Mag ik er zijn?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 jun 2004 09:38

Ok, ik ga gewoon eerlijk zeggen wat ik denk, ik hoop dat ik je er niet mee kwets Zareb, das in ieder geval niet de bedoeling.

Ik zie het als een aangeboren afwijking... zoals iemand die wordt geboren met down syndroom, een lichamelijk handicap of wat dan ook.....is het een gevolg van de zondeval.... voor de zondeval waren er geen gehandicapten bijvoorbeeld. En ik denk ook geen homo's.

Maar.. daar kun je zelf niets aan doen.... net als dat iemand met een handicap er niets aan kan doen dat hij/zij zo geboren wordt. Toch houdt God net zo goed van die mensen als van andere mensen.

Wel moet je goed proberen te ontdekken hoe God wil dat je met die eigenschap omgaat, en ik kan me voorstellen dat dat best moeilijk is!

Gods zegen!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 29 jun 2004 10:32

Marnix schreef:Ok, ik ga gewoon eerlijk zeggen wat ik denk, ik hoop dat ik je er niet mee kwets Zareb, das in ieder geval niet de bedoeling.

Ik zie het als een aangeboren afwijking... zoals iemand die wordt geboren met down syndroom, een lichamelijk handicap of wat dan ook.....is het een gevolg van de zondeval.... voor de zondeval waren er geen gehandicapten bijvoorbeeld. En ik denk ook geen homo's.

Maar.. daar kun je zelf niets aan doen.... net als dat iemand met een handicap er niets aan kan doen dat hij/zij zo geboren wordt. Toch houdt God net zo goed van die mensen als van andere mensen.

Wel moet je goed proberen te ontdekken hoe God wil dat je met die eigenschap omgaat, en ik kan me voorstellen dat dat best moeilijk is!

Gods zegen!

Bedankt voor je reactie. Ik ga er vanuit dat je het echt goed bedoeld.
Je ziet het als een afwijking. Een afwijking waarvan?
Van jouw eigen beleving? Of heeft God zich soms vergist?

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 29 jun 2004 10:42

Marnix schreef:Ok, ik ga gewoon eerlijk zeggen wat ik denk, ik hoop dat ik je er niet mee kwets Zareb, das in ieder geval niet de bedoeling.

Gods zegen!

Ik heb dit al vaker gezegd, maar volgens mij is homofilie lang niet altijd een afwijking. Het kan ook liggen aan problemen in je jeugd, of misschien zelfs op latere leeftijd. Uiteindelijk doet het er nog niet eens zoveel toe, feit is dat God praktizerende homoflie verbiedt en dat dat heel moeilijk kan zijn voor zij die homofiel zijn.

Hoe dan ook respect voor Zareb, omdat hij uit zijn kooi is gekomen!
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 29 jun 2004 11:06

1. ik geloof niet dat t n afwijking is, maar n andere voorkeur
2. ik geloof niks van die onzin dat t door slechte ervaringen met meisjes in je jeugd of een verstoorde band met je vader of die onzin komt

maar als t n handicap is, je verwacht van n downer ook niet dat ie zich als 'normaal'gedraagt, waarom verwacht je dan wel van n homo dat ie geen relatie begint? (blijft onzin wat mij betreft, maar wees dan consequent)

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 29 jun 2004 11:10

thespiritisinsideus schreef:1. ik geloof niet dat t n afwijking is, maar n andere voorkeur
2. ik geloof niks van die onzin dat t door slechte ervaringen met meisjes in je jeugd of een verstoorde band met je vader of die onzin komt

maar als t n handicap is, je verwacht van n downer ook niet dat ie zich als 'normaal'gedraagt, waarom verwacht je dan wel van n homo dat ie geen relatie begint? (blijft onzin wat mij betreft, maar wees dan consequent)

volgens mij is het vaak echt wel door problemen dat iemand homo is. Maar God verbied toch zelf het praktiserend homo zijn? Sex is voor man en vrouw binnen het huwelijk. Alles daarbuiten is zondig (ook praktiserend homo zijn). Dit wil echter niet zeggen dat God jou als mens afkeurt!

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 29 jun 2004 11:16

nee, dat zou betekenen dat God je geaardheid afkeurt, wetenschappelijk onderzoek neigt trouwens steeds meer naar de conclusie dat homosexualiteit aangeboren is, ik hoop dat ze daar n beetje mee opschieten, kunnen al die belachelijke opvoedings-theorieen de deur uit.

staat er niet geschreven dat het niet goed is voor de mens om alleen te zijn?

en zo duidelijk staat het allemaal niet in de bijbel, maar das n andere discussie

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 29 jun 2004 12:19

thespiritisinsideus schreef: 2. ik geloof niks van die onzin dat t door slechte ervaringen met meisjes in je jeugd of een verstoorde band met je vader of die onzin komt

Ik ken iemand die zelf zegt dat het bij hem zo gekomen is!
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

The wind is passing by.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 29 jun 2004 13:09

