De Grote Vragen en de simplistische antwoorden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 10 jun 2004 14:14

Snorbaarder schreef:
kurtyo schreef:Een uitspraak van Peter/Spirit die ik heel treffend vond: er zijn geen twee maar drie wegen. Wij (hij en ik) lopen op die derde weg. Nog smaller, nog moeilijker te begaan. Maar uiteindelijk leidt hij naar iets (goeds?)

En deze weg ligt tussen de brede en de smalle weg in?

Wanneer dat zo is, kan ik je verzekeren dat er veel mensen op lopen, die denken dat er op het einde van deze weg nog een tweesprong is

Stel breed is rechts en smal is links dan is die weg waar ik het over heb nog linkser...

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 10 jun 2004 14:18

Om alleen maar op de dik gedrukte zinnen in te gaan:

Maar ik weet niet zeker of ik wil vinden.

Een kerk alsin een gemeenschap is naar mijn idee zeker de moeite waard om te vinden. Allemaal mensen die God meenemen in hun leven en het als cement tussen zich in laten werken zodat er iets opgebouwd kan worden. Je vindt God in dit leven niet als nu heb ik Hem! Naar mijn idee is geloven een levenslange zoektocht met steeds grotere verwondering over het onbegrip van Gods wezen en jouw aandeel daarin. Die verwondering en de mogelijkheid dat je je bij al dat onbegrip neer kunt leggen om te leven zoals jij dat moet staat respectievelijk gelijk aan het vinden van antwoorden die momentaan voldoening geven en het loslaten van de illusie dat je zelf of een ander een trap hoger kan klimmen.

Maar de antwoorden zijn nooit zo diep, zo verstrekkend als de vragen.

Verlangen...een verlangen dat je mag koesteren en waar je steeds weer kopje onder door gaat en even door mag vliegen. Zoek het niet de hemel te halen en laat de poten niet onder je lichaam vandaan trappen: Leef! :D
sol lucet omnibus

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 10 jun 2004 14:22

kurtyo schreef:Stel breed is rechts en smal is links dan is die weg waar ik het over heb nog linkser...

Dan hoef je je over je eindbestemming, eigenlijk geen zorgen te maken....?
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 10 jun 2004 14:23

Dat weet ik niet. Het is geen zeker weten. Het was beeldspraak van Peter/Spirit.

Terug naar “Archief”