare onzin. Ik ben christen en ik kies voor Jezus en om dat te weten te komen hoef ik geen reli-wijzer in te vullen. Ik vind het echt ronduit triest dat de nCrv dit als spreekbuis doet onder het mom van elkaar respecteren. maar ik denk dat wij moslims, hindoes, boeddisten en vele andere religies niet moeten respecteren, maar dat we naar Gods Woord moeten luisteren als we deze valse profeten geen eer willen geven.
Laat je leiden door Hem!

Josh

Berichtdoor Josh » 08 jul 2004 20:48

Hé Tijn,
Het gaat er niet om of je de test niet wilt maken, maar of je beseft dat die onchristelijke- en afgodische test bij de Raad van Kerken wegkomt en dat de NCRV slechts een spreekbuis is....

Kortom: een kerk-overkoepelend orgaan zet aan tot afgoderij via relisjoppen en relihoppen.

Een organisatie waaraan waarschijnlijk ook jouw kerk deelneemt!!!

Kortom: hoe kan dit én zijn de kerken die hieraan deelnemen nog wel te vertrouwen cq een kerk van de GOD van Abraham, Isaak en Jakob???!!!

Josh :!:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 08 jul 2004 21:59

Protestantisme

Katholisisme, Moslim
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Josh

Berichtdoor Josh » 08 jul 2004 22:27

Zonder Jezus geen redding. Zonder Geestesgaven geen herstelde band met God. Zonder dat alles groeiend in zonde en de vrucht van de wereld en daarmee reddeloos...

En dit geldt dus ook voor de Protestant, de Katholiek en de Moslim

NB: zij die de Zoon ontkennen, ontkennen de Vader die Hem gezonden heeft zegt de Bijbel!

Josh

http://devrucht.groeit.nl

Terug naar “Archief”