Pivo schreef:volgens mij is het vaak echt wel door problemen dat iemand homo is. Maar God verbied toch zelf het praktiserend homo zijn? Sex is voor man en vrouw binnen het huwelijk. Alles daarbuiten is zondig (ook praktiserend homo zijn). Dit wil echter niet zeggen dat God jou als mens afkeurt!
Nog gekker, je hebt problemen dus word je maar homo. Denk daar eens heel goed over na, en realiseer je dan dat dit zo ongelofelijk stom en onlogisch klinkt dat ik nog eerder aanneem dat een kangoeroe afstamd van een lieve-heers-beestje.
Waar staat er in de Bijbel (letterlijk) dat seks voor man en vrouw binnen het huwelijk is? (SeKS!)
En dat laatste zinnetje is zo'n ongelofelijke dooddoener, zo'n afknapper. Hoe vaak heb ik dit zinnetje al gehoord in dicussies met christenen over homoseksualiteit?
Marnix schreef:Ik zie het als een aangeboren afwijking... zoals iemand die wordt geboren met down syndroom, een lichamelijk handicap of wat dan ook.....is het een gevolg van de zondeval.... voor de zondeval waren er geen gehandicapten bijvoorbeeld. En ik denk ook geen homo's.
Dit is wel heel gemakkelijk. Natuurlijk waren er voor de zondeval geen homo's. Er waren slechts twee mensen, een man en een vrouw...
Ik vind het trouwens heel ver gaan dat je homofilie (-seksualiteit) over een kam scheert met het downsyndroom. Homoseksualiteit is volgens die redenering zonde. Mensen met het downsyndroom zijn ook zondig in dat geval. Ze zijn zondig omdat ze het syndroom van down hebben want dat was er niet voor de zondeval dus is het zonde om zo te zijn. En kom nu niet met: homoseksualiteit is een zonde en downsyndroom een gevolg van zonde want dat is weer zo'n heerlijke dooddoener... Overigens, dit is niet persoonlijk richting jou Marnix, maar tegen iedereen eigenlijk. Duidelijk mag wel zijn dat ik je reactie onzin vind.