Hagepreken - Diensten in de openlucht.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jul 2004 14:06

tanteoranje schreef:... ik wist dat een refoweb-bijdehandje hierop zou ingaan :) ... engtevrees moet eigenlijk zijn: claustrofobie, dus angst voor erg volle ruimten: b.v. kerk, schouwburg... Maar die hier geen last van hebben weten er niet over mee te praten... :?

Ow oke, nee dan snap ik het ja. *neemt woorden terug*

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 01 jul 2004 14:26

Aragorn schreef:
tanteoranje schreef:... ik wist dat een refoweb-bijdehandje hierop zou ingaan :) ... engtevrees moet eigenlijk zijn: claustrofobie, dus angst voor erg volle ruimten: b.v. kerk, schouwburg... Maar die hier geen last van hebben weten er niet over mee te praten... :?

Ow oke, nee dan snap ik het ja. *neemt woorden terug*

... geeeeeft niet :) ... weet dat je 't niet kwaad bedoelt.
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 01 jul 2004 15:10

in Vriezenveen werden er ook openluchtdiensten gehouden. stonden zelfs reklameborden langs de weg van tijd en plaats wanneer die hagepreken werden gehouden. gebeurt daar vaker heb ik me laten vertellen.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 01 jul 2004 15:10

tanteoranje schreef:... diensten in de open lucht... het zou voor mensen met fobische klachten, b.v. engtevrees ook een uitkomst zijn.

Maar misschien is het dan voor mensen met pleinvrees juist weer lastig.

Peter L
Sergeant
Sergeant

Re: Hagepreken - Diensten in de openlucht.

Berichtdoor Peter L » 01 jul 2004 15:48

Optimatus schreef:- Je vestigt de aandacht op een probleem (namelijk huisvesting)
- Je getuigt niet tussen vier muren van Gods Woord, maar buiten, waar iedereen het kan horen zonder een drempel van een kerk over te hoeven gaan.

Nogmaals, het is maar een gedachtenspinsel, maar misschien is het wel het overwegen waard.

Het tweede motief vind ik prima, het eerste minder. 't Lijkt me een vorm van de vuile was buiten hangen. Dus zou ik het idee los willen zien van de problematiek PKN - bezwaarden.

Openluchtevangelisatie lijkt me geen monopolie van de zgn. "vrije groepen". Het lijkt me goed als de reformatorische kerken zoiets zouden doen.
The Lord is the Potter, not Harry!!

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 01 jul 2004 17:23

Maja de Bij schreef:
tanteoranje schreef:... diensten in de open lucht... het zou voor mensen met fobische klachten, b.v. engtevrees ook een uitkomst zijn.

Maar misschien is het dan voor mensen met pleinvrees juist weer lastig.

...idd :wink: , voor hen is er dan een probleem wat er eerder niet was...
wat blijft het onvolmaakt :(
God geve mij, Jeruzalem,

dat ik eens op een dag

een pelgrim aan uw poorten ben

en dat ik binnen mag.

wh
Mineur
Mineur

Re: Hagepreken - Diensten in de openlucht.

Berichtdoor wh » 01 jul 2004 18:32

Peter L schreef:
Optimatus schreef:- Je vestigt de aandacht op een probleem (namelijk huisvesting)
- Je getuigt niet tussen vier muren van Gods Woord, maar buiten, waar iedereen het kan horen zonder een drempel van een kerk over te hoeven gaan.

Nogmaals, het is maar een gedachtenspinsel, maar misschien is het wel het overwegen waard.

Het tweede motief vind ik prima, het eerste minder. 't Lijkt me een vorm van de vuile was buiten hangen. Dus zou ik het idee los willen zien van de problematiek PKN - bezwaarden.

Openluchtevangelisatie lijkt me geen monopolie van de zgn. "vrije groepen". Het lijkt me goed als de reformatorische kerken zoiets zouden doen.

Lijkt me het best om een diens op de Dam te houden, bereik je tenslotte
het meeste mensen voor je òpenluchtevangelisatie`
of bij de Arena na een wedstrijd van Ajax. Weet je zeker dat er mensen
op afkomen :mrgreen: :mrgreen:

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 05 jul 2004 22:49

Ik zag vanavond op de website van de hervormde gemeente ihv van woudenberg de volgende fotosesie. Zij zijn nl uit de kerk gezet door de PKN groep.
http://www.hervormdekerkwoudenberg.nl/pictures.php
Zoiets lijkt me voor het onderlinge contact ook wel weer goed denk ik. Zelfs ds van de Bas doet mee met opzetten.

Terug naar “Archief”