Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:Ik weet niet of God alle mensen liefheeft. Er staat niets voor niets Jacob heb ik lief gehad en Ezau heb ik gehaat.
Ik vind het tevens nogal vreemd dat dan veel mensen zich niet om God bekommeren en een leven leiden zonder Hem.
Dit gaat misschien op voor mensen die in met het geloof in aanraking zijn gekomen, maar voor anderen geldt dit geenszins.
Voor een rationeel ingesteld persoon als ik ben gaat dit ook niet automatisch op. Ik kan niet zeggen dat ik veel zie van de liefde van God.
hijwel schreef:Sabra schreef:Ik weet niet of God alle mensen liefheeft. Er staat niets voor niets Jacob heb ik lief gehad en Ezau heb ik gehaat.
Ik vind het tevens nogal vreemd dat dan veel mensen zich niet om God bekommeren en een leven leiden zonder Hem.
Dit gaat misschien op voor mensen die in met het geloof in aanraking zijn gekomen, maar voor anderen geldt dit geenszins.
Voor een rationeel ingesteld persoon als ik ben gaat dit ook niet automatisch op. Ik kan niet zeggen dat ik veel zie van de liefde van God.
vrede op aarde in de mensen een welbehagen.
komt tot mij alle gij einden der aarde en ik zal u rust geven
God houd wel van iedereen!
Waarom zou God wel van mij houden en niet van de rest hier op aarde?
japijo schreef:hijwel schreef:Sabra schreef:Ik weet niet of God alle mensen liefheeft. Er staat niets voor niets Jacob heb ik lief gehad en Ezau heb ik gehaat.
vrede op aarde in de mensen een welbehagen.
komt tot mij alle gij einden der aarde en ik zal u rust geven
God houd wel van iedereen!
Waarom zou God wel van mij houden en niet van de rest hier op aarde?
Mensen die God bewust bespotten en haten, die zeg maar de zonde tegen de Heilige Geest gedan hebben, die kan God niet meer liefhebben. God heeft Ezau gehaat. dat staat idd in de Bijbel.
windekind schreef:Is dat 'haten' wel haten zoals wij dat kennen? In Semitische talen worden dingen vaak sterk uitgedruikt, om iets duidelijker te maken.
Er staat ook dat Jacob Leah haatte, Jacob haatte Leah niet, hij hield minder van haar dan van Rachel.
Misschien is dat bij Jacob en Ezau ook het geval.
Sabra schreef:Het woord haten heeft inderdaad niets met het haten te betekenen zoals wij dat gebruiken.
Het is namelijk meer een rangorde aan brengen in de dingen des levens. Het stuk uit Lukas is mijns inziens dat ook louter een opdracht om God op de eerste plaats in je leven te stellen.
japijo schreef:Sabra schreef:Het woord haten heeft inderdaad niets met het haten te betekenen zoals wij dat gebruiken.
Het is namelijk meer een rangorde aan brengen in de dingen des levens. Het stuk uit Lukas is mijns inziens dat ook louter een opdracht om God op de eerste plaats in je leven te stellen.
Dat denk ik ook ja. Het zou anders een hoop ruzie in de familie geven als je God dient!
japijo schreef:Precies, en dat weet jij zelf ook of je dat gedaan hebt. Voor ieder die weet dat hij het niet gedaan heeft geld het volgende:
God heeft je dus lief!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten