Moderator: Moderafo's
japijo schreef:Was Kersten zo'n bijzonder figuur dan? Ik weet niet eens precies wie hij is en wat hij deed. Was het net zo iemand als ds Moerkerken nu ofzo?
jacobH schreef:japijo schreef:Was Kersten zo'n bijzonder figuur dan? Ik weet niet eens precies wie hij is en wat hij deed. Was het net zo iemand als ds Moerkerken nu ofzo?
Ds Kersten heeft veel gemeente die op dat moment seperaat van de hervormde kerk stonden bij eengebracht tot de gereformeerde gemeente.
Verder heeft hij belangrijke theologische werken geschreven.
japijo schreef:jacobH schreef:japijo schreef:Was Kersten zo'n bijzonder figuur dan? Ik weet niet eens precies wie hij is en wat hij deed. Was het net zo iemand als ds Moerkerken nu ofzo?
Ds Kersten heeft veel gemeente die op dat moment seperaat van de hervormde kerk stonden bij eengebracht tot de gereformeerde gemeente.
OK, kopstuk van de Gergem dus.
beide claimen het gedachte goed te bezitten van Kersten. Een weinig verkwikkelijke discussie. Zoas je kan lezen in aanbond van genade.
Overigens is de mening van de GG in ned een nogal geisoleerde. Nergen ins de wereld wordt het aanbond van genade zo smal geinterpreteerd als daar.
japijo schreef:
beide claimen het gedachte goed te bezitten van Kersten. Een weinig verkwikkelijke discussie. Zoas je kan lezen in aanbond van genade.
Overigens is de mening van de GG in ned een nogal geisoleerde. Nergen ins de wereld wordt het aanbond van genade zo smal geinterpreteerd als daar.
Dat moet in zijn boeken toch wel terug te vinden zijn dan, achter welke leer Kersten stond? en als beide kerken vinden dat Kersten hun man was kunnen ze wat dat betreft eigenlijk wel samengaan want dan liggen ze niet ver uit elkaar. Of je moet hem verkeerd intepreteren natuurlijk, maargoed dat is weer een andere discussie.
Christa schreef:japijo schreef:
Dat moet in zijn boeken toch wel terug te vinden zijn dan, achter welke leer Kersten stond? en als beide kerken vinden dat Kersten hun man was kunnen ze wat dat betreft eigenlijk wel samengaan want dan liggen ze niet ver uit elkaar. Of je moet hem verkeerd intepreteren natuurlijk, maargoed dat is weer een andere discussie.
Volgens mij zijn de achtergebleven boeken van Ds. Kersten voor tweeërlei uitleg vatbaar ofzo. Want, in de GG en in de GGiN worden dezelfde preken gelezen.
Maar ok, ontopic!!!
jacobH schreef:japijo schreef:jacobH schreef:japijo schreef:Was Kersten zo'n bijzonder figuur dan? Ik weet niet eens precies wie hij is en wat hij deed. Was het net zo iemand als ds Moerkerken nu ofzo?
OK, kopstuk van de Gergem dus.
zo zou je dat kunnen noemen.
en van de GG in ned. Zij zijn een afsplitsing van de GG.
Het Weermannetje schreef:Oh nee? Waarom is ds. Boone afgescheiden toen? Alleen om gewaad, en supra en infra hoor.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten