Mogen verstandelijk gehandicapten kinderen krijgen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 01 jun 2004 19:35

In mijn omgeving heb ik er zoveel ellende van gezien, dat mensen die zelf opvoeding nodig hadden, kinderen kregen, dat ik nu zeg, het is beter dat zulke mensen geen kinderen krijgen.
Het is heel erg. Maar voor alle partijen lijkt hte me beter. Zelfs als één van de ouders niet helemaal 100% is, dan wordt het al problematisch.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 01 jun 2004 20:28

Als we het eens zo bekijken....laten ouders kinderen van een jaar of 8, 9 een hele week voor hun jongere zusje of broertje zorgen?? acht men dat verantwoordelijk?? Heel kru gezegd maar een verstandelijk gehandicapten heeft vaak het denkvermogen van een kind van die leeftijd...Alles gaat goed zolang er geen problemen voor doen, is dit wel het geval dan weten ze geen raad en raken vaak in paniek...

een groet van een peinzend zussie

en Fly een knuffeltje
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 01 jun 2004 20:32

Aragorn schreef:
zussie schreef:Nu gingen er stemmen op om deze mensen een soort test te laten doen...zolang zorgen voor een pop die net zo reageerd als een baby. (huilen, lachen, vieze broek, honger, eten, slapen etc) Zijn ze het dan nog niet zat, en lukt het allemaal "dan mogen ze een kind" Hoe vinden jullie zo'n test??

Met zo'n test los je het probleem toch niet op wat je hiervoor noemde? Dat ze een kleintje schattig vinden, maar niet meer weten wat ze ermee aan moeten als het groter wordt.

Het is meer een soort opleiding die ze met voldoende resultaat af zouden moeten leggen. Ze worden als het ware wegwijs gemaakt in het leven van een kind en de zorg. Verstandelijk gehandicapten missen vaak het vermogen om op langere termijn te kijken...ze kijken alleen ach wat schattig babytje ze denken niet verder dan dat schattige...dus niet dat het huilen kan enz..laat staan dat ze denken over dat ze ouder worden. Snap je? het is eigenlijk een ontmoedigingsbeleid...
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 01 jun 2004 20:34

kan me nu opeens een gebeurtenis herinneren van een groot gezin waarvan de vader ook verstandelijk gehandicapt was. nu was de moeder ook niet helemaal 'helder' maar die vader misbruikte en mishandelde soms de kinderen, sloot ze op etcc en stak zelfs het huis een keer in de brand.
deze dingen gebeuren misschien ook wel eens bij (overspannen) volwassenen maar als je de gebeurtenissen volgde die bij hen speelden dan kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat het onverantwoord is dat zulke mensen kinderen kregen en opvoeden.
de kinderen zijn ook uit huis geplaatst na jaren van ellende en terecht
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

zlatan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor zlatan » 02 jun 2004 06:49

ik vindt dat zulke mensen ook kans moeten maken op een mooie toekomst met kinderen da`s toch ut mooiste van een huwelijk zo ongeveer

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2004 10:16

zlatan schreef:ik vindt dat zulke mensen ook kans moeten maken op een mooie toekomst met kinderen da`s toch ut mooiste van een huwelijk zo ongeveer

Je moet er wel bij in gedachten houden dat dat mooiste in verkeerde omstandigheden kan verworden tot het slechtste..

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 jun 2004 10:17

Tja, dat is overal zo bij... daar kun je niet vanuit gaan Aragorn!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2004 10:30

Het Weermannetje schreef:Tja, dat is overal zo bij... daar kun je niet vanuit gaan Aragorn!

Nou, bij gehandicapte ouders kun je daar wel van uitgaan, omdat zij gewoon niet goed in staat zijn hun kinderen op te voeden.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 jun 2004 10:49

Dan zijn het dus aan het begin ook geen mooie omstandigheden!

BaBBa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BaBBa » 02 jun 2004 10:53

japijo schreef:
Het Weermannetje schreef:Als ik gehandicapt ben, en ik wil heel graag een kind, waarom zou ik dat dan niet mogen?

Omdat je hetzelf niet op kunt voeden, en omdat het kind waarschijnlijk ook gehandicapt geboren wordt. Dus gehandicapte ouders mogen van mij best trouwen, maar sex moeten ze maar met de pil of condoom doen.

dat is dus niet zo, die kinderen hoeven niet gehandicapt te zijn. En moet je eens indenken hoe het is om bijvoorbeeld ouders met het syndroom van down te hebben.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2004 11:00

Het Weermannetje schreef:Dan zijn het dus aan het begin ook geen mooie omstandigheden!

Nee klopt. Of tenminste, het feit dat zij een kindje hebben is natuurlijk heel leuk en zullen er vast veel van houden, maar de kans is veel te groot dat het uiteindelijk niet goed gaat.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 jun 2004 11:09

Er staat nergens dat gij geen gehandicapte ouders mag hebben. Waarom dan wel mensen in rolstoelen als ouders?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 jun 2004 11:15

Ik heb op tv een documantaire gezien over een lichtgehandicapt stel die een kindje kreeg. Maar die konden ook niet zonder begeleiding. En zelfs met begeleiding was het kindje als babytje ondervoed opgenomen geweest omdat ze het ff allemaal niet meer aankonden en de baby er maar bij inschoot.
Ik zou er niet voor zijn om het te verbieden.
Maar als het mijn kinderen waren zou ik het ze afraden.
Het is gewoon al moeilijk als je kinderen krijgt, en stel je voor dat zo'n kind niet gehandicapt wordt............. wie moet zo'n kind dan door zijn/haar schooltijd heen begeleiden? Met wie moet dat kind over moeilijke problemen praten? Wie lost dingen voor het kind op, als het nog onder de 18 is, en zelfs dan?
Het is voor een gezond mens al zo ontzettend moeilijk, hoeveel "gezonde" mensen falen er al niet in de opvoeding?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 jun 2004 11:17

zlatan schreef:ik vindt dat zulke mensen ook kans moeten maken op een mooie toekomst met kinderen da`s toch ut mooiste van een huwelijk zo ongeveer

Ik denk dat je niet moet uitgaan van het belang van de ouders, maar van het belang van het kind. Het kind gaat altijd voor.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2004 11:18

Het Weermannetje schreef:Er staat nergens dat gij geen gehandicapte ouders mag hebben. Waarom dan wel mensen in rolstoelen als ouders?

Er staan wel meer dingen nergens.

En in een rolstoel ben je alleen wat minder valide, maar geestelijk nog helemaal in staat om iemand op te voeden. Dat is bij verstandelijk gehandicapten met het niveau van een 8-jarige wel iets anders..

Terug naar “Archief”