Moderator: Moderafo's
thespiritisinsideus schreef:ehm, goed, dan is er zowel wat mis met haar als met mij, dan zitten we in ieder geval in hetzelfde schuitje. We geloven niet in dogma's en we zijn te rationeel, we beredeneren alles en uiteindelijk loop je dan vast in t christendom blijkbaar, tenminste, niet iedereen, maar de mensen die niet vastlopen hebben een teken ervaren oid en tja, dat zat er niet in
Jammer dat het een keuze is. Ik kan kiezen voor Jezus. Dit is een halve waarheid en dus een leugen. Niemand is in staat voor Jezus te kiezen. Hoe dan. Zou je er alles voor op willen geven? Net als de rijke jongeling bijvoorbeeld die dat niet wilde. God de Vader vangt mensen en confronteert hun met zichzelf. en dan pas is er een drang om God te vinden, niet eerder. En dan is er pas een ruimte voor een keuze. en ja er zijn er ook die zich bedriegen. Ben je daar nooit bang voor? (nee? dan ben je verder dan David) Maar ik vrees dat je verderweg bent.
Wat is dus nodig? ZELFONDERZOEK dat is wat ik volledig mist in deze 2 toespraken. Wat is nou eigenlijk voor Jezus kiezen? Wie is Jezus? Is hij alleen maar liefde, is Hij niet rechtvaardig dan?
Wat zijn nou eigenlijk de kenmerken van een Christen? Dat is nogal wat, wil jij je bv wel volledig weg cijferen voor anderen. Idd niet schockeren maar de zwakke in het vlees te gemoed komen. Of doe je dat weg als stomme zwaar doenerij.
Weet je wat ik nog het meest tegen die soort show's hebt. Het gevaar van massa hysterie. GEVOEL is iets totaal anders als GELOOF. Kiezen voor Jezus doe je niet even. Daar gaan een aantal zaken aan vooraf. En zelfonderzoek is daar heel belangrijk in. Je moet iets missen om Jezus te willen. Jezus is niet een extra-tje. Je kan pas Jezus aannemen als je zelf dreigt om te komen. Moet het zover gaan dan? Jazeker moet het zover gaan. Jezus moet je enige redding worden. Totaal en helemaal volledig. Hij maakt zalig van zonden. Heb je die dan? en vind je het erg dat je ze hebt? Die ziek zijn hebben den medicijnmeester van node. Ben je al doodziek? Of valt het allemaal we mee. Zo slecht ben je toch niet?
Beste mensen er is genade niet voor de kiezers voor Christus, maar voor de grootste der zondaren.
ben jij dat. Zo'n grote zondaar? Ben je al met al je goede werken tot een einde gekomen. Of vind je het allemaal wel meevallen. Voor rechtvaardigen die menen te kunnen kiezen is God niet gekomen. Nee voor hoeren en tollenaren. Ben je nog beter dan dit soort mensen? Ik vrees dat je keuze is gebaseerd op drijfzand.
Het is niet zo fijn om een zondaar voor God te zijn. Het is niet zo fijn om bij je echtgenoot/echtgenote voor de miljardste keer aan te komen dat je nou alweer overspelig bent geweest. En juist de ECHTGENOOT wil dat telkens weer vergeven. Wie kiest er dan? toch niet die overspelige toch, nee God kiest. Gelukkig maar.
thespiritisinsideus schreef:ja, dat maakt me verdrietig, mede door mijn opvoeding en door bepaalde ervaringen heb ik wel het idee dat er een god bestaat en op een of andere manier is dat voor mij toch sneller de god van de bijbel dan een andere.
en jouw geschetste dogma gaat ergens wel voor mij op, aan de andere kant geloof ik wel dat Jezus ook voor mijn zonden gekruisigd is, en ergens erger ik me er dan weer aan dat ik dat dan weer wel geloof
en tja, dat worden als een kind, dat kan ik zo slecht, ik ben te rationeel denk ik
om met This Beautiful Mess te spreken:
i believed in you Daddy, but lately it's so hard to keep the faith. I am too rational to strawl upon your waters.
