Meant to be -> bestaat de ware?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Re: Meant to be -> bestaat de ware?

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 15:49

AikonGirl schreef:
Aragorn schreef:Ik denk dat de ware niet bestaat, maar dat er gewoon een aantal personen zijn die min of meer bij je passen, waar je op de een of andere manier chemie mee hebt zegmaar. En of het dan een ware wordt is helemaal afhankelijk van wat je er samen van maakt.

Agrees.
Wat een onzin dat er 1 'ware' zou zijn voor ieder. Echt zo'n sprookjes gedachte.. Die wordt beaamt door mensen die hevig in love zijn.

Ja, en daar is opzich niks mis mee, het geeft juist een goed gevoel! Maar dat wil niet zeggen dat ik er echt in geloof.

En janneke, ik ben niet hevig in love en ben ook niet teleurgesteld ofzo, dus dat is het niet. Toen ik nog verkering had geloofde ik ook niet in de ware.

joepie

Berichtdoor joepie » 25 mei 2004 16:53

Volgens mij is er maar één ware. Dat is degene waar je mee trouwt.
En als na jaren blijkt dat je niet meer met elkaar verder kunt?
Ik geloof daar ook niet in. Als je samen altijd die basis, dus het fundament van je huwelijk in oog houd dan kun je ook in kwade dagen bij elkaar blijven.
Want waarom zou het dan ineens niet de ware geweest blijken te zijn. :?
Dat wij als mensen er een zooitje van maken wil niet zeggen dat er vanuit God geen ware is die Hij voor jou bestemd heeft.

Maar ik geloof ook dat het zo kan zijn dat je best wel weer een ware tegen kan komen als je partner is overleden. Waarom niet?
Waarom zou dat dan ook niet "de Ware" kunnen heten?

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 25 mei 2004 16:58

Joepie is me net iets voor geweest door over trouwen...

Want wat ik bedacht: Waarm trouw je met iemand als je niet in de ware geloofd? Waarom weet je dat dat de juiste persoon is om op dat moment mee te trouwen?

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 25 mei 2004 16:59

ik vind het moelijk om iets zinnigs erover te zeggen. één ding weet ik wel, 'ware liefde' bestaat in elk geval.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 mei 2004 17:02

janneke schreef:Waarom trouw je met iemand als je niet in de ware geloofd? Waarom weet je dat dat de juiste persoon is om op dat moment mee te trouwen?

Nou waarom trouw je? Je gaat toch niet met iemand trouwen 'omdat het de ware is...' Je trouwt nogsteeds omdat je de rest van je leven bij diegene wilt blijven. Dat kan toch ook terwijl je niet in de ware gelooft? Ik snap het probleem niet echt :)

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 25 mei 2004 17:19

Iemand kan de ware worden..! (er zijn misschien wel 1000 'waren')

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 18:10

AikonGirl schreef:
janneke schreef:Waarom trouw je met iemand als je niet in de ware geloofd? Waarom weet je dat dat de juiste persoon is om op dat moment mee te trouwen?

Nou waarom trouw je? Je gaat toch niet met iemand trouwen 'omdat het de ware is...' Je trouwt nogsteeds omdat je de rest van je leven bij diegene wilt blijven. Dat kan toch ook terwijl je niet in de ware gelooft? Ik snap het probleem niet echt :)

Hier kan ik helemaal mee instemmen. Net als met Cybercurse:
Iemand kan de ware worden..! (er zijn misschien wel 1000 'waren')

Ik denk dat er een aantal potentiele 'waren' zijn, die uiteindelijk jouw ware worden doordat je ze leert kennen, er een relatie mee opbouwt, verliefd wordt, enz. enz. Door die dingen wordt iemand voor jou, op dat moment, de ware. Maar dat zit hem niet zozeer in het uniek zijn van die persoon, meer in wat je samen hebt.

columbus schreef:ik vind het moelijk om iets zinnigs erover te zeggen. één ding weet ik wel, 'ware liefde' bestaat in elk geval.

Juist. :D

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 25 mei 2004 18:37

ik geloof ook niet in 1 ware. wel in meerdere ware :D
vind t ook een beetje als wat joepie zei, als je getrouwd bent en je man/vrouw overlijdt, en als je dan weer hertrouwd, zou dat dan niet de ware zijn? vind ik niet, dan heb jij dus 2 keer de ware gevonden. er lopen gewoon meerdere ware rond op deze aardkloot :mrgreen:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 25 mei 2004 19:11

Ik geloof ook in meerdere ware.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 25 mei 2004 19:17

de 'ware', die term komt volgens mij gewoon bij mensen vandaan die nieuwschierig zijn :wink: , je hoort vaak van 'heb je de ware al gevonden?' of 'ik heb de ware nog niet gevonden' iets van die strekking.
ik denk dat het de combinatie is. doordat je 'ware liefde' heb gevonden heb je vanzelf de daarbijbehorende 'ware geliefde' gevonden. het hoort bij elkaar.
en, plat gezegd, als je geluk heb blijf je voor het leven bij elkaar, heb je pech en er gebeurt iets, overlijden of scheiding bv, dan is er meestal wel weer iemand die je 'ware liefde' kan geven en andersom. :D
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 25 mei 2004 19:32

Ik geloof dat God mijn leven leidt. De 'ware' is dan alleen van toepassing als het gaat om het doen van de wil van God. Dat is het enige ware.

Menselijkerwijs gesproken geloof ik zeker dat er meerdere mensen uit kunnen groeien tot de 'ware', maar hoe langer ik erover nadenk en alle moeilijk gevallen bedenk, hoe meer ik het eigenlijk onzin vind om hier een uitspraak over te doen.
The one thing you can give and still keep is your word.

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 25 mei 2004 20:51

Ik geloof in de 'ware'. Maar de meeste mensen krijgen geen relatie met die persoon, en worden gelukkig in hun huwelijk met een ander.
En je groeit in een relatie, zodat iemand die niet de ware is, de plaats van de ware inneemt, en zo toch de 'ware' wordt.
If you want world peace, fight for justice.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 21:00

Hm, daar kan ik wel een klein beetje inkomen.

Maar dan is de ware ook niet altijd een actuele persoon, die hoeft niet perse te bestaan. Het kan wel, maar is niet noodzakelijk.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 25 mei 2004 21:17

Aragorn schreef:Hm, daar kan ik wel een klein beetje inkomen.

Maar dan is de ware ook niet altijd een actuele persoon, die hoeft niet perse te bestaan. Het kan wel, maar is niet noodzakelijk.

dat denk ik ook, stel dat de 'ware' ergens ver weg zou wonen, dan zou je diegene nooit tegenkomen

Centrifugist
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Centrifugist » 25 mei 2004 22:04

Nee er is niet een ware . dit kunnen er meerdere zijn. Als er maar 1 ware
zou zijn dan betekend het dat als je bijvoorbeeld naar de USA zou verhuizen en die ene ware loopt hier rond dan zou je dus altijd vrijgezel blijven ...... :cry: Je zou dus daar nooit iemand ontmoeten om mee door het leven te gaan.

Ieder mens heeft in zijn /haar gedachten een beeld van een levensgezel/lin en als hij /zij dus iemand ontmoet die aan dat beeld voldoet dan kan er een relatie opbloeien :D
de klompn mai anholn

Terug naar “Archief”