En dan zijn we dus weer bij af.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jun 2004 13:15

thespiritisinsideus schreef:nee, dat zou betekenen dat God je geaardheid afkeurt, wetenschappelijk onderzoek neigt trouwens steeds meer naar de conclusie dat homosexualiteit aangeboren is, ik hoop dat ze daar n beetje mee opschieten, kunnen al die belachelijke opvoedings-theorieen de deur uit.

en zo duidelijk staat het allemaal niet in de bijbel, maar das n andere discussie

ben het met je eens... alleen dat middelste niet, ik denk dat het voor sommige mensen beter is om alleen te blijven.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 29 jun 2004 13:21

thespiritisinsideus schreef:nee, dat zou betekenen dat God je geaardheid afkeurt, wetenschappelijk onderzoek neigt trouwens steeds meer naar de conclusie dat homosexualiteit aangeboren is, ik hoop dat ze daar n beetje mee opschieten, kunnen al die belachelijke opvoedings-theorieen de deur uit.

Daar heb je gelijk in.
Puur wetenschappelijk gezien is homoseksualiteit een variant die al vanaf de geboorte vast ligt. Daar hebben slechte ervaringen niets mee van doen. Ik heb een goede jeugd gehad. Veel vrienden en vriendinnen, fijne ouders enz.

En inderdaad, het staat niet zo duidelijk in de Bijbel. Jezus heeft het kennelijk niet belangrijk genoeg gevonden om er in zijn periode op aarde uitspraken over te doen. Jammer genoeg.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jun 2004 13:22

Zareb schreef:

Daar heb je gelijk in.
Puur wetenschappelijk gezien is homoseksualiteit een variant die al vanaf de geboorte vast ligt. Daar hebben slechte ervaringen niets mee van doen. Ik heb een goede jeugd gehad. Veel vrienden en vriendinnen, fijne ouders enz.

En inderdaad, het staat niet zo duidelijk in de Bijbel. Jezus heeft het kennelijk niet belangrijk genoeg gevonden om er in zijn periode op aarde uitspraken over te doen. Jammer genoeg.

Lastig he... maar heb jij nou besloten dat je wel een relatie wil? Ik ken ook iemand die dat niet wil, vind het zo dapper... kweenie wat ik zelf zou doen. Heel veel bidden iig.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 29 jun 2004 14:02

Pivo schreef:volgens mij is het vaak echt wel door problemen dat iemand homo is. Maar God verbied toch zelf het praktiserend homo zijn? Sex is voor man en vrouw binnen het huwelijk. Alles daarbuiten is zondig (ook praktiserend homo zijn). Dit wil echter niet zeggen dat God jou als mens afkeurt!

Nog gekker, je hebt problemen dus word je maar homo. Denk daar eens heel goed over na, en realiseer je dan dat dit zo ongelofelijk stom en onlogisch klinkt dat ik nog eerder aanneem dat een kangoeroe afstamd van een lieve-heers-beestje.
Waar staat er in de Bijbel (letterlijk) dat seks voor man en vrouw binnen het huwelijk is? (SeKS!)
En dat laatste zinnetje is zo'n ongelofelijke dooddoener, zo'n afknapper. Hoe vaak heb ik dit zinnetje al gehoord in dicussies met christenen over homoseksualiteit?

Marnix schreef:Ik zie het als een aangeboren afwijking... zoals iemand die wordt geboren met down syndroom, een lichamelijk handicap of wat dan ook.....is het een gevolg van de zondeval.... voor de zondeval waren er geen gehandicapten bijvoorbeeld. En ik denk ook geen homo's.

Dit is wel heel gemakkelijk. Natuurlijk waren er voor de zondeval geen homo's. Er waren slechts twee mensen, een man en een vrouw...
Ik vind het trouwens heel ver gaan dat je homofilie (-seksualiteit) over een kam scheert met het downsyndroom. Homoseksualiteit is volgens die redenering zonde. Mensen met het downsyndroom zijn ook zondig in dat geval. Ze zijn zondig omdat ze het syndroom van down hebben want dat was er niet voor de zondeval dus is het zonde om zo te zijn. En kom nu niet met: homoseksualiteit is een zonde en downsyndroom een gevolg van zonde want dat is weer zo'n heerlijke dooddoener... Overigens, dit is niet persoonlijk richting jou Marnix, maar tegen iedereen eigenlijk. Duidelijk mag wel zijn dat ik je reactie onzin vind.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 29 jun 2004 17:20

Hoe verklaar je dan iemand als de persoon die ik ken, die zegt dat het bij hem door problemen in zijn jeugd komt?
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

The wind is passing by.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 29 jun 2004 18:14

Ik weet het niet. Ik vraag me af of het werkelijk zo is en of het er echt al niet zat.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 29 jun 2004 19:20

Zareb schreef:Puur wetenschappelijk gezien is homoseksualiteit een variant die al vanaf de geboorte vast ligt. Daar hebben slechte ervaringen niets mee van doen. Ik heb een goede jeugd gehad. Veel vrienden en vriendinnen, fijne ouders enz.

puur wetenschappelijk is er niets maar dan ook niets bewezen tot nu toe.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Terug naar “Archief”