en als het teken erin zit, dan wacht ik vol verwachting, maar niet passief
hijwel schreef:Jammer dat het een keuze is. Ik kan kiezen voor Jezus. Dit is een halve waarheid en dus een leugen. Niemand is in staat voor Jezus te kiezen. Hoe dan. Zou je er alles voor op willen geven? Net als de rijke jongeling bijvoorbeeld die dat niet wilde. God de Vader vangt mensen en confronteert hun met zichzelf. en dan pas is er een drang om God te vinden, niet eerder. En dan is er pas een ruimte voor een keuze. en ja er zijn er ook die zich bedriegen. Ben je daar nooit bang voor? (nee? dan ben je verder dan David) Maar ik vrees dat je verderweg bent.
wat is die keuze? Eigenlijk is iemand voor de keuze stellen hetzelfde als dat je zegt: bekeer je! Draai je nou om, maak die keuze!
Verder hoe hebben mensen deze keuze gemaakt?
Ik geloof dat er mensen diep van binnen echt heel hun leven over willen geven aan God. En dat ook hebben gedaan, (ik doe die rugzak af, en mag weten dat het bij u goed ligt). Als deze keuze voor God uit het hart komt is het goed! God de Heilige Geest werkt dat verlangen, dat willen en de kracht om het te doen!
Het is natuurlijk ook mogelijk dat mensen een verstandelijke keuze hebben gemaakt. Een soort zakelijke relatie waar je naar kunt kijken. (zoals bram ook zij, een dood geloof). Maar hier is wel degelijk over gesproken, het moet uit je hart komen.Wat is dus nodig? ZELFONDERZOEK dat is wat ik volledig mist in deze 2 toespraken. Wat is nou eigenlijk voor Jezus kiezen? Wie is Jezus? Is hij alleen maar liefde, is Hij niet rechtvaardig dan?
ik denk zelf dat je dan niet goed geluistert heb. Er kwam toch duidelijk in voor dat God boos was op jou omdat je geluistert heb naar de duivel. En dat Hij verdrietig. En dat Hij daarom Jezus zijn liefe zoon gestuurt heeft om te betalen voor onze zonde. Zodat wij door Hem heen wit zijn als de sneeuw.Wat zijn nou eigenlijk de kenmerken van een Christen? Dat is nogal wat, wil jij je bv wel volledig weg cijferen voor anderen. Idd niet schockeren maar de zwakke in het vlees te gemoed komen. Of doe je dat weg als stomme zwaar doenerij.
dit kwam idd niet zo duidelijk naar voren, maar ook niet alles kan vertelt worden in 2 toesprakenWeet je wat ik nog het meest tegen die soort show's hebt. Het gevaar van massa hysterie. GEVOEL is iets totaal anders als GELOOF. Kiezen voor Jezus doe je niet even. Daar gaan een aantal zaken aan vooraf. En zelfonderzoek is daar heel belangrijk in. Je moet iets missen om Jezus te willen. Jezus is niet een extra-tje. Je kan pas Jezus aannemen als je zelf dreigt om te komen. Moet het zover gaan dan? Jazeker moet het zover gaan. Jezus moet je enige redding worden. Totaal en helemaal volledig. Hij maakt zalig van zonden. Heb je die dan? en vind je het erg dat je ze hebt? Die ziek zijn hebben den medicijnmeester van node. Ben je al doodziek? Of valt het allemaal we mee. Zo slecht ben je toch niet?
wederom denk ik niet dat je goed geluister heb: "this mischien niet fijn om te horen maar we hebben altijd onze eigen ik op het oog, het is altijd ikke ikke ik en de rest kan....." 1 citaat hierover die ik me kan herinderen. Maar hij ging er nog verder op in. (mischien moet je ze eens gaan kijken op www.ronduit.nl)
Met die massa denk ik dat je gelijk heb, het moet niet iets worden van alleen het gevoel. Overgave en daaruit voort stroom meestal het gevoel.Beste mensen er is genade niet voor de kiezers voor Christus, maar voor de grootste der zondaren.
oke, lijkt me niet jou taak om te zeggen voor wie er genade is.
Er is genade voor iedereen! Iedereen mag komen zoals hij is!
