Nee, maar volgens mij betekent het wel dat je als een gemeente op moet komen om Hem te eren.
Wanneer ben je 'een gemeente'?
Klaas
Moderator: Moderafo's
De tekst betekend gewoon dat je de samenkomst niet na moet laten. Dat is iets anders als je moet lid zijn van kerk... Dat samenkomsten eigenlijk altijd kerdiensten zijn is eigenlijk wel logisch. Maar als iemand anders bijvoorbeeld zegt dat jongerenavonden, gospelconcerten en de eo-jongerendag ook samenkomsten zijn zou je kunnen stellen dat deze persoon ook een invulling geeft aan deze tekst zonder dat hij of zij lid is van een kerk...japijo schreef:Aragorn schreef:japijo schreef:Hoe zie jij de tekst: "De onderlinge bijeenkomsten niet nalaten", dan
Dat zie je toch in zijn stuk? Samenkomen hoeft niet perse binnen een kerk te zijn, maar is wel het meest logisch. En wanneer is een samenkomst eigenlijk een kerk?
Nee, maar volgens mij betekent het wel dat je als een gemeente op moet komen om Hem te eren.
Lalage schreef:ik ben momenteel niet actief lid van een kerk, maar wel van een christelijke studentenvereniging. Ik ga op zondag naar verschillende kerken in verschillende plaatsen.
Ben ik nu zondig? Lijkt me niet heniet omdat ik op zondag naar de kerk ga, maar omdat ik me wel inzet voor christelijke samenkomsten, ook al is dat geen kerkdienst.
Het is volgens mij wel zo dat we alleen bekeerde mensen in de kerk vinden. (...............)Bekeerde mensen die niet naar de kerk gaan heb ik enorme vraagtekens bij!
Bookman schreef:Martien schreef:Het is volgens mij wel zo dat we alleen bekeerde mensen in de kerk vinden. (...............)Bekeerde mensen die niet naar de kerk gaan heb ik enorme vraagtekens bij!
Ik ken mensen die thuislezen waar ik meer genade en Godsvrucht bij zie, dan dan dat ik ooit in heel kerkelijk Nederland ben tegengekomen. Een dichter leven bij de Heere, een zeer nauwe omgang met Hem. Of de Heere afhankelijk zou zijn van kerkelijk Nederland. Ik vind het 2 zeer kortzichtige opmerkingen. En sorry, maar ik heb meer vraagtekens bij je uitspraak dan bij die mensen...
Vraag je eens af waarom ze niet meer gaan..........
japijo schreef:Lalage schreef:ik ben momenteel niet actief lid van een kerk, maar wel van een christelijke studentenvereniging. Ik ga op zondag naar verschillende kerken in verschillende plaatsen.
Ben ik nu zondig? Lijkt me niet heniet omdat ik op zondag naar de kerk ga, maar omdat ik me wel inzet voor christelijke samenkomsten, ook al is dat geen kerkdienst.
Waarom zou je daarom zondig zijn Lalage?
Jij gaat toch op Zondag naar de onderlinge bijeenkomsten?
Lalage schreef:japijo schreef:Lalage schreef:ik ben momenteel niet actief lid van een kerk, maar wel van een christelijke studentenvereniging. Ik ga op zondag naar verschillende kerken in verschillende plaatsen.
Waarom zou je daarom zondig zijn Lalage?
Jij gaat toch op Zondag naar de onderlinge bijeenkomsten?
Ik vind ook niet dat ik wat dat betreft zondig ben. Maar als je zegt dat je perse lid van een kerk moet zijn en de samenkomsten daarvan niet mag verzuimen wel. Ik ga namelijk helemaal niet vaak naar de kerk waar ik lid van ben. Snappie?
japijo schreef:Aragorn schreef:Bookman schreef:Ach Japijo, wie dwaalt niet tegenwoordig?
En vroeger.. het is gewoon amper te bepalen wie dwaalt en wie niet. We zijn allemaal zoekende en of je in alles het juiste gevonden hebt zal pas blijken aan het einde van de rit.
Ok, maar je moet niet blijven in je dwaling.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten