DAt blijf je toch altijd houden? Verschil?
EEn stads gemeente is nu eenmaal anders dan een dorpsgemeente, de leer is toch gewoon hetzelfde.
En dominees die andere dominees bekritiseren vind ik ongeloofwaardig.
Ik kom zelf ook uit de GERgem en ik heb ook eens iemand iets vervelends over onze gemeente horen zeggen, dattie te licht was ofzoiets. Ik was zwaar verbijsterd, dan vraag ik me echt af of die mensen begrijpen waarom ze leven.
Net als ik me afraag hoe predikanten er toe kunnen komen andere predikanten van de eigen gemeente te bekritiseren vanaf de kansel. Echt ziek en zwaar onchristelijk. Kijk, natuurlijk mag je je jouw punt maken als je ergen zorgen ommaakt, maar bespreek dat onderling op de wijze zoals Paulus dat opdraagt.
En mensen die roddelen over andere gemeentes omdat het daar te ''licht'' zou zijn (wat dat woord dan ook mogen inhouden) raad ik aan om hun tijd beter te besteden en vrijwilligerswerk te gaan doen bij het Leger des Heils ofzo (onee, dat is niet reformatorisch) of zinnige gesprekken te gaan voeren: mensen in sores te bemoedigen, iets aardigs zeggen tegen iemand die verdrietig is, een probleem voor iemand oplossen, goed spreken over de naasten, getuigen van God.
''Jezus volgen'' iedereen praat erover, maar doen, ho maar. Hoezo staan christenen bij veel mensen als hypocriet bekend.. ....
*steekt hand ook in eigen boezem*
Ik hoop dat ik er voor bewaard blijf om daar aan mee te doen.