Het zou wat zijn als iedereen zich eerst de grootse van de zondaren moet gaan voelen. Waarmee wil je bij God aankloppen? met je mooie zondebesef? komen zoals je bent
Die tekst die je aanhaald is paulus beleving, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen het zo moet voelen. Volg mij! (en enkel woord van Jezus)ben jij dat. Zo'n grote zondaar? Ben je al met al je goede werken tot een einde gekomen. Of vind je het allemaal wel meevallen. Voor rechtvaardigen die menen te kunnen kiezen is God niet gekomen. Nee voor hoeren en tollenaren. Ben je nog beter dan dit soort mensen? Ik vrees dat je keuze is gebaseerd op drijfzand.
Aan rechtvaardigen heeft God geen boodschap. Ze denken dat ze God niet nodig hebben. Klopt helemaal. Maar voor zondaren die op grond van hun zondebesef verlossing willen ontvangen is God ook niet gekomen. God is gekomen voor de mens. De mens zoals hij is, zoals hij naar hem toekomt, de mens met z'n zooi, de mens met zijn mooie eigenschappen. Hij is gekomen voor de mens, omdat Hij de mens terug wil en wil redden uit de handen van de duivel!Het is niet zo fijn om een zondaar voor God te zijn. Het is niet zo fijn om bij je echtgenoot/echtgenote voor de miljardste keer aan te komen dat je nou alweer overspelig bent geweest. En juist de ECHTGENOOT wil dat telkens weer vergeven. Wie kiest er dan? toch niet die overspelige toch, nee God kiest. Gelukkig maar.
God kiest zeker! om jou te vergeven! maar hij roept ons op om ons te bekeren (kiezen vink zelf ook niet mooi). Hij wacht op onze terugkomst.
jacobH ik vindt toch maar dat je nog ff de toespraken moet gaan kijken. Ik weet zeker dat er hele goeie dingen in te vinden zijn. Ik heb alleen de toespraken gezien, en die vondt ik wel positief (ook miste ik een paar keer wel wat eerbied).
jacobH schreef:
nou hier is die dan.
Jammer dat het een keuze is. Ik kan kiezen voor Jezus. Dit is een halve waarheid en dus een leugen. Niemand is in staat voor Jezus te kiezen. Hoe dan. Zou je er alles voor op willen geven? Net als de rijke jongeling bijvoorbeeld die dat niet wilde. God de Vader vangt mensen en confronteert hun met zichzelf. en dan pas is er een drang om God te vinden, niet eerder. En dan is er pas een ruimte voor een keuze. en ja er zijn er ook die zich bedriegen. Ben je daar nooit bang voor? (nee? dan ben je verder dan David) Maar ik vrees dat je verderweg bent.
ik baseer me op de bovenstaande stukjes. Ik wist toen nog niet dat ze helemaal te verkrijgen waren. Ik zal kijken en daarna hierop terugkomen.
wat ik wel verdrietig vind is dat je zo weinig van mij posting over laat. Ik snap niet goed wat jij in de GG vind?. Van harte de serie levengeloof en bevinding van ds CG Vreugdenhil aanbevolen. www.prekenweb.nl
Dat zijn woorden maar mijn hart.
Cuore di Leone schreef:hm nou wat ik je brom, this beautiful mess is wel iets voor jou om aan te halen. het is echt een band die qua teksten blijft hangen in depressieve momenten, in momenten van ongeloof...
soms vraag ik me af, hou je dat niet zelf in stand?
Tabitha schreef:jacobH schreef:
nou hier is die dan.
JacobH, kun jij mij uitleggen waarom er in de Bijbel staat: KIEST nu heden wie gij dienen zult? Er staat geeneens achter dat de mens niet kan kiezen, hoe verklaar je dat dan??
Moet achter elke oproep dan direct angstig er achteraan gezegd worden dat mensen dat niet van zichzelf kan? Volgens mij is dat niet Bijbels.
Ik hoor deze kritiek ook nogal eens in mijn omgeving en volgens mij stel je door zo'n reactie ten diepste het geloof van de personen daar in twijfel en dat vind ik jammer!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten