Bijbel code

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bolle Henk

Berichtdoor Bolle Henk » 12 jun 2004 17:28

De Bijbelcode is fout. Het is ook mogelijk om precies dezelfde voorspellingen (of nog betere) te doen met andere boeken zoals Moby Dick en Lord of the Ringsm dus het is niets bijzonders.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 15 jun 2004 19:55

Dat van de 10 eerste generaties is idd cool, en inmiddels bijna algemeen bekend. tHeeft alleen nix met de bijbel-code te maken.
    Bijbelcode is ongeveer dat (in het nederlands gezegd) vanaf de eerste T in Genesis telkens 50 tekens verder de O wordt gevonden, nog eens 50 verder de R, enz.. tot het woord TORH verschijnt, oftewel TORAH.
    Hetzelfde geldt voor Exodus 8)

Hetzelfde geldt voor Numeri en Deuteronomium, maar dan andersom, nl HROT.

Deze 4x TORAH wijst dus richting het middelste boek van de Torah: Leviticus.
    In Leviticus vinden we vanaf de eerste Y met daarna een interval van 7 de Naam YHWH.

De 4x TORAH wijst naar YHWH! 8)
Is het not great?

(Met dank aan oa FAQverslagen)

En zo zijn er nog 100den leuke weetjes.

Als je het 'eerste 10generaties' verhaal mooi vond, moet je dit zeker effe lezen!! 8)
..

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 16 jun 2004 08:11

Invincible schreef:Dat van de 10 eerste generaties is idd cool, en inmiddels bijna algemeen bekend. tHeeft alleen nix met de bijbel-code te maken.
    Bijbelcode is ongeveer dat (in het nederlands gezegd) vanaf de eerste T in Genesis telkens 50 tekens verder de O wordt gevonden, nog eens 50 verder de R, enz.. tot het woord TORH verschijnt, oftewel TORAH.
    Hetzelfde geldt voor Exodus 8)

Hetzelfde geldt voor Numeri en Deuteronomium, maar dan andersom, nl HROT.

Deze 4x TORAH wijst dus richting het middelste boek van de Torah: Leviticus.
    In Leviticus vinden we vanaf de eerste Y met daarna een interval van 7 de Naam YHWH.

De 4x TORAH wijst naar YHWH! 8)
Is het not great?

(Met dank aan oa FAQverslagen)

En zo zijn er nog 100den leuke weetjes.

Als je het 'eerste 10generaties' verhaal mooi vond, moet je dit zeker effe lezen!! 8)
Dit komt bij mij over als een stuk geforceerder gevonden code...

Maar ik ben niet echt deskundig...

Dwaalt Parsifal hier nog ergens rond??? (zie hem nooit meer op het forum)
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jun 2004 08:34

Ik heb parsifal laatst gesignaleerd op het forum, bij de boeken. Als je hem echt wat wilt vragen, kan ik hem wel melen ;)

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 16 jun 2004 08:42

Lalage schreef:Ik heb parsifal laatst gesignaleerd op het forum, bij de boeken. Als je hem echt wat wilt vragen, kan ik hem wel melen ;)
Nah... alleen als hij toevallig zin heeft. Ik ben wel benieuwd... :mrgreen:
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 16 jun 2004 19:38

Met dank aan lalage,

weer goed voor mijn citatiecijfer zo'n topic :). Ik kan alleen weinig zinnigs toevoegen. Mijn gevoel zegt dat de betekenis van die namen wel eens echt wat kan zeggen, maar dat dat niets met de Bijbelcode te maken heeft. Dat verhaal van die Torah lijkt me gezocht. Er zou in ieder geval wat gezegd moeten worden over de betekenis van de getallen 7 en 50 en hoe die verband houden met de woorden die op die manier verschijnen.
(Verder zijn er vragen van historische aard, werd de Torah altijd gezien als vijf boeken of was het 1 boek? enz.) Maar goed, voor dit soort vragen hoef je niet eerst een scriptie over het onderwerp geschreven te hebben :).

Vaya con Dios,

Parsifal

P.S. Lalage zullen we morgen weer eens samen lunchen? :)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jun 2004 23:11

Morgen? Is goed, ik wilde toch ff naar de VU gaan. Als ik op tijd wakker ben tenminste ;) Dan kom ik om half 1 langs (dat is toch de goede tijd?)

Terug naar “Archief”