eindtijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 18 okt 2002 16:01

Ik weet niet of wij wel in de eindtijd leven. In Matheus 24 word gezegd dat er heel veel erge dingen gebeuren, maar dat het nog erger zal worden. En dan heb je iets om over te twijfelen.

Ook zullen er velen valse profeten op staan, en velen zullen zeggen dat ze de Christus zijn. Ook dat lees je vaak in de kranten.
Dat er weer een profeet is, die zegt dat de wederkomst dichtbij is omdat er zoveel rampen plaatsvinden.

Maar ook niet voor niets staat er in de Bijbel, het verhaal van de wijze/domme meisjes. Zorg dat je olie hebt om je lamp te laten branden!
Dus, dat.

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 18 okt 2002 16:05

dE bAdEeND schreef:Ik weet niet of wij wel in de eindtijd leven. In Matheus 24 word gezegd dat er heel veel erge dingen gebeuren, maar dat het nog erger zal worden. En dan heb je iets om over te twijfelen.

Klopt badeend....Zei een dominee ook een x bij ons in de kerk...Iedereen zegt wel dat de eindtijd wel heell erg nabij moet zijn, maar t wordt allemaal nog veel erger! Dusja, ik vind t ook heel moeilijk....

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 18 okt 2002 18:40

Volgens mij leven we al wel in de eindtijd...
Er staat genoeg in Openbaringen over de eindtijd wat aan het gebeuren is, bijvoorbeeld:
oorlogen, hongersnoden, epidemiën, iedereen zal zich tegen het volk Israël keren...
Dit gebeurt toch allemaal al?
Of vinden jullie van niet, er zeggen er een paar dat de eindtijd nog niet begonnen is. Maar deze tekenen dan?
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 18 okt 2002 20:32

JialiKelly schreef:Volgens mij leven we al wel in de eindtijd...
Er staat genoeg in Openbaringen over de eindtijd wat aan het gebeuren is, bijvoorbeeld:
oorlogen, hongersnoden, epidemiën, iedereen zal zich tegen het volk Israël keren...
Of vinden jullie van niet, er zeggen er een paar dat de eindtijd nog niet begonnen is. Maar deze tekenen dan?

Maar is dat "erg" of kan het nog "erger"? ik twijfel ook niet voor niks.
Dus, dat.

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 19 okt 2002 09:14

dE bAdEeND schreef:

klopt badeend....Weet je wat t is?? Sowieso zeiden ze in de Bijbel al dat de eindtijd nabij was. Maargoed, in andere werelddelen is er ooorlog. hongersnood en ga zo maar door. Maar als we even niet te ver weggaan en gewoon in Nederland blijven. Echte oorlog is hier niet, hongersnood zoals ze in de 3e wereld kennen ook niet. Goed, nederland is ook niet was t was....Moord, doodslag, egoisme...Maar of dat tekeken der eindtijd zijn? Overigens staat er in openbaringen dat de zon verduisterst zou worden en de zee in bloed zou veranderen. Denken jullie dat dit van de ene op de andere dag gebeurd ofnie?

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 19 okt 2002 12:51

klopt badeend....Weet je wat t is?? Sowieso zeiden ze in de Bijbel al dat de eindtijd nabij was. Maargoed, in andere werelddelen is er ooorlog. hongersnood en ga zo maar door. Maar als we even niet te ver weggaan en gewoon in Nederland blijven. Echte oorlog is hier niet, hongersnood zoals ze in de 3e wereld kennen ook niet. Goed, nederland is ook niet was t was....Moord, doodslag, egoisme...Maar of dat tekeken der eindtijd zijn? Overigens staat er in openbaringen dat de zon verduisterst zou worden en de zee in bloed zou veranderen. Denken jullie dat dit van de ene op de andere dag gebeurd ofnie?

Nee; dat denk ik niet. Ik noem even een "proces". Maar waar zijn wij in het "proces"? Zitten we er middenin? Of staan we aan het begin?

