Waarom zou je niet met de Naam Gsus (Jezus) kunnen lopen??
Het is gewoon wanneer er iets niet in het christelijke wereldje kan, wat occult is of iets in die richting, dat er meteen een vloedgolf van negatieve dingen over gezegd wordt ipv dat je er het positieve uit gaat halen.
Neem nou pokemon, allemaal negatieve berichten het is occult het is fout het moet verboden worden etc etc. Tuurlijk wanneer je er echt naar kijkt zoals het "bedoelt" is, is het aardig occult. Toch kan je er heel goed mee gaan evangeliseren, ALLE kinderen weten wat pokemon is, je hebt gelijk hun aandacht wanneer je het daar over hebt. Er is bijvoorbeeld een scene waarin Ash (hoordpersoontje) dood gaat omdat ie zijn pokemon wilt 'redden' hij gaat dood er komt een stem en een lichtstraal van boven en die stem zegt: Zoon van me, je bent gestorven om je pokemon te redden, sta nu op. En Ash staat op. WAAH dacht ik wat is dit!!!! OCCULT!!!Maar wanneer je dit aan kinderen laat zien en je verteld het echte verhaal van Jezus die gestorven is voor ONS is dat toch een SUPER mooi beginpunt??
Zo kan je ook het positieve uit Gsus halen.
RPGtB schreef:Maar wat is het positieve dan?! Alfred. Als je een T-shirt ofzo hebt met een bijbeltekst of spreuk ofzo erop dan kan ik wel inzien dat men dat positief zou kunnen gebruiken. Echter in het Gsus geval is het expliciet de bedoeling om met God te spotten. Het straalt niets uit van Jezus, het is een ijdel gebruik van de Naam.
Denk je dat het de bedoeling van pokemon is om het evangelie aan kinderen uit te leggen?
Waarom negatieve dingen niet zo omdraaien dat het positief wordt??
Of zeg ik nu iets wat niet normaal is en wat niet kan?????