Argumentatieleer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 10 jun 2004 21:06

Night schreef:Het hele probleem is het accepteren dat andere forummers regelmatig niet passen binnen de kaders die je zelf als efficiënt, doelmatig, nuttig, duidelijk of wat dan ook ervaart.

Mijn ervaring is dat het accepteren van 100 forummers makkelijker is dan er 1 een halve meter verder te krijgen op het pad der argumentatiekunst of dergelijke.

Tja... eigenlijk heb je daar wel gelijk in. Als ik sommige oude posts van mezelf tegenkom, dan denk ik ook wel eens "AAARGGHHH hoe had je DAT nou kunnen opschrijven, het slaat werkelijk helemaal nergens op!".

De ervaring leert trouwens ook wel dat wijsheid met de jaren komt. Er zijn mensen die ik in het begin dat ik hier kwam, nogal kort door de bocht vond, terwijl ze intussen in staat zijn een goed verhaal neer te zetten, waarin ze laten zien dat ze over hun mening hebben nagedacht, en niet zomaar opschrijven wat ze bij catechisatie van de dominee hebben geleerd. (geestelijke gegroeid <-- GAAF!!!) En voor een beetje kunnen nadenken hoef je echt geen hoog opgeleid iemand te zijn.

Neemt nog steeds niet weg dat ik sommige forummers soms ter plekke een voorgoede verwijdering van refoweb toewens. Vooral het "op de man spelen" wat sommige mensen zo'n goed argument vinden om te pas en te onpas te gebruiken, is echt heel irritant en zou wat mij betreft best in de huisregels van Refoweb mogen worden opgenomen.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Terug naar “Archief”