Jezus komt terug als het evangelie de hele wereld rond gegaan is. Voor zover ik weet is er niet veel meer te ontdekken aan de wereld. Ook daar kan ik urenlang over nadenken/praten...er word namelijk nog steeds ge-evangeliseerd, wat ik overigens echt heel mooi vind.

Verder willen veel mensen, denk ik, niet in de eindtijd leven. Ze hebben het hier best wel naar hun zin. Ik denk dat ik ook bij deze groep hoor, wij allemaal wel eigenlijk, ookal wil je het zelf niet weten.
Dus, dat.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 19 okt 2002 13:42

janneke schreef:
dE bAdEeND schreef:

Het kan erger, staat ook in de Bijbel dat het steeds erger wordt, grote verdrukking, antichrist, enz.

Maar Janneke, die tekenen hoeven toch niet persé in Nederland te gebeuren? het gaat over de wereld als geheel, en ik denk dat je in de wereld dan wel veel tekenen ziet.
Weet niet of dat van de ene op de andere dag zal gebeuren.
Is dat niet helemaal op het eind ofzo? zal et is nalezen...
Praise the One who left you

Broken down and paralyzed

Never taste of the fruit..

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 29 jan 2003 12:02

Maar Janneke, die tekenen hoeven toch niet persé in Nederland te gebeuren?

maar toch zijn ze hier in nederland, hoor. de ramp in volendam en enschede en dergelijke kan je mijns inziens wel zien als zo teken.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 29 jan 2003 14:07

ja we leven in de eind tijd
en het word steeds ergerop de werelt
jezus komt spoedig houd daar rekening mee
gr connie

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 29 jan 2003 15:43

Ik heb eigenlijk het gevoel dat we, als we in de eindtijd zouden leven, het zelf niet eens door zouden hebben. Er zijn al zo veel dingen geweest waardoor mensen dachten dat de eindtijd nabij was, dat de meeste mensen er niet echt meer in zullen geloven.
Ikzelf zou wel heel raar staan te kijken als ineens de apocalyps begon.
Er is trouwens een leuk boek over geschreven: 'Good Omens' van Terry Pratchett en Neil Gaiman.

DenKTenk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DenKTenk » 29 jan 2003 17:06

Ik zou toch willen pleiten voor een ander visie op het schitterende boek Openbaring.

De hoer van Babel woont op 7 heuvels. Wanneer we kijken naar de tijd waarin Openbaring is geschreven dan zien we dat Rome op 7 heuvels is gebouwd. De Christenen werden door de romeinse keizer tot in de dood vervolgt. Maar nu zie je dat Christus overwint.

In iedere tijd/plaats waar christenen vervolgt worden is het boek Openbaring toepasbaar. Maar door welke macht de christenen ook bedreigt worden, Christus zal overwinnen! Hij is de Alfa en de Omega! Hij staat aan het begin en aan het eind.

En dan wil ik de rest van Openbaring niet meer chronologisch lezen, anders dan dat het begint met Christus, en dat het eindigt met Christus.
En blijf alsjeblieft verre van allerlei dwaze concrete invullingen als zijnde de enige juiste uitleg.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 29 jan 2003 20:05

Het lijkt er inderdaad op dat het nog een tijdje duurt als je Openbaringen leest, maar aan de andere kant wordt er ook wel gezegd dat VOORDAT dat allemaal gaat gebeuren, de gemeente van Jezus zal worden opgenomen. En dat kan wel ieder moment zijn, toch?
..

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 29 jan 2003 20:07

Het lijkt er inderdaad op dat het nog een tijdje duurt als je Openbaringen leest

we lezen ook dat Hij komt als een dief in de nacht. dus dat je het niet weet. dus het net zo goed morgen zijn, maar ook pas over 30 jaar.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 29 jan 2003 22:40

ja maar toch moeten we waakzaam zijn
gr connie

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 30 jan 2003 00:03

Let wel: Hij zal komen als een dief in de nacht... En die dingen die nog moeten gebeuren kan Hij ook in een dag laten gebeuren denk ik...

Terug naar “Archief”