Protesteer tegen Gsus mode!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Agnita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Agnita » 27 nov 2002 22:28

Ik ben er ook zo'n één die er nog nooit bij na had gedacht wat voor effect je kreeg als je de naam uit zou spreken.
Heb snel even een blik op hun website geworpen, omdat ik me dat logo niet echt meer voor de geest kon halen en zag dat die winkel 7 jaar geleden in Arnhem geopend is. Op vrijdag de 13e om precies te zijn met de slogan 'gsus is coming'. Niet echt fijne details. Inderdaad een goede zaak om hier tegen te protesteren!
Agnita

poemojn
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor poemojn » 27 nov 2002 23:44

De website: http://www.g-sus.com/

Leuk detail: de halo'tjes bij de pictogrammen rechts onderaan.

alfred
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor alfred » 02 dec 2002 20:10

Waarom allemaal zo negatief, waarom probeer je niet het positieve uit het negatieve eruit te halen en te dat merk te kopen, een heel mooi aanknopingspunt lijkt me, toch???

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 02 dec 2002 21:52

Maar wat is het positieve dan?! Alfred. Als je een T-shirt ofzo hebt met een bijbeltekst of spreuk ofzo erop dan kan ik wel inzien dat men dat positief zou kunnen gebruiken. Echter in het Gsus geval is het expliciet de bedoeling om met God te spotten. Het straalt niets uit van Jezus, het is een ijdel gebruik van de Naam.

apprentice
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor apprentice » 02 dec 2002 22:27

Hmm... 'k zie hier ook niet zo het positieve van in. Als je de website bekijkt merk je aan alles dat dit niet echt pro-Jezus is. Begin-logo zal wel een doornen-kroon voorstellen. Maar of zo'n protest-brief helpt? Ik wil er echt wel mijn spaarrekening om verwedden van niet. Dat je daarom niets moet doet hoor je mij niet zeggen... :)
looking for the truth

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 dec 2002 10:27

tuulijk helpt een protest brief. Tegenwoordig moet je je niet over je heen laten lopen. Laat horen dat je er ook nog bent met je mening. Als je dat niet doet, zit je zo met het hele zootje in een ander schuitej

alfred
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor alfred » 03 dec 2002 11:50

Waarom zou je niet met de Naam Gsus (Jezus) kunnen lopen??

Het is gewoon wanneer er iets niet in het christelijke wereldje kan, wat occult is of iets in die richting, dat er meteen een vloedgolf van negatieve dingen over gezegd wordt ipv dat je er het positieve uit gaat halen.

Neem nou pokemon, allemaal negatieve berichten het is occult het is fout het moet verboden worden etc etc. Tuurlijk wanneer je er echt naar kijkt zoals het "bedoelt" is, is het aardig occult. Toch kan je er heel goed mee gaan evangeliseren, ALLE kinderen weten wat pokemon is, je hebt gelijk hun aandacht wanneer je het daar over hebt. Er is bijvoorbeeld een scene waarin Ash (hoordpersoontje) dood gaat omdat ie zijn pokemon wilt 'redden' hij gaat dood er komt een stem en een lichtstraal van boven en die stem zegt: Zoon van me, je bent gestorven om je pokemon te redden, sta nu op. En Ash staat op. WAAH dacht ik wat is dit!!!! OCCULT!!!Maar wanneer je dit aan kinderen laat zien en je verteld het echte verhaal van Jezus die gestorven is voor ONS is dat toch een SUPER mooi beginpunt??

Zo kan je ook het positieve uit Gsus halen.

RPGtB schreef:Maar wat is het positieve dan?! Alfred. Als je een T-shirt ofzo hebt met een bijbeltekst of spreuk ofzo erop dan kan ik wel inzien dat men dat positief zou kunnen gebruiken. Echter in het Gsus geval is het expliciet de bedoeling om met God te spotten. Het straalt niets uit van Jezus, het is een ijdel gebruik van de Naam.

Denk je dat het de bedoeling van pokemon is om het evangelie aan kinderen uit te leggen?

Waarom negatieve dingen niet zo omdraaien dat het positief wordt??

Of zeg ik nu iets wat niet normaal is en wat niet kan?????

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 03 dec 2002 18:17

Alfred,

het merk is zwaar beledigend. Lees het verhaal op de site maar. BLASFEMISCH gewoon.
Je kunt niet menen dat we nu die kleren maar moeten kopen om te kunnen evangeliseren...

J.G.
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor J.G. » 03 dec 2002 23:19

Zou het wat uithalen als we allemaal gaan klagen bij de rcc? (reclame code commissie).
De rcc is nog al wel eens in het nieuws met o.a. dit soort dingen.

Voor mij is dit een werk van satan zelf. Onmiskenbaar godslasterlijk dat logo en die naam, de slogan en het verhaal op de site.
-Als mensen falen komt dat eerder door een gebrek aan bemoediging dan door iets anders-

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 03 dec 2002 23:55

Alfred, ik ben niet echt overtuigd van je pokemon verhaal. Gewoon statistisch, is de kans niet veel groter dat zoiets bij het evangelie vandaan trekt dan er naar toe leidt? Plus, jij ziet er het verhaal van Jezus in vanuit jouw achtergrond. Voor seculiere kindjes die het verhaal van Jezus niet kennen zou het juist omgekeerd zijn.......

alfred
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor alfred » 09 dec 2002 21:18

RPGtB schreef:Alfred, ik ben niet echt overtuigd van je pokemon verhaal. Gewoon statistisch, is de kans niet veel groter dat zoiets bij het evangelie vandaan trekt dan er naar toe leidt? Plus, jij ziet er het verhaal van Jezus in vanuit jouw achtergrond. Voor seculiere kindjes die het verhaal van Jezus niet kennen zou het juist omgekeerd zijn.......

Ik kan jou er niet van overtuigen (en dat hoeft ook niet), als jij denkt dat het niet werkt, oke no problemo, hier werkt het als een tijger. Probeer het uit zou ik zeggen.

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 09 dec 2002 22:54

Alfred,

geef eens statistieken, rauwe cijfers.......
Credo ergo sum

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 10 dec 2002 13:57

Afbeelding
de in de protestbrief genoemde Jan Schrijver, zoals zijn foto op de website staat. Hij ziet er in het echt vast niet zo uit, maar hij doet wel goed zijn best er duivels uit te zien, lijkt me...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Piet Bel

Berichtdoor Piet Bel » 19 dec 2002 14:43

Gsus is misschien wel een mooi reclamemiddel! Ik ben er absoluut niet tegen!

Andreas Poetin
Verkenner
Verkenner

piet toch

Berichtdoor Andreas Poetin » 19 dec 2002 15:07

Piet wat zijn dat toch voor antwoorden die jij telkens op deze site geeft, denk jij eerst wel na voor dat je iets neer zet. Of denk je ik zit onder een andere naam te typen dus dan maakt het niet zo veel uit. Denk toch eens na voor dat je domme dingen zegt. Ik wens je hier bij veel sterkt toe

Terug naar “Archief”